Tη συνέχιση του διαγωνισμού για την γραμμή 4 του μετρό συνολικού ύψους 1,8 δισ. ευρώ προανήγγειλε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Η Αττικό Μετρό όπως εξήγησε, τις επόμενες μέρες θα εγκρίνει το πρακτικό του διαγωνισμού για την αιτιολόγηση και των δύο τεχνικών προσφορών ώστε στη συνέχεια να προχωρήσει η επιτροπή αξιολόγησης στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών που είναι η τελική φάση του διαγωνισμού και θα κρίνει τον ανάδοχο.
«Θέλω να πιστεύω ότι θα αποφύγουμε τις προσφυγές για να τελειώσει ο διαγωνισμός και να ξεκινήσει το έργο», ανέφερε χθες ο κ. Καραμανλής απαντώντας σε σχετική ερώτηση.
«Δεν έχουμε την πολυτέλεια να μην συνεχίσουμε το διαγωνισμό για την γραμμή 4». Άλλωστε, η απόπειρα του υπουργείου να ακυρώσει ένα άλλο διαγωνισμό (σ.σ. Άκτιο-Αμβρακία) δεν είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Ωστόσο, διευκρίνισε ότι το υπουργείο έχει πολλές ενστάσεις για το σχεδιασμό. Όπως είπε, το έργο έχει προβλήματα καθώς είναι πρώτη φορά που έχουμε δύο διαγωνισμούς: έναν για το κυρίως έργο και έναν για τις πρόδρομες εργασίες που επίσης έχουν περάσει δια πυρός και σιδήρου. Επίσης, τόνισε ότι ο προτεινόμενος σχεδιασμός δεν ολοκληρώνει το σχήμα U της γραμμής καθώς δεν φτάνει μέχρι τον Περισσό. Πρόκειται όπως είπε για ένα «κολοβό» έργο που σταματά στο Γουδί.
Σε ό,τι αφορά το διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες αναφέρθηκε ότι θα προχωρήσει η σύμβαση με την εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ μετά από πολύμηνες δικαστικές περιπέτειες.
Το υπουργείο, ρωτήθηκε χθες και για την τύχη ενός άλλου βαλτωμένου έργου, το οποίο αφορά την εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο. Όπως επισήμανε, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κ. Νίκος Σταθόπουλος, μετά την κατακύρωση του έργου στην κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ-Goldair, υπήρξε βροχή ερωτήσεων από την ΕΕ. Επίκεινται μάλιστα και νέα απάντηση στις 15 Σεπτεμβρίου, μεταφέροντας για πρώτη φορά ένα κλίμα γεφύρωσης των διαφορών μεταξύ ΕΕ και ο παραχωρησιούχου ώστε το έργο να σωθεί και να μην ακυρωθεί. Όπως εκτίμησε, το επόμενη δίμηνο θα ανακοινωθεί ο τρόπος που θα προχωρήσει.
Σχετικά με το νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις ο κ. Καραμανλής επανέλαβε χθες ότι η αναθεώρηση του 4412/2016 έχει προχωρήσει, με στόχο να διορθωθούν οι κακές πρακτικές του παρελθόντος, να θεσμοθετηθούν πιο γρήγορες, αξιόπιστες και αμερόληπτες διαδικασίες τόσο στην ανάθεση όσο και στην εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων, που θα βασίζονται στην καλή συνεργασία των δύο πλευρών, ενώ παράλληλα γίνεται προσπάθεια να μειωθούν οι χρόνοι επίλυσης των διαφορών, καθώς και να περιοριστούν οι λόγοι που οδηγούν σε διαφωνίες. Η τροποποίηση του Νόμου θα γίνει σε ένα ενιαίο νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί προς διαβούλευση μέσα στον Οκτώβριο.
Μεταξύ των θεμάτων που θα επιλύσει το νέο θεσμικό πλαίσιο είναι: η αντιμετώπιση των παράλογων εκπτώσεων, η αύξηση των εγγυήσεων καλής εκτέλεσης, η κατάργηση της κλήρωσης στις απευθείας αναθέσεις, η ιδιωτική επίβλεψη. Επίσης θα υπάρχει αιτιολόγηση των προσφορών όταν οι αποκλίσεις είναι πάνω από 10% και αυτό όπως τονίστηκε θα γίνεται και συμβατική υποχρέωση.