Της Μαριάννας Τζάννε
Με σύμβαση παραχώρησης κατά τα πρότυπα του αεροδρομίου στο Καστέλι, σκοπεύει να αναβαθμίσει το αεροδρόμιο Καλαμάτας το υπουργείο Υποδομών, ικανοποιώντας το αίτημα της τοπικής κοινωνίας που ποντάρει στην συμμετοχή ιδιωτών επενδυτών.
Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας εξαιρέθηκε από την ομάδα της αποκρατικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων, ωστόσο η αυξημένη τουριστική κίνηση στην περιοχή καθιστά αναγκαία και επιτακτικά τα έργα ανακατασκευής ώστε οι υποδομές του αεροδρομίου να ανταποκριθούν στη μεγάλη ζήτηση. Η Μεσσηνία αποτελεί ένα διεθνές τουριστικό πόλο με την μεγάλη συμβολή σε αυτό και του Costa Navarino.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η κίνηση εσωτερικού αυξήθηκε κατά 194% το εννιάμηνο του 2017, όπου οι αφίξεις στο αεροδρόμιο έφτασαν τις 13.960 και οι αναχωρήσεις τις 15.610, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση. Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2016, οι αφίξεις διαμορφώθηκαν σε 4.743 και οι αναχωρήσεις τις 4.579. Συνολικά, οι επιβάτες που διακινήθηκαν την περίοδο αυτή ξεπέρασαν τις 251.000 και οι πτήσεις τις 3.000.
Το σχεδιασμό για την ανάπτυξη του αεροδρομίου με σύμβαση παραχώρησης προανήγγειλε τις προηγούμενες μέρες από το αναπτυξιακό συνέδριο Πελοποννήσου ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης. Όπως δήλωσε, η Μεσσηνία είναι ένα στρατηγικό σημείο, το οποίο έχει λιμάνι και την κατάλληλη οδική υποδομή, χρειάζεται όμως και ένα αεροδρόμιο για να αναβαθμιστεί η εμπορική και η επιβατική κίνηση και να αποτελέσει κέντρο συνδυασμένων μεταφορών. Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε μάλιστα ότι το υπουργείο θα λάβει πρωτοβουλίες εντός του έτους για το αεροδρόμιο Καλαμάτας με στόχο τα έργα αναβάθμισης υποδομών να γίνουν με ΣΔΙΤ.
Υπέρ της ιδιωτικοποίησης του αεροδρόμιου «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» έχει ταχθεί και ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας. Μάλιστα σε προ μηνών συνάντηση του με τον υφυπουργό Οικονομίας Στέργιο Πιτσιόρλα, είχε αναφέρει ότι τα έργα εκσυγχρονισμού θα κοστίσουν 50 εκ. ευρώ που λόγω έλλειψης δημόσιων πόρων κατευθύνουν την πολιτεία στην συνεργασία με ιδιώτες.