Σελίδες αναλύσεων έχουν αφιερωθεί από τα διεθνή media στο… φαινόμενο Nvidia, η οποία μέσα σε περίπου δύο χρόνια αστρονομικής πορείας έφτασε να γίνει η πολυτιμότερη εταιρεία στον πλανήτη, ξεπερνώντας αυτή την εβδομάδα και την Microsoft. Ωστόσο, η επιτυχία αυτή δεν την καθιστά ακόμη οικείο και αναγνωρίσιμο όνομα στους καταναλωτές διεθνώς.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του CNBC, που επικαλείται στοιχεία από την συμβουλευτική Interbrand, το όνομα της Nvidia… λάμπει δια της απουσίας του από τη λίστα με τα 100 πιο ισχυρά εικονικά ονόματα της διεθνούς επιχειρηματικής σκηνής.
Στην κορυφή της λίστας της Interbrand βρίσκονται η Apple, η Microsoft, η Amazon και η Google, που βρίσκονται επίσης και στην επίλεκτη δεκάδα των πολυτιμότερων εταιρειών του πλανήτη. Όμως, η Nvidia και τα 3,1 τρισ. δολάρια της αξίας της δεν σημαίνουν τίποτε για τους ανά τον κόσμο καταναλωτές που δεν την κατατάσσουν ούτε καν στις τελευταίες θέσεις της 100αδας, όπου συναντώνται τα brands της Canon και της Heineken.
Η διαφοροποίηση αυτή μεταξύ της Wall Street και της λεγόμενης Main Street, ήτοι της πραγματικής αγοράς, έχει να κάνει πιθανότατα με την εξειδίκευση της Nvidia που κατασκευάζει ημιαγωγούς τεχνητής νοημοσύνης. Ακόμη και αν τα τσιπάκια της ελέγχουν κυριολεκτικά το 80% του κλάδου προμηθεύοντας όλες τις έτερες Big Tech.
«Σαν εταιρεία προϊόντων μόλις πρόσφατα ξεκίνησε να πρωταγωνιστεί στην παγκόσμια σκηνή, οπότε η Nvidia δεν είχε τον χρόνο, ούτε κι αφιέρωσε πόρους για να αλλάξει το ρόλο του brand και να ενισχύσει το brand της για να προστατέψει τα μελλοντικά της έσοδα» εξηγεί ο Γκρεγκ Σίλβερμαν της Interbrand, ο οποίος υποστηρίζει πως το αδύναμο brand θα περιορίσει την αξία που θα έχει, παρά το άλμα της κεφαλαιοποίησης της εταιρείας.
Βέβαια ένα εύλογο ερώτημα είναι αν χρειάζεται πράγματι να επενδύσει σε ένα ισχυρότερο brand, με δεδομένο ότι στους εξειδικευμένους τεχνολογικούς πελάτες της, το όνομα και τα μικροτσίπ της είναι ήδη πασίγνωστα και λίαν δημοφιλή. Και αυτό φαίνεται από τις οικονομικές της επιδόσεις.
Ο ρυθμός ανάπτυξης των εσόδων της έχει ξεπεράσει το 200% τα τελευταία τρία τρίμηνα και για το δημοσιονομικό έτος 2025 τα συνολικά της έσοδα αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν πάνω από τα 120 δισ. δολάρια.
Στον αντίποδα η Apple που τοποθετείται στην κορυφή της λίστας της Interbrand, έχει πολύ χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης όμως είναι πασίγνωστο όνομα στους καταναλωτές διεθνώς, αντλώντας μεγάλο μέρος των εσόδων της από τις πωλήσεις iPhones.
Το ίδιο ισχύει λίγο-πολύ για τα υπόλοιπα ονόματα που απαρτίζουν την κορυφαία πεντάδα, την Microsoft στη δεύτερη θέση, την Amazon στην τρίτη και την Google στην τέταρτη.
Η Intel που ουσιαστικά αποτελεί τον πλέον άμεσο ανταγωνιστή της Nvidia συναντάται στην 24η θέση της λίστας και αυτό επειδή το brand της είναι γνωστό στους καταναλωτές από τα ομώνυμα laptop και PC.
Πάντως, αναλυτές επισημαίνουν πως ειδικά τους τελευταίους μήνες χάρη και συνεχή δημοσιεύματα η αναγνωρισιμότητα της εταιρείας αυξάνεται συνεχώς. Μάλιστα, η Interbrand παραδέχεται πως, αν και η Nvidia δεν μπήκε στην πρώτη 100αδα, η έρευνα της έδειξε πως η αναγνώριση του brand της έχει τετραπλασιαστεί τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Επομένως θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι το όνομα της θα αρχίσει να εμφανίζεται και στις επίσημες λίστες με τα πλέον εικονικά brand.
Διαβάστε ακόμη
Bloomberg: Η Γαλλία στις κάλπες – Tι «βλέπει» και τι φοβάται η αγορά
Από την Απογευματινή και τον ΔΟΛ, στην Κοραή: Ιστορικά κτίρια αποκτούν νέα ζωή (pics)
ΑΑΔΕ: Το myAADE «καταργεί» τα γκισέ στις ΔΟΥ (pic)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ