H Uber εξετάζει το ενδεχόμενο να εξαγοράσει τον «βραχίονα» στις αστικές μεταφορές των BMW και Daimler, τηνFree Now, η οποία έχει υπό την σκέπη της την ελληνική Beat. Aυτό αποκαλύπτει δημοσίευμα του Bloomberg.
«Η Uber εξέφρασε το ενδιαφέρον της για μία πιθανή απόκτηση της Free Now μετά τις προσπάθειες της τελευταίας να προσελκύσει επενδυτές εν μέσω πανδημίας», σχολιάζει το πρακτορείο, επικαλούμενο πηγές με γνώση, προσθέτοντας, ωστόσο, πως «δεν είναι βέβαιο ότι οι συζητήσεις θα οδηγήσουν σε μία συναλλαγή, καθώς θα μπορούσαν να προκύψουν και άλλοι υποψήφιοι».
Εκπρόσωποι, τόσο της Uber, όσο και της BMW αρνήθηκαν να σχολιάσουν, ενώ στέλεχος της Daimler, θυγατρικής της αυτοκινητοβιομηχανίας, τόνισε πως «δεν σχολιάζει εικασίες». Υπενθυμίζεται πως Daimler και BMW συγχώνευσαν τις δραστηριότητές τους στο κομμάτι των αστικών μεταφορών, συστήνοντας την κοινοπραξία Your Now, η οποία περιλαμβάνει πέντε επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένης της υπηρεσίας Free Now (πρώην MyTaxi), η οποία έχει υπό την «ομπρέλα» της – πέραν της ελληνικής Beat – την γαλλική Kapten και τη ρουμάνικη Clever Taxi. Η Daimler αποτιμά την επένδυσή της στα 618 εκατ. ευρώ.
Πριν από τον Covid-19, τα έσοδα της Free Now υπολογίζονταν να «αγγίξουν» τα οκτώ δισ. ευρώ το 2022 από περίπου 2,5 δισ. ευρώ πέρυσι. Οι σχετικές προβλέψεις, ωστόσο, διαψεύστηκαν, με την εταιρία να προχωρά σε περικοπές θέσεων εργασίας. Το «μαχαίρι» αφορούσε και στο εν Ελλάδι προσωπικό, με τον μέχρι πρότινος επικεφαλής της Beat, Νίκο Δρανδάκη, να υποχρεώνεται να προβεί σε μειώσεις μισθών και απολύσεις.
Η υγειονομική κρίση, άλλωστε και κατ’ επέκταση η εφαρμογή μέτρων περιορισμού των μετακινήσεων είχε ως συνέπεια να μηδενιστούν οι εξαιρετικές επιδόσεις του 2019. Υπενθυμίζεται πως πέρυσι ο αριθμός των διαδρομών αυξήθηκε κατά 35%, με την Beat να «μετρά» στο κλείσιμο περισσότερο από 1,6 εκατομμύρια επιβάτες (εκ των οποίων οι 700.000 εγγράφηκαν το 2019). Εξίσου ανοδικά κινήθηκε και ο συνεργαζόμενος στόλος, ο οποίος μεγάλωσε κατά 10%.