© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
του Στέλιου Μορφίδη
Οι Γερμανοί της Media Markt προσπαθούν από το περασμένο καλοκαίρι να βρουν τρόπο να αποχωρήσουν από την ελληνική αγορά, όπως είχε αποκαλύψει τότε το «business stories».
Τη λύση, όπως φαίνεται, είναι πολύ κοντά να τους τη δώσει σήμερα ένας κατ’ όνομα Γερμανός, ο επιχειρηματίας Πάνος Γερμανός.
Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του ομίλου Olympia, συμφερόντων του επιχειρηματία, και της Media Saturn Ελλάς Α.Ε., τις οποίες μέχρι τον Δεκέμβριο οι δύο πλευρές διέψευδαν, έχουν περάσει πλέον σε άλλο επίπεδο. Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες του «b.s.», οι διαπραγματεύσεις είναι «κατ’ αποκλειστικότητα», κάτι που αφήνει εκτός άλλους πιθανούς ενδιαφερόμενους και μάλιστα τον τελευταίο μήνα ο όμιλος Olympia έχει ξεκινήσει τη διαδικασία του due diligence.
Σύμφωνα δε με εκτιμήσεις από τον ίδιο τον όμιλο, η διαδικασία αυτή αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ως το Πάσχα, όταν η διοίκησή του θα κληθεί να λάβει αποφάσεις επί των δεδομένων που θα έχει πλέον στα χέρια της και με άξονα πάντα τις προτάσεις που βρίσκονται στο τραπέζι.
Το σκεπτικό της προσέγγισης των δύο πλευρών είναι η ελληνική θυγατρική του γερμανικού ομίλου να μπει κάτω από την ομπρέλα των Public. Βέβαια πολλά θέματα είναι ακόμα ανοιχτά και υπό διαπραγμάτευση. Πρώτα απ’ όλα το τίμημα. Δεύτερον, αν θα εξελιχθεί σε εξαγορά του 100% ή αν θα διατηρήσει ο γερμανικός όμιλος έστω ένα ποσοστό μειοψηφίας.
Επειτα ο καθορισμός μιας μεταβατικής περιόδου για την απρόσκοπτη λειτουργία της εταιρείας υπό το σήμα Media Markt, οι όροι των συμβάσεων προμήθειας προϊόντων, ενώ μείζον θέμα σε ενδεχόμενη συγχώνευση είναι το τι θα γίνει με τα 12 καταστήματα που λειτουργεί σήμερα η εταιρεία σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Πάτρα και κατ’ επέκταση το μέλλον των περίπου 1.000 εργαζομένων της.
Οι διαπραγματεύσεις γίνονται από ομάδες ανώτατων στελεχών των δύο εταιρειών, ενώ άμεση συμμετοχή σε αυτές δεν έχει ο Τούρκος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Media Saturn Ελλάς Α.Ε, Γενάλ Γκοκγιλντιρίμ, ο οποίος πάντως ενημερώνεται.
Ο τελευταίος, ο οποίος είναι ταυτόχρονα διευθύνων σύμβουλος στη Media Markt στην Τουρκία και έχει αρμοδιότητα επίσης και για τη θυγατρική του γερμανικού ομίλου στη Σουηδία, ανέλαβε τα ηνία της ελληνικής θυγατρικής τον περασμένο Νοέμβριο όταν αυτή τέθηκε κάτω από την ομπρέλα του East Region, μετά τη μεγάλη αναδιάρθρωση στη διοικητική δομή ολόκληρου του Media Markt Saturn Retail Group. Ενεργό ρόλο στις διαπραγματεύσεις αλλά και τις τρέχουσες λειτουργίες φαίνεται να έχει ο κ. Σπύρος Ξένος, μέχρι πρόσφατα γενικός διευθυντής της Media Saturn Ελλάς Α.Ε., που πλέον έχει αναβαθμιστεί σε αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο.
Ενα deal για τον 2ο μεγαλύτερο παίκτη στον χώρο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών θα άλλαζε για ακόμα μία φορά τη γεωγραφία του κλάδου λιανικής πώλησης λευκών συσκευών, όπου ηγέτης παραμένει ο Κωτσόβολος. Η τελευταία μεγάλη αλλαγή είχε συντελεστεί το 2016 με την πτώχευση του τρίτου παίκτη στην κατηγορία, της Ηλεκτρονικής Αθηνών.
Βέβαια τότε το μεγαλύτερο κομμάτι του μεριδίου της Ηλεκτρονικής πέρασε στον Κωτσόβολο. Σε κάθε περίπτωση, αν τελικώς τα Public μπουν στην κατηγορία αυτή και με δεδομένο ότι διαθέτουν σήμερα ένα δίκτυο 49 καταστημάτων πανελλαδικά, ο ανταγωνισμός θα ενταθεί ακόμα περισσότερο. Και όλα αυτά την ώρα που η εγχώρια αγορά των λεγόμενων τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων (οικιακές ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές) έχει πάρει την ανιούσα κυρίως χάρη στον τουρισμό, στην εκρηκτική άνοδο του Airbnb, αλλά και στις ανακαινίσεις σπιτιών. Ενδεικτικά η αγορά το 2018 αυξήθηκε στα 2,185 δισ. από 2,06 δισ. ευρώ το 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK ΤΕΜΑΧ.