Τη λογική του flat sharing, ελληνιστί της συγκατοίκησης, που είναι ευρέως διαδεδομένη στην υπόλοιπη Ευρώπη, φιλοδοξεί να φέρει και στη χώρα μας το myroomie.gr, επιτρέποντας στους millennials, αλλά και την Generation Ζ να ανεξαρτητοποιηθούν στεγαστικά, μοιράζοντας τα -υπέρογκα τα τελευταία χρόνια- έξοδα της μίσθωσης ενός ακινήτου.
«Τα ενοίκια έχουν αυξηθεί κατά περίπου 20% την τελευταία τριετία, ενώ το εισόδημα έχει παραμείνει στα ίδια πάνω κάτω επίπεδα. Aν σε αυτά τα δεδομένα προστεθεί η υγειονομική κρίση, αλλά και η έκρηξη του πληθωρισμού, τότε είναι σαφές γιατί οι νέοι, ηλικίας από 23 έως και 45 ετών, δυσκολεύονται να αποχωριστούν από το πατρικό σπίτι», τονίζει στο «business stories» ο Chief Marketing Officer της εταιρείας Δομίνικος Πρίτης, επικαλούμενος στοιχεία εσωτερικής έρευνας, βάσει της οποίας το 65% των ερωτώμενων θα εξέταζε το ενδεχόμενο συγκατοίκησης ως λύση κυρίως για οικονομικούς λόγους (80%). «Παράλληλα, υπάρχουν και εκείνοι που είτε αναγκάζονται είτε επιλέγουν να μετακομίσουν σε άλλη πόλη για επαγγελματικούς λόγους, αντιμετωπίζοντας, ωστόσο, πρόβλημα στην εξεύρεση κατοικίας, ειδικά σε περιοχές όπου “ανθίζει” η βραχυχρόνια μίσθωση. Το myroomie.gr καλύπτει όλες αυτές τις ανάγκες», προσθέτει ο ίδιος.
Η Generation Rent και η ευκαιρία της συγκατοίκησης
Είναι αλήθεια πως τα τελευταία χρόνια τα ποσοστά ιδιοκατοίκησης στην Ελλάδα βαίνουν διαρκώς μειούμενα, αγγίζοντας σήμερα το 74%, όταν, για παράδειγμα, το 2005 το επίμαχο ποσοστό προσέγγιζε το 85%, με την πλειονότητα να στρέφεται στην ενοικίαση.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της πιστοποιημένης εταιρείας εκτιμήσεων GEOAXIS, το διαχρονικό άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ αύξησης βασικού μισθού και αξίας ακινήτων εξηγεί πλήρως τη συγκεκριμένη στροφή.
«Χαρακτηριστικό είναι για τη χώρα μας το γεγονός ότι μεταξύ 1998 και 2019 ο βασικός μισθός, προσαρμοσμένος στον πληθωρισμό, έχει ελαφριά μειωθεί, όταν οι αξίες διαμερισμάτων έχουν αυξηθεί κατά 57% με βάση τους δείκτες της Τραπέζης της Ελλάδος (ΤτΕ). Επιπρόσθετα, οι διαδοχικές οικονομικές κρίσεις, η αυστηροποίηση των κριτηρίων τραπεζικής δανειοδότησης, η εργασιακή ανασφάλεια, η παραμονή στην οικογενειακή εστία για μεγάλο χρονικό διάστημα, η μείωση των γάμων/γεννήσεων και η αδυναμία του κράτους να ρυθμίσει την αγορά μέσω προγραμμάτων ανέγερσης φθηνών κατοικιών, δημιουργούν το ιδανικό πλαίσιο για την πλήρη αποφυγή της ανάληψης ρίσκου αγοράς κατοικίας από τους σημερινούς νέους», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Η αυξημένη ζήτηση για ενοικίαση, σε συνδυασμό με την ενίσχυση του φαινομένου της βραχυχρόνιας μίσθωσης, είχε ως συνέπεια την εκτόξευση των μισθωμάτων, παράμετρος που λειτούργησε αποτρεπτικά στη στεγαστική ανεξαρτητοποίηση, ο μέσος όρος της οποίας κυμαίνεται στη χώρα μας στα 31 έτη έναντι 26 ετών στην υπόλοιπη Ευρώπη. Οι Ελληνες, δε, δαπανούν το 37% του εισοδήματός τους για την κάλυψη των στεγαστικών τους αναγκών έναντι 20% των υπόλοιπων Ευρωπαίων.
Στο πλαίσιο αυτό, οι Δομίνικος Πρίτης, Ανδρέας Δρακόπουλος, Δημήτρης Ασφής και Μιχάλης Λύρας αποφάσισαν να ιδρύσουν το myroomie.gr. Η λογική του ήταν απλή: να φέρει σε επαφή, από τη μία, αυτούς που διαθέτουν έναν χώρο και αναζητούν συγκάτοικο και, από την άλλη, εκείνους που επιθυμούν να μισθώσουν προκειμένου αμφότεροι να επωφεληθούν, απολαμβάνοντας, ταυτόχρονα, τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια, μέσω due diligence που πραγματοποιεί η ομάδα του myroomie.gr. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ανεβάσουν τις αγγελίες τους δωρεάν για μία περίοδο 14 ημερών, ενώ σε περίπτωση που επιθυμούν την ανανέωσή τους ή την προβολή τους για περισσότερο διάστημα, τότε έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ των διαθέσιμων συνδρομητικών πακέτων.
«Το ταξίδι μας ξεκίνησε πριν από την πανδημία και γρήγορα καταφέραμε να στήσουμε μια βάση με εκατοντάδες αγγελίες σε διάφορα μέρη της Ελλάδας», σχολιάζει ο Δομίνικος, αποκαλύπτοντας πως η startup μπόρεσε -έστω και σε πολύ πρώιμο στάδιο- να προσελκύσει το ενδιαφέρον επενδυτών, όπως οι Elbridge Capital Management, Endeavor και Day Οne by Genesis Ventures που, όμως -από επιλογή- δεν μετουσιώθηκε σε χρηματοδότηση, με τα μέλη της ομάδας να δαπανούν μέχρι στιγμής ίδια κεφάλαια. «Σε αντίθεση με τότε, σήμερα είμαστε πιο δυνατοί, έχοντας επεκταθεί στην Πολωνία, ενώ μέχρι τέλος του τρέχοντος χρόνου θα λειτουργούμε και στην Τσεχία. Στόχος μας, λοιπόν, είναι να αναζητήσουμε κεφάλαια και εκτός των ελληνικών συνόρων. Παράλληλα, στα άμεσα σχέδιά μας είναι και το άνοιγμα της βεντάλιας των προσφερόμενων υπηρεσιών», προσθέτει.
Πιο αναλυτικά, σε δεύτερο χρόνο η startup εξετάζει το ενδεχόμενο να δραστηριοποιηθεί στο κομμάτι τόσο του office sharing, αξιοποιώντας την τάση για τον διαμοιρασμό γραφειακών χώρων, όσο και των παραδοσιακών αγγελιών. «Δεν είναι μια απόφαση που έχει κλειδώσει, εντούτοις εμείς έχουμε ήδη στήσει τις σχετικές υποδομές, προκειμένου σε περίπτωση που επιλέξουμε τη συγκεκριμένη οδό να είμαστε έτοιμοι», καταλήγει ο Chief Marketing Officer της εταιρείας.
Διαβάστε ακόμη
Αυτή είναι η ελληνική Dream Team της Silicon Valey (pics)
Γιατί είναι σπουδαίος ο πίνακας “Devil” των 85 εκατομμυρίων δολαρίων του Ζαν Μισέλ Μπασκιά
Ενεργειακή κρίση: Το μεγάλο σοκ για το πετρέλαιο ντίζελ πλησιάζει