Μπορεί το ερώτημα σχετικά με το ποιος είναι ο κορυφαίος εν ενεργεία ποδοσφαιριστής μεταξύ των Λιονέλ Μέσι και Κριστιάνο Ρονάλντο να παραμένει αναπάντητο, ωστόσο στη μεταξύ τους άτυπη διαδικτυακή κόντρα έχουμε… νικητή.
Συγκεκριμένα, ο Λιονέλ Μέσι μετά την υπογραφή του στην Παρί Σεν Ζερμέν εκτόξευσε τις μετοχές του στο χρηματιστήριο της αγοράς, με την πέρασή του στο Instagram να αυξάνεται ακολούθως.
Η αρχή έγινε με την ανάρτησή του αγκαλιά με το τρόπαιο πριν από 30 περίπου ημέρες όταν και κατέκτησε το Κόπα Αμέρικα με την Αργεντινή, στην οποία και συγκέντρωσε 21,86 εκατομμύρια likes, τα περισσότερα που έχει ποτέ μαζέψει αθλητής στην ιστορία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Εν συνεχεία, τα ποστ όπου αποχαιρέτησε την Μπαρτσελόνα (21,69 εκατ.), καθώς και αυτό ως επίσημα πλέον παίκτης της Παρί (20.97 εκατ.) κατέλαβαν τις θέσεις Νο2 και Νο3!
Η περίπτωση Ρονάλντο
Πώς ο Ρονάλντο κατάφερε να εισπράττει περισσότερα χρήματα από το Instagram παρά από το ποδόσφαιρο;
🤯 The moment Leo Messi met with the 🔴🔵 fans! #PSGxMESSIpic.twitter.com/x30NhCRQEx
— Paris Saint-Germain (@PSG_English) August 11, 2021
Το Ronaldo effect είναι το απόλυτο εργαλείο στα χέρια των διαφημιστικών εταιρειών στην εποχή της εμπορευματοποίησης του αθλητισμού και δη των ινδαλμάτων της. Το κοινό των ποδοσφαιρικών αστέρων άλλωστε λόγω της νεαρής τους ηλικίας παρουσιάζεται ως η ιδανικός καταναλωτής (Homo Consumens).
Καταναλώνει ό,τι του προσφέρουν. Καταναλώνει είδωλα και κατ’ επέκταση τα προϊόντα των ειδώλων του.
Το φτωχόπαιδο από τη Μαδέιρα, κατάφερε να κατακτήσει τον κόσμο τόσο με τα ποδοσφαιρικά του κατορθώματα όσο και με το αλαζονικό του βλέμμα, τα γυμνασμένα του μπράτσα και την ολόλευκη οδοντοστοιχία του.
Αυτό που τον έκανε να ξεχωρίσει ωστόσο δεν ήταν άλλο από το κίνητρό του. Πάντα πίστευε πως είναι ο καλύτερος και ποτέ δεν επαναπαύτηκε με τα όσα είχε πετύχει.
Το 2018 η Γιουβέντους έβγαλε από τα ταμεία της 100 εκατ. ευρώ για να αποκτήσει όχι μόνο έναν ποδοσφαιριστή κορυφαίας κλάσης, αλλά και έναν influencer παγκόσμιας εμβέλειας, μεγαλύτερης κι από το ίδιο το κλαμπ.
Ειδικότερα, έναν χρόνο προτού ενταχθεί στο δυναμικό των μπιανκονέρι, ο ιταλικός σύλλογος μετρούσε 1,8 εκατ. τηλεθεατές, λιγότερο δηλαδή από το 1% του δυνητικού κοινού του Instagram του Ρονάλντο.
This one was fun to make. And so true #MoreThanAScore pic.twitter.com/HPbuALZCzH
— Cristiano Ronaldo (@Cristiano) August 13, 2021
Μάλιστα, οι αριθμοί των ακολούθων της Γηραιάς Κυρίας αυξήθηκαν κατακόρυφα μετά τις υπογραφές του Πορτογάλου άσου ταυτόχρονα με την εντυπωσιακή άνοδο της χρηματιστηριακής της αξία.
Οι μετοχές της αυξήθηκαν κατά περίπου 15% μόνο την περίοδο της έντονης φημολογίας της μετακόμισης του στο Τορίνο, ενώ πρόσθεσε περίπου 300 εκατ. στην αγοραστική αξία του συλλόγου.
Τα εμπορικά έσοδα από τη διαφήμιση είναι η κύρια πηγή πλούτου για τα κλαμπ, συνεπώς η στρατηγική μάρκετινγκ των συλλόγων είναι προσανατολισμένη στο να αποκτήσει ισχυρούς πρωταγωνιστές που θα είναι πόλος έλξης διαφημιστικών πακέτων.
Διαβάστε τη συνέχεια του κειμένου εδώ