Το Εuro 2024 διεξάγεται στη Γερμανία από τις 14 Ιουνίου έως τις 14 Ιουλίου, με 51 αγώνες για την ανάδειξη του πρωταθλητή Ευρώπης. Το Euro 2024 αναμένεται να είναι ένα από τα πιο δημοφιλή παγκόσμια γεγονότα της χρονιάς, με την τηλεθέαση να κορυφώνεται στον τελικό. Ο τελικός του Euro 2020 ήταν ο πιο δημοφιλής αγώνας στην ιστορία του τουρνουά με τηλεθέαση περίπου 330 εκατομμυρίων ανθρώπων, ξεπερνώντας εύκολα τους πιο δημοφιλείς αγώνες Super Bowl, World Series και τους τελικούς αγώνες του NBA.

Με την παγκόσμια απήχηση του ποδοσφαίρου, η χορηγία του αθλήματος αποτελεί μια προσοδοφόρα ευκαιρία για τις εταιρείες. Πράγματι, εταιρείες όπως η AliExpress, η HiSense, η Lidl και η Coca-Cola, μαζί με γερμανικές μάρκες όπως η Bitburger και η Wiesenhof, έχουν πληρώσει πακτωλό χρημάτων για να γίνουν χορηγοί του Euro 2024.

Ως αντάλλαγμα, οι χορηγοί αυτοί επωφελούνται από μια παγκόσμια πλατφόρμα για την προώθηση των brands και των προϊόντων τους σε εκατομμύρια θεατές, αυξημένη αφοσίωση των πελατών τους με την προώθηση της καλής θέλησης μεταξύ των φιλάθλων και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, μερικές φορές εις βάρος των ανταγωνιστών τους.

Οι χορηγοί αθλητικού εξοπλισμού, τομέας όπου κυριαρχούν οι κολοσσοί Nike και adidas, είναι οι μάρκες με τη μεγαλύτερη προβολή οι οποίες εξαρτώνται περισσότερο από το αποτέλεσμα του τουρνουά για την καλύτερη απόδοση της επένδυσής τους.

Παρόλο που όλοι οι χορηγοί αυτοί θα επωφεληθούν από την αναγνωρισιμότητα της μάρκας τους, εκείνοι των οποίων οι ομάδες θα προχωρήσουν περισσότερο στο τουρνουά θα επωφεληθούν από το γεγονός ότι τα λογότυπά τους θα τραβήξουν περισσότερα βλέμματα. 

Με βάση τις τρέχουσες στοιχηματικές αποδόσεις, η Αγγλία, η Γαλλία, η Γερμανία και η Πορτογαλία έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να κερδίσουν το τουρνουά. Τρεις από αυτές τις ομάδες (Αγγλία, Γαλλία και Πορτογαλία) φέρουν το λογότυπο της Nike. Ως εκ τούτου, όπως αναφέρει η Morningstar DBRS, η Nike έχει τις περισσότερες πιθανότητες να έχει μία ή ακόμη και δύο ομάδες στον τελικό, προσελκύοντας περίπου 300 εκατομμύρια και πλέον «βλέμματα» στο λογότυπό της.

Σύμφωνα με την εταιρεία, κάθε μία από τις 24 ομάδες που συμμετέχουν στο Euro 2024 υποστηρίζεται από ένα από τα έξι παγκόσμια αθλητικά εμπορικά σήματα – Nike, adidas, Puma, Joma, Macron ή Hummel – με χορηγίες που κυμαίνονται από 1,2 εκατομμύρια δολάρια (Σλοβακία) έως περισσότερα από 50 εκατομμύρια δολάρια (Γαλλία και Γερμανία). Για άλλη μια φορά, στα κιτ κυριαρχούν η Nike και η adidas (επίσης χορηγός του Euro 2024), οι οποίες χορηγούν συλλογικά σχεδόν τα δύο τρίτα των ομάδων που διεκδικούν την πρωτιά. Η Nike ηγείται αυτών των δύο κολοσσών, με εννέα από τις 24 ομάδες (37,5%) να φέρουν το λογότυπό της, ακολουθούμενη από την adidas, της οποίας οι τρεις ρίγες εμφανίζονται στις εμφανίσεις έξι ομάδων (25%). 

Εμφανιζόμενη στα κιτ τεσσάρων ομάδων (16,7%), η Puma αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη χορηγό του τουρνουά, ακολουθούμενη από τις Joma και Macron, οι οποίες χορηγούν τον αθλητικό εξοπλισμό δύο ομάδων (8,3%). Τέλος, η Hummel συμπληρώνει τις 24 ομάδες με χορηγία ενός κιτ αθλητικού εξοπλισμού (4,2%).

Όταν αξιολογούνται οι πιθανές συνεργασίας και η αξία των χορηγιών, οι χορηγοί λαμβάνουν υπόψη διάφορους παράγοντες, όπως η ισχύς της ομάδας.

Κάθε ομάδα θα παίξει τρεις αγώνες στη φάση των ομίλων και έως και τέσσερις επιπλέον αγώνες στη φάση των νοκ-άουτ αγώνων του τουρνουά. Έτσι, καθώς όλο και περισσότεροι τηλεθεατές συντονίζονται για κάθε επόμενο γύρο του τουρνουά, όλο και περισσότεροι τηλεθεατές θα παρακολουθούν τα λογότυπα των ομάδων που έχουν καλές επιδόσεις στο γήπεδο.

Σύμφωνα με τις τρέχουσες στοιχηματικές αποδόσεις του Oddschecker, η Αγγλία έχει τη μεγαλύτερη πιθανότητα να κερδίσει το τουρνουά (3:1), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (4:1) και τη Γερμανία (6:1). Αυτές οι ομάδες έχουν μερικές από τις μεγαλύτερες συμφωνίες χορηγιών στο τουρνουά, ύψους 43 εκατομμυρίων δολαρίων, 54 εκατομμυρίων δολαρίων και 54 εκατομμυρίων δολαρίων, αντίστοιχα.

Επομένως, υπάρχει σαφώς μια σχέση μεταξύ των αποδόσεων των στοιχημάτων και των αξιών των χορηγιών. Οι χορηγοί, παράλληλα, συνήθως επιδιώκουν να συνδέσουν τα εμπορικά τους σήματα με ομάδες που προκρίνονται σταθερά σε τουρνουά υψηλού προφίλ όπως το Euro και οι οποίες έχουν σημαντικό ιστορικό επιτυχιών.

Η Γαλλία, η Γερμανία και η Ιταλία, οι οποίες ιστορικά συγκαταλέγονται μεταξύ των πιο επιτυχημένων ομάδων στο Euro, κατέχουν τα πρωτεία όσον αφορά την ετήσια αξία των χορηγιών τους. 

Οι περισσότεροι οπαδοί του ποδοσφαίρου είναι πάντα αφοσιωμένοι σε συγκεκριμένους παίκτες. Όταν οι ομάδες αποτελούνται από έναν ή περισσότερους σταρ, επωφελούνται από μεγαλύτερη προβολή και γίνονται έτσι πιο ελκυστικές προτάσεις για τους χορηγούς.

Παίκτες όπως ο Τζουντ Μπέλινγκχαμ για την Αγγλία, ο Κίλιαν Εμπαπέ για τη Γαλλία και ο Κριστιάνο Ρονάλντο για την Πορτογαλία βοήθησαν τις ομάδες τους να εξασφαλίσουν προσοδοφόρες χορηγίες.

Οι εθνικές ομάδες με μεγάλη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ισχυρή παρουσία σε πολλές αγορές είναι επίσης ελκυστικές για τους χορηγούς, καθώς αυτό τους παρέχει μια μεγαλύτερη πλατφόρμα για να αυξήσουν την έκθεση και την αναγνωρισιμότητα της μάρκας τους, να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς τους και να επεκτείνουν τη γεωγραφική τους εμβέλεια.

Η Γαλλία, η Αγγλία και η Γερμανία, των οποίων οι χορηγίες καταλαμβάνουν τις τρεις πρώτες θέσεις του Euro 2024, συγκεντρώνουν μερικούς από τους περισσότερους ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με περίπου 43 εκατομμύρια, 34 εκατομμύρια και 25 εκατομμύρια οπαδούς αντίστοιχα

Το βέλτιστο σενάριο για κάθε μάρκα θα ήταν να είναι χορηγός και των δύο ομάδων στον τελικό. Ρεαλιστικά, η Nike και η adidas είναι οι μόνοι δύο χορηγοί που έχουν πιθανότητες να πραγματοποιήσουν αυτό το σενάριο.

Με τη χορηγία της Αγγλίας, της Γαλλίας και της Πορτογαλίας, τριών από τα τέσσερα φαβορί για τη νίκη στο τουρνουά, οι αναλυτές της Morningstar DBRS υποστηρίζουν ότι η Nike έχει τις περισσότερες πιθανότητες να εκπροσωπήσει τη νικήτρια ομάδα, κάτι που θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί περαιτέρω με επιπλέον δαπάνες για μάρκετινγκ και διαφήμιση. 

Οι όποιες διαφημίσεις από τη Nike ή την adidas για τους πρωταθλητές Ευρώπης πιθανότατα θα μεταφέρουν το πάθος που έχουν οι οπαδοί με τις αντίστοιχες ομάδες στην ίδια την αθλητική μάρκα, οδηγώντας σε μεγαλύτερη αφοσίωση των πελατών και δυναμική του brand, μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς και ακόμη μεγαλύτερη παγκόσμια εμβέλεια. 

Τέλος, ανεξάρτητα από τις ετήσιες αξίες των χορηγιών και από το ποιά ομάδα θα προχωρήσει στους επόμενους γύρους ή και θα κερδίσει το τρόπαιο, η Morningstar υποστηρίζει ότι οποιοδήποτε αποτέλεσμα πιθανότατα δεν θα έχει ουσιαστικό αντίκτυπο στο προφίλ πιστωτικού κινδύνου αυτών των εταιρειών.

Διαβάστε ακόμη

«Ρίχνει αυλαία» το ΤΧΣ – Οι δύο εκκρεμότητες (Αττικής – ΕΤΕ) και η επόμενη ημέρα για τους εργαζόμενους

Σάιμον Βίνσεντ: Τι σχεδιάζει ο όμιλος Hilton στην Ελλάδα (pics)

Εφορία: Χιλιάδες φορολογούμενοι καλούνται για συμπληρωματική φορολογική δήλωση

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ