Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis για την Ευρώπη, Jean-Philippe Imparato, συναντήθηκε με τις τέσσερις ευρωπαϊκές ενώσεις αντιπροσώπων του ομίλου στο Άμστερνταμ στις 4 Δεκεμβρίου για να καθορίσει τους στόχους των πωλήσεων για το 2025. Βασικότερος στόχος, η αύξηση του συνολικού μεριδίου αγοράς του ομίλου και των πωλήσεων EV προκειμένου να καλυφθούν τα αυστηρότερα όρια εκπομπών ρύπων που θα ισχύσουν από το 2025.
Οι πωλήσεις και το μερίδιο αγοράς της Stellantis στην Ευρώπη μειώθηκαν απότομα φέτος. Μέχρι τον Οκτώβριο, ο όμιλος είχε μερίδιο 15,7% στις αγορές της ΕΕ, του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΖΕΣ, σε σύγκριση με μερίδιο 17% την ίδια περίοδο το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA. Οι ταξινομήσεις του μειώθηκαν κατά 7% στα 1,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Οι πωλήσεις EV ήταν ένα σημείο τριβής με τους ευρωπαίους αντιπροσώπους. Οι ενώσεις αντιπροσώπων στις αρχές Οκτωβρίου έστειλαν επιστολή στην πρόεδρο της ΕΕ Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ζητώντας από την ΕΕ να δώσει στη βιομηχανία περισσότερο χρόνο για να επιτύχει τους στόχους CO2 του 2025.
Η επιστολή τους έφερε σε άμεση σύγκρουση με τον Carlos Tavares, ο οποίος είπε ότι η Stellantis ήταν σε πλεονεκτική θέση να επιτύχει τον στόχο για τον στόλο της. Για να γίνει όμως αυτό, η Stellantis θα πρέπει να αυξήσει απότομα το ποσοστό των πωλήσεων EV, οι οποίες πέφτουν στην Ευρώπη, ή να μειώσει τις πωλήσεις πιο δημοφιλών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οι αντιπρόσωποι δήλωσαν στη φον ντερ Λάιεν ότι «αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις στην επίτευξη των αυστηρών στόχων για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, που επιβάλλονται τόσο από τον κατασκευαστή όσο και από τους επερχόμενους κανονισμούς της ΕΕ, ενώ οι συνθήκες της αγοράς δεν υποστηρίζουν ακόμη τέτοια αύξηση του όγκου».
Η συνάντηση της 4ης Δεκεμβρίου στο Άμστερνταμ, όπου βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία της Stellantis, «χαρακτηρίστηκε από μια δυναμική και ειλικρινή ατμόσφαιρα, αλλά και εξαιρετικά εποικοδομητική και γεμάτη εμπιστοσύνη», όπως ανέφερε η αυτοκινητοβιομηχανία σε δελτίο τύπου στις 9 Δεκεμβρίου.
Σε ένα άλλο σημάδι προσέγγισης με την Ευρώπη, η Stellantis δήλωσε ότι θα επανενταχθεί στην ACEA μετά την αποχώρησή της από την Ενωση το 2023 μετά από απόφαση του Tavares.
Ο Tavares αντιτάχθηκε στην έκκληση της ACEA προς την ΕΕ να επανεξετάσει τους στόχους μείωσης του CO2 για το 2025, κάτι που θα μπορούσε να κοστίσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες που χάνουν τους στόχους τους δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα.
Η ACEA, με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Renault, Luca de Meo, πιέζει την ΕΕ να καθυστερήσει ή να τροποποιήσει τους στόχους λόγω της απότομης επιβράδυνσης της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων.
«Η Stellantis ανυπομονεί να συνεργαστεί με άλλα μέλη της Ενωσης και να στηρίξει μια κοινή προσέγγιση που θα διατηρήσει τη μετάβαση στα EV καθώς και τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας», δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία στις 10 Δεκεμβρίου σε δελτίο τύπου.
«Θεωρούμε ότι η ACEA είναι ο σωστός οργανισμός για να συνεργαστούμε με τους ομολόγους μας και τα ενδιαφερόμενα μέρη και να οικοδομήσουμε από κοινού έναν οδικό χάρτη για την υποστήριξη ολόκληρης της αλυσίδας αξίας», δήλωσε ο Imparato στην ανακοίνωση.
Ο Imparato αυτή την εβδομάδα ονόμασε νέους επικεφαλής για τις δύο μεγάλες αγορές, τη Γαλλία και τη Γερμανία. Ο CEO της Opel, Florian Huettl, θα αναλάβει την ευθύνη και για τη Γερμανία. Διαδέχεται τον Lars Bilalkowski.
Στη Γαλλία, ο Xavier Duchemin θα γίνει επικεφαλής του ομίλου στη χώρα, διαδεχόμενος τον Christophe Musy, σύμφωνα με δημοσίευμα των γαλλικών μέσων ενημέρωσης που επιβεβαίωσε η Stellantis. Οι πωλήσεις του ομίλου μειώθηκαν απότομα στη Γαλλία, σημειώνοντας πτώση 13% τον Νοέμβριο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2023, ενώ η ανταγωνίστρια Renault αύξησε το μερίδιό της κατά 0,3%. Το μερίδιο αγοράς του ομίλου Renault στη Γαλλία είναι τώρα 25,5%, ενώ η Stellantis έχει πέσει στη δεύτερη θέση με 24,2%.
Η νέα θέση του Duchemin ανακοινώθηκε μόλις ένα μήνα αφότου διορίστηκε επικεφαλής της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού στη Stellantis. Ο Musy θα ενταχθεί σε ένα νέο τμήμα πωλήσεων υπό την Imparato, με ευθύνη για 25 ευρωπαϊκές αγορές εκτός Γαλλίας, Γερμανίας, Ιταλίας, Ισπανίας και Ηνωμένου Βασιλείου.
Ο Imparato προσπαθεί επίσης να σβήσει την φωτιά στην Ιταλία, όπου ο Tavares συγκρούστηκε με τα συνδικάτα και την κυβέρνηση για την παραγωγή. Το ιταλικό εργοστάσιο όπου κατασκευάζεται το βασικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο FIAT 500, το Mirafiori στο Τορίνο, έχει μείνει σε μεγάλο βαθμό αδρανές φέτος, λόγω της μικρής ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ο Ιταλός υπουργός Βιομηχανίας, Adolfo Urso, δήλωσε ότι αναμένει από την Stellantis να παρουσιάσει ένα σαφές σχέδιο για την αναβίωση της παραγωγής στην Ιταλία σε συνάντηση που πρόκειται να φιλοξενήσει στη Ρώμη στις 17 Δεκεμβρίου, με τη συμμετοχή επίσης συνδικαλιστικών οργανώσεων.
Πριν από τις συνομιλίες, ο Imparato, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Alfa Romeo, δήλωσε σε τηλεοπτική συνέντευξη στις 9 Δεκεμβρίου ότι η Ιταλία θα μπορούσε να γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός αυτοκινήτων στην Ευρώπη μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, η Ιταλία ήταν ο έβδομος μεγαλύτερος παραγωγός αυτοκινήτων στην Ευρώπη πέρυσι και θα πρέπει να ξεπεράσει τη Γαλλία και την Ισπανία για να γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος πίσω από τη Γερμανία.
Ο Imparato επιβεβαίωσε τη δέσμευση της εταιρείας να μην κλείσει κανένα εργοστάσιο στην Ιταλία, καθώς και σχέδια για την εισαγωγή μιας υβριδικής έκδοσης του FIAT 500 στα τέλη του 2025 για να αναζωογονήσει τις πωλήσεις του μοντέλου, το οποίο επί του παρόντος διατίθεται μόνο ως αμιγώς ηλεκτρικό.
«Μπορώ να σας πω ένα πράγμα, δεν εγκαταλείπουμε το Mirafiori και δεν εγκαταλείπουμε το Τορίνο», δήλωσε ο Imparato. «Η Stellantis δεν εγκαταλείπει την Ιταλία, απολύτως όχι, και θα το δείξουμε αυτό σε όλους την επόμενη εβδομάδα».
Διαβάστε ακόμη
Metlen: Τι λένε οι χρηματιστηριακοί αναλυτές για την παράλληλη ένταξη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου
Ανθεκτική η ελληνική οικονομία με όχημα τις επενδύσεις (γραφήματα)
Οπιοειδή, ηρεμιστικά και μυοχαλαρωτικά σε δελφίνια
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα