Να εκμεταλλευτεί τις προοπτικές γύρω απ’ τη δυναμική που έχει σχηματιστεί γύρω απ’ την υγιεινή διατροφή στοχεύει η Nestle βάζοντας ως πρώτο στόχο να καταστεί ηγέτιδα δύναμη στην αγορά των συμπληρωμάτων διατροφής που στη χώρα μας σήμερα φτάνει τα 150 εκατ. ευρώ
Κάτι που όπως εξήγησε η διοικητική ομάδα της Nestle Ελλάς υπό τον Πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο κ. Νίκο Εμμανουηλίδη κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους θα επιδιώξει μέσα από ένα πλέγμα επενδύσεων στο δίκτυο διανομής αλλά και στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων της Nestle Health Science που έχει ήδη ενισχυθεί μετά την εξαγορά του Solgar και των άλλων μεγάλων brands της The Bountiful Company.
«Το μέλλον των τροφίμων περνάει απ’ την επιστήμη η οποία θα μας βοηθήσει να διαφοροποιηθούμε στο μέλλον αξιοποιώντας τους 5 χιλ. ερευνητές και επιστήμονες στα Ερευνητικά Κέντρα της Nestle. Η είσοδος μας σε αυτή την αγορά αποσκοπεί στο μέλλον», σχολίασε ο κ. Εμμανουηλίδης τονίζοντας πως «στόχος είναι η Nestle Hellas να καταστεί ηγέτιδα δύναμη και σε αυτή την κατηγορία». Σε ερώτηση πάντως του newmoney για το αποτύπωμα της συγκεκριμένης δραστηριότητας στο σύνολο της ελληνικής θυγατρικής περίπου ενάμιση χρόνο μετά την εξαγορά της δραστηριότητας της Solgar στην Ελλάδα ο ίδιος απέφυγε να δώσει κάποιο στοιχείο ή να αποκαλύψει κάποιον απ’ τους ποσοτικούς στόχους που έχουν τεθεί για τη νέα δραστηριότητα.
Υπενθυμίζεται ότι τον Απρίλιο του 2023 η Nestle Ελλάς είχε εξαγοράσει έναντι 11,1 εκατ. ευρώ τη δραστηριότητα εμπορίας και διανομής της Solgar στην ελληνική αγορά από την εταιρεία Iso – Plus ΑΕ μετά το ντιλ εξαγοράς εμβληματικών μπραντς της αμερικανικής The Bountiful Company απ’ τη μητρική Nestle αντί 5,75 δισ δολ. το 2021 και την ένταξη τους στο σκέλος Nestle Health Science. Κάτι που κατέστησε την πολυεθνική από την Ελβετία ηγέτιδα δύναμη στις βιταμίνες, τα μεταλλικά στοιχεία, και τα συμπληρώματα διατροφής.
Στην Ελλάδα συστάθηκε το σκέλος Nestle Health Science πέρυσι το Νοέμβριο με υπεύθυνη την κα Ηρώ Κουμάκη. Σε αυτό απασχολούνται 60 άτομα προσωπικό διαθέτοντας και ιατρικούς επισκέπτες σε όλη την Ελλάδα. Σημειωτέον πως τα προϊόντα Solgar αλλά και η πλειοψηφία των προϊόντων του Nestle Health Science πωλούνται απ’ το κανάλι του φαρμακείου ενώ κρίσιμη θεωρείται η ενημέρωση των γιατρών γύρω απ’ αυτά. Κι αυτό διότι η πλειοψηφία των καταναλωτών επιλέγει συμπληρώματα ή βιταμίνες έπειτα από συμβουλή ή καθοδήγηση γιατρού με βάση τα στοιχεία έρευνας που παρουσιάστηκαν χθες.
Απάντηση στα περί κερδοσκοπίας
Κατά τη χθεσινή εκδήλωση ο επικεφαλής της Nestle στη χώρα μας κ. Νίκος Εμμανουηλίδης κλήθηκε να πάρει θέση και στη συζήτηση που έχει ξεκινήσει για την ακρίβεια και τις ευθύνες που μπορεί να έχουν οι πολυεθνικές εταιρείες. Ειδικά καθώς η εταιρεία ως μέλος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Παιδικών Τροφών και Ειδικής Διατροφής Ελλάδος (ΣΕΠΤΕΔΕ) είχε προσφύγει στο ΣτΕ για την ακύρωση του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους στο βρεφικό γάλα.
«Η συζήτηση περί αισχροκέρδειας δεν ισχύει επί της αρχής» δήλωσε ο κ. Εμμανουηλίδης παραπέμποντας μάλιστα στην πτωτική πορεία που είχε η κερδοφορία της θυγατρικής κατά την τελευταία διετία ως απάντηση στις αιτιάσεις περί κερδοσκοπίας των πολυεθνικών.
«Η Nestle είναι 125 χρόνια στην Ελλάδα. Για εμάς πιο σημαντικός απ’ όλους είναι ο καταναλωτής. Αν χαθεί η εμπιστοσύνη με τον καταναλωτή μια εταιρεία σαν τη δική μας με αυτές τις μπράντες δεν έχει μέλλον. Θα ήταν τεράστιο λάθος να επωφεληθεί κάποιος ευκαιριακά», σημείωσε ο κ. Εμμανουηλίδης.
Η εταιρεία, όπως είπε, απορρόφησε μεγάλο μέρος του αυξημένου κόστους πρώτων υλών αλλά και το επιπλέον κόστος που έφεραν οι αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Σήμερα δε καλείται να βρει λύση για τον “πονοκέφαλο” του καφέ καθώς ενώ παρατηρείται γενικά αποπληθωρισμός στα τρόφιμα τους τελευταίους μήνες, ο καφές, λόγω της σημαντικής ανόδου της χρηματιστηριακής τιμής του (Robusta +77%, Arabica +33%) εξακολουθεί να δέχεται πληθωριστικές πιέσεις. «Και δεν είναι μόνο οι πρώτες ύλες. Εξακολουθούν και υπάρχουν τα απόνερα της πανδημίας στην εφοδιαστική αλυσίδα και επίσης είναι το θέμα της ενέργειας. Έπειτα απ’ τη νέα χρονιά θα πρέπει να συνοδεύουμε τα τιμολόγια αγορών μας με πιστοποιητικό απ’ τους προμηθευτές μας ότι δεν αποψιλώνουν δάση. Οπότε μπαίνουμε σε μια άλλη διαδικασία και τέτοια παραστατικά θα μπορούν να παρέχουν μόνο συγκεκριμένοι προμηθευτές, οπότε και περιορίζεται και η δεξαμενή αγορών. Όλα αυτά λοιπόν είναι περισσότερα κόστη στην επιχειρηματική μας δραστηριότητα», σημείωσε ο κ. Εμμανουηλίδης.
«Σαν εταιρεία αναγκαστήκαμε από τη μια να προσαρμόσουμε τις τιμές μας λόγω της πίεσης και από την άλλη να το κάνουμε με υπεύθυνο τρόπο για να μην επιβαρύνουμε τους καταναλωτές. Μέρος της κερδοφορίας μας πήγε προς αυτή την κατεύθυνση. Αν δει κάποιος τα αποτελέσματα μας στην Ελλάδα την τελευταία διετία η κερδοφορία μας είναι μειωμένη και πτωτική», πρόσθεσε.
Υπενθυμίζεται ότι με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσίευσε πρόσφατα η Nestle Ελλάς, οι πωλήσεις της θυγατρικής έφτασαν πέρυσι στα 409,04 εκατ. ευρώ έναντι 370.04 εκατ. ευρώ το 2022. Ωστόσο η κερδοφορία συμπιέστηκε, με τα καθαρά κέρδη να υποχωρούν στα 21,12 εκατ. ευρώ από 23,1 εκατ. ευρώ το 2022.
«Οι παρεμβάσεις δεν βοηθούν»
Ερωτηθείς για τα μέτρα της κυβέρνησης στην αγορά για τον περιορισμό της ακρίβειας ο Πρόεδρος και Διευθύνων σύμβουλος της Nestle Ελλάς τόνισε ότι οι πολλές παρεμβάσεις δεν βοηθούν στον ανταγωνισμό καθώς και στο χτίσιμο εμπιστοσύνης μεταξύ εταιρειών και καταναλωτή, και μεταξύ των εταίρων στην εφοδιαστική αλυσίδα. «Δεν είμαστε μόνοι μας. Υπάρχουν παραγωγοί, εμείς και οι λιανέμποροι. Οι πολλές παρεμβάσεις δημιουργούν προβλήματα στις σχέσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας: «Ο ρόλος των Αρχών είναι να προστατεύουν τον υγιή ανταγωνισμό. Απ’ τη στιγμή που υπάρχει ποικιλία και σωστές τιμές, αυτή η αγορά αυτορρυθμίζεται. Αυτό πιστεύουμε!».
Ο ίδιος σημείωσε πως η Nestle έχει ελεγχθεί πολλές φορές αλλά δεν έχει βρεθεί κάτι μεμπτό. «Έχουμε ελεγχθεί πολλές φορές και συνέχεια είμαστε μια μεγάλη εταιρεία με πολλούς κωδικούς. Μέχρι τώρα δεν έχει βρεθεί τίποτα για τη Nestle παρ’ όλα αυτά είναι κάτι παίρνει μεγάλο μέρος της ενέργειάς μας και δεν βοηθάει καθόλου στη σχέση εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές και εταιρείες που για εμάς είναι στρατηγική προτεραιότητα» σημείωσε.
«Κάθε έλεγχος ζητά απ’ τον Οργανισμό προσπάθεια για να απαντήσουμε στα ερωτήματα και να παρέχουμε στοιχεία. Ως τώρα δεν βρέθηκε τίποτα. Όμως αυτό απορροφά σημαντικό μέρος της ενέργειας μας», τόνισε.
Ανακάμπτουν οι όγκοι
Ερωτηθείς για την πορεία της αγοράς φέτος ο κ. Εμμανουηλίδης σημείωσε πως έχει αρχίσει φέτος να παρατηρείται μία ανάκαμψη στους όγκους πωλήσεων. «Όλες οι εταιρείες που αναγκάστηκαν να κάνουν ανατιμήσεις λόγω της πίεσης των πρώτων υλών έχουν και μια πίεση στους όγκους. Αυτό το είδαμε πολύ πιο έντονα πέρυσι αλλά σιγά σιγά βλέπουμε οι όγκοι να επανέρχονται και να ανακάμπτουν. Στο πρώτο εξάμηνο παρατηρήθηκε ανάκαμψη του όγκου», σημείωσε χαρακτηριστικά. Κάτι που μπορεί να ερμηνευθεί πως το γενικότερο κλίμα αποπληθωρισμού στα τρόφιμα που έδωσε το “χώρο” για περισσότερες προσφορές απ’ τις εταιρείες, κατάφερε να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις αύξησης της κατανάλωσης. Ο κ. Εμμανουηλίδης πάντως σημείωσε πως υπάρχουν αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες που επηρεάζουν την αγορά, όπως για παράδειγμα ότι η ζήτηση πχ στον καφέ πλέον μετακινείται από το ‘out of home’ κανάλι στο Σούπερ Μάρκετ.
Διαβάστε ακόμη
Πρόγραμμα «Gigabit Voucher»: Μοιράζει κουπόνια €200 για γρήγορο Internet
Φορολογικοί έλεγχοι: «Στοπ» από το ΣτΕ σε αναδρομικούς ελέγχους πέραν της πενταετίας
«Εισπρακτικού χαρακτήρα» τα νέα μέτρα για τον τουρισμό λένε οι τουριστικοί φορείς
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ