Έχουν περάσει πάνω από εξήντα χρόνια από την πρώτη φορά που η ΜΑΚΒΕΛ βρέθηκε σε διεθνή έκθεση τροφίμων. Ήταν το 1963, στην Anuga της Κολωνίας, τη μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών στον κόσμο, όταν -έχοντας πρόσφατα εγκαινιάσει μία νέα μονάδα παραγωγής-, η ΜΑΚΒΕΛ (σήμερα EURIMAC) ξεκινούσε μία μακρά πορεία εξωστρέφειας, που την έχει φέρει στην πρώτη θέση των ελληνικών εξαγωγών ζυμαρικών.
«Εξάγουμε σήμερα το 55% της παραγωγής μας» λέει στο newmoney ο Sven van Asperen, διευθυντής εξαγωγών της Eurimac. «Καθώς η Eurimac – ΜΑΚΒΕΛ είναι τα τελευταία χρόνια η μεγαλύτερη παραγωγός εταιρεία ζυμαρικών στην Ελλάδα, το απόλυτο νούμερο των εξαγωγών μας, που έφτασε το 2023 τους 40.000 τόνους, είναι ένα νούμερο αξιομνημόνευτο όχι μόνο για την ελληνική αλλά για την παγκόσμια αγορά των ζυμαρικών.»
Στο «στόχαστρο» η Ασία
Η Eurimac – ΜΑΚΒΕΛ έχει παρουσία σήμερα σε όλες τις ηπείρους τόσο με τα κλασικά ζυμαρικά (σπαγγέτι, πένες και τριβελάκι), αλλά και με πιο ιδιαίτερα προϊόντα όπως το καζαρέτσε, το τορκέτι και τις πιο γνωστές στο δυτικό κόσμο φαρφάλες.
Στο «στόχαστρο» της εταιρείας έχουν μπει οι αγορές της Ασίας, που παρουσιάζουν δυναμική ανάπτυξη, καθώς οι καταναλωτές υιοθετούν δυτικά πρότυπα διατροφής και αναζητούν γρήγορες και οικονομικές λύσεις για την προετοιμασία γευμάτων.
«Βασικότερος παράγοντας που ξεχωρίζουμε, είναι η ποιότητα των ζυμαρικών μας, τουλάχιστον εφάμιλλη των καλυτέρων ιταλικών, καθώς έχουμε κερδίσει την εμπιστοσύνη των απαιτητικών αυτών αγορών» σημειώνει ο Sven van Asperen.
«Στους στόχους μας είναι να επεκτείνουμε το δίκτυο των πωλήσεων μας στη συγκεκριμένη αυτή περιοχή του κόσμου. Πάντως, το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρείται για πρώτη φορά να αποκτά ιδιαίτερη σημασία στις αγορές της Άπω Ανατολής ο ρόλος της τιμής, ιδιαίτερα μετά την είσοδο των τουρκικών ζυμαρικών. Η ισορροπία μεταξύ υψηλής ποιότητας και οικονομικής τιμής, είναι το κλειδί της σημερινής παρουσίας μας και θεωρούμε δεδομένη την αυριανή ανάπτυξη των πωλήσεων μας στο συγκεκριμένο γεωγραφικό χώρο, γιατί υπηρετούμε πιστά και απόλυτα το πασίγνωστο επιχείρημα του “value for money” προϊόντος.»
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της έκθεσης “Pasta Market Size, Share &Covid-19 Analysis, 2023-2030” της Fortune Business Insights, η παγκόσμια αγορά ζυμαρικών ανήλθε σε 68 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023 και παρουσιάζει σύνθετο ετήσιο ρυθμό αύξησης (CAGR) άνω του 5%.
Αν και η Ευρώπη παραμένει η μεγαλύτερη αγορά, «λόγω της ευκολίας που παρέχει η δυτική κουζίνα στο μαγείρεμα και της αυξανόμενης αστικοποίησης στις ασιατικές χώρες, η κατανάλωση ζυμαρικών έχει αυξηθεί με ταχείς ρυθμούς τα τελευταία χρόνια στην Ασία» σημειώνει η έκθεση. «Επιπλέον, η παρασκευή εναλλακτικών και εξεζητημένων συνταγών έχει καταγράψει σημαντική ανάπτυξη μετά την πανδημία. Έτσι, η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού παρουσιάζει υψηλότερη από το μέσο όρο ανάπτυξη CAGR και ως εκ τούτου θα συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς ζυμαρικών».
Θέλοντας να διεκδικήσει μερίδιο της αναπτυσσόμενης αγοράς, η Eurimac – ΜΑΚΒΕΛ μετείχε σε πρόσφατη επιχειρηματική αποστολή που οργάνωσε το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο σε συνεργασία με το Ελληνο-Ασιατικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο σε Τόκυο, Σεούλ, Πεκίνο και Χόνγκ Κόνγκ. Οι άνθρωποι της εταιρείας πραγματοποίησαν συναντήσεις με δεκάδες εταιρείες από Ιαπωνία, Ν. Κορέα, Κίνα και Χονγκ-Κονγκ.
Οι συζητήσεις έχουν ήδη προχωρήσει με τρεις από αυτές, ενώ το επόμενο έτος η Eurimac – ΜΑΚΒΕΛ θα συμμετάσχει σε σειρά εμπορικών εκθέσεων στον ευρύτερο χώρο της Άπω Ανατολής.
«Υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα στην Ασία, δηλαδή το λάδι, τις ελιές, τα γαλακτοκομικά με προεξέχοντα τη φέτα και το γιαούρτι και φυσικά το ελληνικό κρασί. Καμία από τις αγορές που επισκεφθήκαμε δε θα τη χαρακτηρίζαμε εύκολη, αλλά πιο προσβάσιμη θεωρούμε ότι είναι αυτή του Χονγκ-Κονγκ ενώ πιο απαιτητική είναι η Ιαπωνική αγορά, που απαιτεί ιδιαίτερη υπομονή κι επιμονή. Είναι όμως ταυτόχρονα κι αυτή που σε ανταμείβει περισσότερο με την πίστη της και την αφοσίωση της σε μακροχρόνιες εμπορικές -και προσωπικές θα έλεγα- σχέσεις. Σε κάθε περίπτωση η ειλικρίνεια ανταμείβεται σε όλες τις χώρες της περιοχής».
Η ευκαιρία του πληθωρισμού
Η κρίση του κόστους ζωής που πλήττει τις περισσότερες ανεπτυγμένες οικονομίες έχει οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης και προκαλεί πονοκέφαλο στις περισσότερες επιχειρήσεις, ακόμα και του κλάδου τροφίμων. Δεν ισχύει το ίδιο για την ΜΑΚΒΕΛ.
«Το πρόβλημα του υψηλού πληθωρισμού, λόγω και της φύσης του προϊόντος, το αντιμετωπίζουμε ως ευκαιρία» εξηγεί ο Sven van Asperen.
«Αγοράζοντας κάποιος ζυμαρικά, μπορεί με ένα ελάχιστο κόστος, συγκρινόμενο με όλες τις άλλες βασικές τροφές, να χορτάσει την οικογένεια του, προσφέροντάς της ένα γεύμα υψηλής θερμιδικής αξίας και νοστιμιάς. Φυσικά λόγω της παγκόσμιας παρουσίας μας, σε κάποιες χώρες η επίδραση του πληθωρισμού στις πωλήσεις μας είναι μεγαλύτερη, ενώ σε κάποιες άλλες μικρότερη. Πάντως πουθενά δεν είναι απογοητευτική. Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε ότι οι τρόποι μαγειρέματος των ζυμαρικών είναι ατελείωτοι κι αφορούν τόσο στις φτωχές και δοκιμαζόμενες από ανέχεια κοινωνίες, όσο και στις ανεπτυγμένες κοινωνικά κι οικονομικά κοινωνίες του πλανήτη.»
Διαβάστε ακόμη
Τι αλλάζει σε δάνεια, καταθέσεις και συναλλαγές – Το νέο τοπίο για τους πελάτες των τραπεζών
Πληροφορική: Η ώρα του Χ.Α. – Δύο μετατάξεις σε «εκκρεμότητα» και οι νέες εισαγωγές (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ