Στις εταιρείες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον στον διαγωνισμό για την απόκτηση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών θα περιλαμβάνεται και η Γαλλική Vinci από τους μεγαλύτερους διεθνώς λειτουργούς αεροδρομίων.
Η παράταση του διαγωνισμού έως τις 29 Οκτωβρίου αναμένεται να διευρύνει το πεδίο των συμμετοχών στις οποίες θεωρείται σίγουρη η συμμετοχή του καναδικού συνταξιοδοτικού fund PSP που ελέγχει το 40% του ΔΑΑ μέσω της AviaAlliance αλλά και της οικογένειας Κοπελούζου που κατέχει ήδη το 5% των μετοχών του αεροδρομίου.
Τελευταία, στην λίστα με τα υποψήφια σχήματα προστέθηκε και η Ινδική GMR η οποία μαζί με την ΓΕΤ ΤΕΡΝΑ έχει κερδίσει το αεροδρόμιο στο Καστέλι ενώ ενδιαφέρον υπάρχει και από μεγάλες επενδυτικές εταιρείες.
“Η παράταση μας δελέασε” λένε στελέχη της Vinci καθώς η αρχική ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος ήταν για τα τέλη Σεπτεμβρίου.
Οι Γάλλοι εκδηλώνουν σοβαρό ενδιαφέρον για το ΔΑΑ με ορισμένους όμως αστερίσκους. Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές, επιθυμία τους είναι ο μέτοχος μειοψηφίας να έχει λόγο στην άσκηση διοίκησης (π.χ στην τεχνική διεύθυνση ή την διεύθυνση λειτουργίας), ρόλο που επιτελούν σε όλα τα μεγάλα διεθνή πρότζεκτ. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά το ελληνικό δημόσιο όταν προχώρησε στην 20ετή επέκταση της σύμβασης παραχώρησης όφειλε να συμπεριλάβει και κίνητρα για το νέο ιδιώτη επενδυτή, κάτι που δεν έγινε. Σήμερα, αντίστοιχες αλλαγές ενδεχομένως να σηματοδοτούν τροποποίηση του καταστατικού με την σύμφωνη γνώμη των Καναδών, αναφέρουν.
Στα μείον του διαγωνισμού περιλαμβάνουν επίσης και το δικαίωμα προτίμησης που έχει το PSP καθώς ακόμη και αν είναι δεύτερο ή τρίτο στο ύψος του τιμήματος, το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να το καλέσει να ανεβάσει την προσφορά του στα επίπεδα του πρώτου και να αγοράσει το 30% του ΔΑΑ.
Στελέχη του Γαλλικού ομίλου θεωρούν δεδομένη την συμμετοχή τους στην α΄φάση του διαγωνισμού (εκδήλωση ενδιαφέροντος) κατά την οποία θα πάρουν και θα μελετήσουν τα τεύχη προκήρυξης χωρίς να δεσμεύονται για την στάση που θα κρατήσουν στην πορεία του διαγωνισμού.
Υπενθυμίζεται, ότι οι Γάλλοι (Vinci Airports) είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια σε κοινοπραξία με την Άκτωρ Παραχωρήσεις, διαγωνισμό που κέρδισε με υψηλό τίμημα η κοινοπραξία Fraport -Slentel ενώ με ανάλογο σχήμα συμμετείχαν στην α΄φάση του διαγωνισμού και για το αεροδρόμιο στο Καστέλι. Στην πορεία της διαδικασίας ζήτησαν παράταση, η οποία δεν έγινε δεκτή από τον τότε υπουργό Υποδομών Χρίστο Σπίρτζη και τελικά στο διαγωνισμό κατατέθηκε μόνο μία προσφορά από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ -GMR.