Η νέα έρευνα της ManpowerGroup, η οποία πραγματοποιήθηκε σε 8.000 εργαζόμενους σε 8 χώρες παγκοσμίως (Ισπανία, Γερμανία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Μεξικό, Σιγκαπούρη και ΗΠΑ) αποκαλύπτει ότι οι περισσότεροι εργαζόμενοι πιστεύουν ότι η κρίση του COVID-19 σηματοδοτεί το τέλος της πλήρους απασχόλησης στο γραφείο και αναζητούν ένα «υβριδικό» μοντέλο που συνδυάζει την εργασία και το σπίτι.
Οι εργαζόμενοι ανησυχούν πρωτίστως για την προσωπική τους υγεία και της οικογένειάς τους, καθώς και για την επιστροφή τους στον παραδοσιακό τρόπο εργασίας- που σηματοδοτεί την απώλεια της ευελιξίας που έχουν αποκτήσει.
Η έρευνα «Το Μέλλον των Εργαζομένων, από τους Εργαζόμενους: Κάνοντας τη Νέα Πραγματικότητα Καλύτερη για Όλους», το δεύτερο μέρος της σειράς της έρευνας «Τι αναζητούν οι εργαζόμενοι» επισημαίνει στους εργοδότες ότι οφείλουν να υιοθετήσουν μια στρατηγική που ο Άνθρωπος έχει ύψιστη προτεραιότητα και να επαναπροσδιορίσουν το μέλλον εργασίας που θα πρέπει να λειτουργεί τόσο για οργανισμούς όσο και για τους εργαζόμενους – δίνοντας προτεραιότητα στις ευθύνες για την προστασία της υγείας, την ευημερία και την φροντίδα.
«Αυτή η κρίση ξεκίνησε ως κρίση υγείας και εξελίχθηκε σε οικονομική και κοινωνική κρίση. Ενώ ευτυχώς μόνο ένα μικρό ποσοστό του πληθυσμού θα μολυνθεί από τον COVID-19, όλοι μας θα επηρεαστούμε», δηλώνει ο Jonas Prising, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ManpowerGroup. «Τα δεδομένα καταδεικνύουν πώς αισθάνονται οι εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο για την επιστροφή στον χώρο εργασίας – ανησυχούν για την υγεία τους και τη διακράτηση της εργασίας τους, ενώ αναζητούν ευελιξία η οποία θα τους επιτρέψει να εξισορροπήσουν καλύτερα την εργασία και την προσωπική τους ζωή στο σπίτι. Οι οργανισμοί που δίνουν προτεραιότητα στη συναισθηματική ευεξία και την ευελιξία και παράλληλα δημιουργούν κοινωνικό αντίκτυπο σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, θα βρίσκονται σε καλύτερη θέση προκειμένου να προσελκύσουν και να διατηρήσουν τα καλύτερα ταλέντα, διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο ότι οι εργαζόμενοι είναι υγιείς, γεμάτοι αυτοπεποίθηση και παραγωγικοί».
Όταν οι οικονομικές προοπτικές είναι αβέβαιες, η απασχολησιμότητα έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία για τους εργαζόμενους, με τους 9 στους 10 να αναφέρουν ότι η διακράτηση της εργασίας τους είναι ύψιστη προτεραιότητα. Ωστόσο, το πώς αισθάνονται οι εργαζόμενοι για την επιστροφή στο χώρο εργασίας ποικίλλει ανάλογα με το φύλο και το στάδιο της επαγγελματικής καριέρας:
Gen Z – Millennials: Οι Gen Z είναι πιο πρόθυμοι να επιστρέψουν στον χώρο εργασίας για να αναπτύξουν την καριέρα τους και να κοινωνικοποιηθούν περισσότερο (51%), ενώ οι Millennials είναι λιγότερο θετικοί (38%).
Gen X – Boomers: Οι Gen X εκτιμούν ιδιαίτερα την παρουσία τους στον χώρο εργασίας για την καλύτερη συγκέντρωση τους και αποτελεσματική συνεργασία, μακριά από τις ευθύνες του νοικοκυριού. Οι Boomers (34%) επιλέγουν ως κύριους λόγους επιστροφής στον χώρο εργασίας την κοινωνικοποίηση και την συνεργασία
Κατηγοριοποίηση φύλων: Σχεδόν οι μισοί άνδρες συμμετέχοντες (46%) αισθάνονται θετικά για την επιστροφή στον χώρο εργασίας, συγκριτικά με το ένα τρίτο των γυναικών (35%) να αισθάνεται το ίδιο. Οι γυναίκες αναφέρουν ότι αισθάνονται πιο ανήσυχες ή νευρικές για την επιστροφή τους. Τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες κατατάσσουν στα κορυφαία οφέλη της εργασίας από το σπίτι, το να μην χρειάζεται να μετακινούνται και να έχουν ευελιξία ώστε να εργάζονται όποτε τους είναι πιο βολικό.
Εργαζόμενοι γονείς: Οι άντρες γονείς αναφέρουν ως μέγιστο όφελος της εργασίας από το σπίτι το γεγονός ότι περνούν περισσότερο χρόνο με την οικογένειά τους. Οι γυναίκες είναι πιο αρνητικές για την επιστροφή στον χώρο εργασίας, με την ανησυχία τους να αυξάνεται όσο νεότερο είναι το παιδί τους – 61% για τα παιδιά 0-5 ετών, 53% για τα παιδιά από 6-17 ετών και 50% για τα παιδιά από 18 και πάνω.
«Έχει μεγάλο ενδιαφέρον ότι τα ευρήματα της έρευνας του ομίλου μας παρόλο που αφορούν τους εργαζόμενους παγκοσμίως δεν απέχουν πολύ από την ελληνική πραγματικότητα και τα ζητούμενα των Ελλήνων εργαζομένων. Οι εταιρείες πρέπει να οικοδομήσουν την εμπιστοσύνη, να ακούσουν τους ανθρώπους τους, να ανταποκριθούν στις ανάγκες τους και να βοηθήσουν τους εργαζόμενους να δώσουν τις σωστές προτεραιότητες και να ανακτήσουν τις δυνάμεις τους, δηλώνει ο Χαράλαμπος Καζαντζίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της ManpowerGroup Ελλάδας».
Κατεβάστε το αναλυτικό report της έρευνας MPG_Future_for_Workers_By_Workers