Κέρδη αυξημένα κατά 430% παρουσίασε η εισηγμένη στην αμερικανική αγορά Tsakos Energy Navigation (ΤΕΝ) το α’ εξάμηνο του 2020 σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2019.
Αναμφισβήτητα το 2020 ήταν μία χρυσή χρονιά για τα δεξαμενόπλοια με τους ναύλους για κάποιες κατηγορίες να αγγίζουν τα 300.000 δολάρια έστω και για μία ημέρα. Οι λόγοι ήταν η κόντρα μεταξύ Ρωσίας και Αραβικών Εμιράτων που οδήγησε σε ιστορικά χαμηλά την τιμή του πετρελαίου με τα κράτη να στοκάρουν τεράστιες ποσότητες και τα πλοία να μη φθάνουν για να εξυπηρετήσουν τη ζήτηση.
Ειδικότερα η ΤΕΝ είχε κέρδη 55,2 εκατ. δολάρια έναντι 10,43 με το μεγαλύτερο μέρος τους να καταγράφεται το β’ τρίμηνο του 2020 ήτοι 33,27 εκατ. δολάρια, ποσοστό 60,%. Το β΄τρίμηνο του 2019 η εταιρεία είχε παρουσιάσει ζημιές.
Όπως επεσήμανε ο Νίκος Τσάκος πρόεδρος της ΤΕΝ «ελπίζουμε να πετύχουμε ρεκόρ έτους» για να προσθέσει:
«Μπορεί το γ ΄τρίμηνο να εμφανίζει σημάδια επιβράδυνσης αλλά αυτό είναι εποχικό. Επίσης είμαστε αντιμέτωποι με το πρόβλημα της αλλαγής πληρωμάτων και το γενικότερο θέμα της παγκόσμιας πανδημίας. Ωστόσο υπάρχουν πολύ καλές ενδείξεις ότι η ναυλαγορά θα επιστρέψει σε μεγάλο βαθμό στην κανονικότητα έως το τέλος του 2020».
Ο Νίκος Τσάκος επεσήμανε ότι η ΤΕΝ αύξησε το μέρισμα που διανέμει στους μετόχους της τον περασμένο Ιούνιο και εξέφρασε την ελπίδα ότι θα διατηρήσει την ισχυρή μερισματική της πολιτική και στην επόμενη διανομή, τον Δεκέμβριο.
Το α’ εξάμηνο η ΤΕΝ παρέλαβε τρία δεξαμενόπλοια, δύο aframax και ένα suezmax, και περιμένει μέχρι το τέλος του έτους ένα ακόμη suezmax στο τέταρτο τρίμηνο. Όλα σε μακροχρόνια ναύλωση. Παράλληλα τεσσάρων δεξαμενόπλοια με μέσο όρο ηλικίας τα 14 έτη, εκσυγχρονίζοντας τον στόλο της.
Για τα επόμενα πέντε χρόνια τα δεξαμενόπλοια της εταιρείας είναι ναυλωμένα σε μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες.
Ο στόλος της ΤΕΝ αποτελείται από 65 πλοία διπλού τοιχώματος. Ο μικτός στόλος περιλαμβάνει δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου και πετρελαϊκών προϊόντων και LNG με συνολική μεταφορική ικανότητα άνω των 8 εκατομμύριων dwt.
Η ΤΕΝ έχει βάλει παραγγελίες στο ναυπηγεία Hyundai της Νοτίου Κορέας για τη ναυπήγηση τριών δεξαμενόπλοιων Suezmax DP2. Πρόκειται για δεξαμενόπλοια Dynamic Position που είναι ειδικά ναυπηγημένα για να κάνουν πετρέλευση απο πλατφόρμες εξόρυξης – offshore. Τα πλοία όταν πέσουν στο νερό θα χρονοναυλωθούν άμεσα με τα συνολικά έσοδα για την εταιρεία να ανέρχονται στα 250 εκατομμύρια δολάρια.