Με πληθώρα νέων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε καίριες κατηγορίες, τα οποία έχουν brands του Ομίλου Delhaize Ahold, μεγαλύτερη προώθηση του προγράμματος franchise, εσωτερική αναδιάρθρωση αλλά και επενδύσεις συνολικού ύψους 181 εκατ. ευρώ την επόμενη τριετία σε καταστήματα, ψυγεία και logistics, θα επιχειρήσει η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος να κάνει το comeback διεκδικώντας κάτι καλύτερο απ’ την εικόνα στασιμότητας των τελευταίων ετών. Ένα στοίχημα μεγάλο, ειδικά καθώς η αλυσίδα κατέγραψε ζημιές το 2022 και ξεκινά, όπως παραδέχθηκε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Νίκος Λαβίδας με την «εσφαλμένη εντύπωση ότι είναι μία ακριβή αλυσίδα».

Μία «ρετσινιά» που η διοίκηση Λαβίδα, που συμπλήρωσε αυτές τις μέρες έναν χρόνο στο «τιμόνι» της δεύτερης – κατ’ άλλους τρίτης – μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, έχει θέσει προτεραιότητα να «διαγραφεί».

Γι αυτό και όπως εξήγησε η αλυσίδα επέλεξε να μην προστατεύσει πάση θυσία την κερδοφορία της σε μία αρκετά δύσκολη χρονιά, όπως η περυσινή κατά την οποία η άνοδος του ενεργειακού κόστους και το μπαράζ των ανατιμήσεων σε συνδυασμό με τα περιοριστικά μέτρα που επέβαλε η κυβέρνηση αφαιρώντας την όποια ευελιξία θα μπορούσαν να έχουν οι αλυσίδες οδήγησαν τελικά σε αρνητικό τελικό αποτέλεσμα.

Με δεδομένο αυτό και με στόχο η εταιρεία να «φύγει μπροστά» μέσω του επενδυτικού της πλάνου, προχώρησε στη σύναψη ομολογιακού δανείου απ’ τη μητρική συνολικού ύψους 70 εκατ. ευρώ.

Το τριετές επενδυτικό πλάνο της αλυσίδας φθάνει τα 181 εκατ. ευρώ και αφορά κυρίως νέα καταστήματα, ανανέωση εξοπλισμού και προώθηση του προγράμματος franchise. Συνολικά το πλάνο προβλέπει την ίδρυση 198 νέων καταστημάτων, 16 εταιρικών και 182 franchise.

Μόνο για φέτος το επενδυτικό πρόγραμμα είχε προσδιοριστεί στα 64,5 εκατ. ευρώ προβλέποντας μεταξύ άλλων το άνοιγμα έξι εταιρικών καταστημάτων εκ των οποίων τα τέσσερα ήδη έχουν λειτουργήσει.

Τον Νοέμβριο αναμένεται να ανοίξει τις πύλες του το κατάστημα στο Μαρούσι 3.000 τμ ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου θα ανοίξει το πρώτο σούπερ μάρκετ στο Αγιο Ορος! Σε συμφωνία με τη μοναστική κοινότητα το κατάστημα του ΑΒ θα είναι στις Καρυές και το κωδικολόγιο θα είναι προσαρμοσμένο με έμφαση και σε τοπικά προϊόντα!

Υπενθυμίζεται ότι το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος αριθμεί σήμερα 636 καταστήματα, εκ των οποίων 242 franchise και 14 cash & carry.

Ανάσχεση

Ο κ. Λαβίδας παραδέχθηκε ότι η επιβολή προστίμου τον περασμένο Μάρτιο απ’ τη ΔΙΜΕΑ για παραβίαση του νόμου για το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους ανέκοψε την αναπτυξιακή πορεία που είχε η αλυσίδα ενώ η υπόθεση βρίσκεται στα διοικητικά δικαστήρια όπου έχει προσφύγει η ΑΒ Βασιλόπουλος.

Εκτίμησε μάλιστα πως το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους κόστισε πέρυσι στην ΑΒ 9 εκατ. ευρώ και 1 εκατ. ευρώ το «καλάθι του νοικοκυριού» το κόστος του οποίου για φέτος υπολογίζεται στα 6 εκατ. ευρώ.

Οσον αφορά τα νέα μέτρα που προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας ο κ. Λαβίδας σημείωσε ότι είναι στη σωστή κατεύθυνση βάζοντας στο κάδρο και τους προμηθευτές.

«Το πρόβλημα αυτό μας αφορά όλους. Δεν μπορεί να βάζουν μόνο τα Σούπερ Μάρκετ «πλάτη» για να μειωθεί ο πληθωρισμός», σημείωσε ο κ. Λαβίδας υπογραμμίζοντας πως το περιθώριο κέρδους για τις αλυσίδες λόγω των μέτρων έχει περιοριστεί στο 1,5% του τζίρου τους.

Οι τρεις πυλώνες για το comeback

Ο κ. Λαβίδας εξήγησε ότι η στρατηγική για την ανάταση της ΑΒ Βασιλόπουλος εστιάζει σε τρεις βασικούς πυλώνες: τις τιμές, την ποικιλία, την εξυπηρέτηση.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας τόνισε πως ήδη το 50% των πωλήσεων της αλυσίδας αφορούν προϊόντα σε προσφορά όταν ο μ.ο. της αγοράς είναι 40,9%. Μάλιστα το κονδύλι για τις προωθητικές ενέργειες έφθασε τα 230 εκατ. ευρώ!

Στον πυλώνα της «ποικιλίας» η εταιρεία θα πατήσει στις μπράντες που έχει αναπτύξει τόσο η ίδια όσο και ο μητρικός Όμιλος και οι οποίες διατίθενται ανά την Ευρώπη. Φέτος λανσάρονται 260 τέτοιοι κωδικοί προϊόντων, μεταξύ των οποίων βρεφικές πάνες και φυτικά ροφήματα, ενώ στόχος είναι σε μία τριετία να φθάσουν τους 1600 κωδικούς. Πάντως ήδη τα PL, όπως σημείωσε, έχουν φθάσει στο 25% επί του συνόλου των πωλήσεων της ΑΒ.

Στο κομμάτι της εξυπηρέτησης η αλυσίδα επιχειρεί να αναπληρώσει σε πρώτη φάση τα κενά από τη μείωση του προσωπικού, την οποία ο κ. Λαβίδας απέδωσε αποκλειστικά σε συνταξιοδοτήσεις ή αποχωρήσεις. «Είμαστε ένας κλάδος που πιεζόμαστε πολύ για να στελεχώσουμε τα καταστήματά μας και κυρίως τις αποθήκες μας». Προκειμένου να καλυφθούν τα κενά μόνο τον Σεπτέμβριο άλλαξαν 500 συμβάσεις από μερική σε οκτάωρη απασχόληση. Σήμερα το 51% των εργαζομένων στην ΑΒ είναι με πλήρη απασχόληση οκταώρου και το 49% μερικής απασχόλησης.

Ο κ. Λαβίδας ερωτήθηκε εάν υπάρχει στο σχεδιασμό πιθανή εξαγορά που θα μπορούσε να τον βοηθήσει να καλύψει το χαμένο έδαφος έναντι των κυριότερων ανταγωνιστών. Ο ίδιος απέφυγε να απαντήσει αρκούμενος ωστόσο να πει ότι «μία εξαγορά δεν είναι απαραίτητη εάν κάθε χρόνο ανοίγουν 50 franchise καταστήματα».

Ο ίδιος με το σχέδιο που παρουσίασε έθεσε στόχο την επιστροφή της ΑΒ Βασιλόπουλος το 2024 στις επιδόσεις κερδοφορίας του 2021, βελτιώνοντας ουσιαστικά το περιθώριο κέρδους στο 2% επί του κύκλου εργασιών. Για φέτος επίσης εκτιμά ότι η αλυσίδα θα γράψει τελικά κέρδη λέγοντας πως στο εννεάμηνο οι επιδόσεις της ΑΒ είναι θετικές.

Διαβάστε ακόμη

Ανοίγει «λαϊκό» έντοκο γραμμάτιο με εγγύηση Δημοσίου και επιτόκιο 3% plus

Τζόναθαν Μέντβεντ (OurCrowd): «Αναζητούμε ευκαιρίες στην Ελλάδα – Τα χαρακτηριστικά που κάνουν μία startup επενδύσιμη»

Η Θεσσαλία επιταχύνει τα αντιπλημμυρικά στην Αττική και φέρνει νέα έργα στον Κηφισό

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ