Ύστερα από αναμονή 14 ετών, το τρένο θα σφυρίξει στην Αχαϊα, με την ολοκλήρωση και παράδοση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο –Ροδοδάφνη Αιγίου που κατασκεύασε η εταιρεία Μυτιληναίος.
Το έργο συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 920 εκατ. ευρώ, αποτέλεσε μια διαχρονική πληγή για την ΕΡΓΟΣΕ καθώς ξεκίνησε το 2006 και έπρεπε να παραδοθεί το προηγούμενο καλοκαίρι.
Χρειάστηκε όμως πλήθος παρατάσεων και εκατοντάδων εκατομμυρίων για να ξαναμπεί στις ράγες με κίνδυνο ακόμη και επιστροφής κονδυλίων στην ΕΕ.
Η αρχική εργολαβία είχε ανατεθεί στην Μηχανική όμως στην πορεία η εταιρεία κηρύχθηκε έκπτωτη και προκηρύχθηκε νέος διαγωνισμός που κέρδισε η ΜΕΤΚΑ. Η σχετική σύμβαση υπογράφτηκε το Σεπτέμβριο του 2014.
Το σιδηροδρομικό έργο αποτέλεσε μία από τις μεγάλες δοκιμασίες της νέας διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία στις αρχές του χρόνου χρειάστηκε να διαπραγματευτεί στις Βρυξέλλες ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος της δημοσιονομικής διόρθωσης με την επιστροφή 240 εκ. ευρώ.
Στην τεχνική συνάντηση που είχε πραγματοποιηθεί στα μέσα του προηγούμενου Ιανουαρίου στις Βρυξέλλες μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ, του υπουργείου Ανάπτυξης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής παρακολούθησης του σιδηροδρομικού έργου, αποφεύχθηκαν τα χειρότερα και ορίστηκε καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου ο περασμένος Απρίλιος.
Ωστόσο το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης φρέναρε την πορεία του σιδηροδρομικού έργου, το οποίο ανέστειλε τους ρυθμούς κατά την διάρκεια της δίμηνης καραντίνας. Οι εργασίες ξεκίνησαν πάλι σε εντατικούς ρυθμούς το τελευταίο δίμηνο, με αποτέλεσμα την ολοκλήρωση όλων των εκκρεμοτήτων και την παράδοση του έργου που θα γίνει την προσεχή Τρίτη παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή.
Η γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη εξυπηρετείται από τρεις σταθμούς (Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου) και 6 στάσεις (Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης).
Η νέα διπλή γραμμή διαθέτει σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και τηλεπικοινωνίες δεν διαθέτει όμως επί του παρόντος ηλεκτροκίνηση, για αυτό και το δρομολόγιο θα γίνεται από τον Πειραιά με ηλεκτροκίνηση και από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο με ντιζελοκίνηση.
Ο σχετικός διαγωνισμός, καθυστερεί λόγω δικαστικών προσφυγών των υποψηφίων.