Ένας από τους μεγαλύτερος Ομίλους κρουαζιέρας παγκοσμίως, η Carnival είχε τηλεδιάσκεψη με οικονομικούς αναλυτές προκειμένου να τους ενημερώσει για τα μέχρι τώρα αποτελέσματα της πανδημίας στα οικονομικά αποτελέσματα του γκρουπ αλλά και για τις μελλοντικές προβλέψεις για το γκρουπ και τον κλάδο της κρουαζιέρας.
Ειδικότερα επισημάνθηκε: “ Πιο συγκεκριμένα εμπορικά σήματα και πλοία του Carnival Group αναμένεται να επαναδραστηριοποιηθουν με την πάροδο του χρόνου προκειμένου να παρέχουν στους επιβάτες μας απαράμιλλες χαρούμενες διακοπές με τρόπο σύμφωνο με τις υψηλότερες προτεραιότητες της εταιρείας, όπως η συμμόρφωση, η προστασία του περιβάλλοντος και η υγεία, η ασφάλεια και η ευημερία των επισκεπτών, του πληρώματος και των περιοχών που επισκέπτονται τα πλοία μας».
Η Carnival Corporation ανέφερε ζημιές 4,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων ή 6,07 δολάρια ανά μετοχή, επί εσόδων 740 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο 2020 που έληξε στις 31 Μαΐου 2020. Το αντίστοιχο περσινό διάστημα είχε καθαρά κέρδη 451 εκατομμυρίων δολαρίων ή 0,65 δολάρια ανά μετοχή, επι εσόδων 4,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους.
Οι διάφορες εταιρείες του Group Carnival μετέφεραν φέτος 426.000 επιβάτες σε σύγκριση με 3,1 εκατομμύρια για την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους (87% μείωση).
Το λειτουργικό κόστος για το δεύτερο τρίμηνο 2020 ήταν 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 4,2 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι.
Για το πρώτο εξάμηνο 2020 , η Carnival ανέφερε ZHMIEΣ 5,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων επι εσόδων 5,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη 787 εκατομμυρίων δολαρίων επί εσόδων 9,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την ίδια περίοδο το 2019.
H Carnival Group παρουσίασε επίσης μετρητά και ισοδύναμα μετρητών (cash equivalents) υψους 6,9 δισεκατομμύρων δολαριων στο τέλος του τριμήνου έναντι 518 εκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι.
Τα συνολικά περιουσιακά στοιχεία ανερχονταν σε 49,8 δισεκατομμύρια δολάρια, οι τρέχουσες υποχρεώσεις, 11,9 δισεκατομμύρια δολάρια και το μακροπρόθεσμο χρέος, 14,9 δισεκατομμύρια δολάρια. Η επανεκκίνηση του γκρουπ θα ξεκινήσει με την AIDA τον Αύγουστο, όπως έγραψε το ΝΜ.
Η εταιρεία αναμένει ότι η μελλοντική μεταφορική της ικανότητα θα μετριαστεί λόγω
-της σταδιακής επανεκκίνησης των πλοίων της,
-της απομάκρυνσης πλεονάζουσας χωρητικότητας από τον στόλο της
και τις καθυστερήσεις στις νέες παραδόσεις πλοίων.
Όπως ανακοινώθηκε, η εταιρεία σκοπεύει να επιταχύνει την απομάκρυνση πλοίων το οικονομικό έτος 2020, τα οποία προηγουμένως αναμενόταν να πωληθούν κατά τα επόμενα χρόνια.
Η εταιρεία πούλησε ήδη ένα πλοίο τον Ιούνιο του 2020 και έχει συμφωνίες για τη διάθεση πέντε πλοίων και προκαταρκτικές συμφωνίες για τρία επιπλέον πλοία, όλα τα οποία αναμένεται να αποχωρήσουν από τον στόλο τις επόμενες 90 ημέρες.
Αυτές οι συμφωνίες είναι επιπλέον της πώλησης τεσσάρων πλοίων, τα οποία ανακοινώθηκαν πριν από το οικονομικό έτος 2020. Συνολικά, τα 13 πλοία που αναμένεται να αποχωρήσουν από το στόλο αντιπροσωπεύουν σχεδόν εννέα τοις εκατό μείωση της τρέχουσας χωρητικότητας, δήλωσε η Carnival.
Νέες ναυπηγήσεις: Η εταιρεία αναμένει επί του παρόντος μόνο πέντε από τα εννέα πλοία που είχαν αρχικά προγραμματιστεί να παραδοθούν το οικονομικό έτος 2020 και το φορολογικό 2021 θα παραδοθούν πριν από το τέλος της χρήσης 2021. Επιπλέον, η εταιρεία αναμένει να καθυστερήσουν οι παραδόσεις πλοίων που είχαν αρχικά προγραμματιστεί για τα οικονομικά ετη 2022 και 2023.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Carnival Corporation & plc, Άρνολντ Ντόναλντ σημείωσε: “Σταματώντας τις κρουαζιέρες μας και βάζοντας τον στόλο σε μια παρατεταμένη παύση πήραμε έγκαιρα τις σωστές αποφάσεις. Έχουμε ήδη μειώσει το λειτουργικό κόστος περισσότερο από 7 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσια βάση και μειώσαμε επίσης τις κεφαλαιουχικές δαπάνες κατά περισσότερο από 5 δισεκατομμύρια δολάρια τους επόμενους 18 μήνες. Έχουμε εξασφαλίσει επιπλέον ρευστότητα 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να διατηρήσουμε για ένα ακόμη πλήρες ημερολογιακό έτος επιπλέον ευελιξία στις κινήσεις μας. Επίσης, αναβάλλουμε τις νέες παραδόσεις πλοίων. Εργαζόμαστε σκληρά για να συνεχίσουμε τις εργασίες μας, εξυπηρετώντας κατα τον βέλτιστο τρόπο τα συμφέροντα της δημόσιας υγείας μέσω διαβούλευσης με ιατρικούς εμπειρογνώμονες και επιστήμονες από όλο τον κόσμο. “
Πώς θα είναι η Carnival του μέλλοντος: Ο κ. Ντόναλντ πρόσθεσε, “Θα αναδείξουμε μια πιο λιτή, πιο αποτελεσματική εταιρεία για τη βελτιστοποίηση της δημιουργίας κεφαλαίου κίνησης, την αποπληρωμή του χρέους ώστε τελικά να επιστρέψουμε στην επιθυμητή κερδοφορία με την πάροδο του χρόνου παρέχοντας ισχυρές οικονομικές αποδόσεις στους μετόχους μας.”
Διατηρώντας παράλληλα τη συμμόρφωση, την προστασία του περιβάλλοντος και την ασφάλεια, η εταιρεία μείωσε σημαντικά τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων μεταφέροντας τα πλοία σε κατάσταση αδρανείας.
Δραστική μείωση εξόδων: Η εταιρεία μείωσε επίσης τα διοικητικά της έξοδα, τις μη κεφαλαιουχικές δαπάνες κατά 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια για το 2020 και αναμένει να μειώσει τις νέες κεφαλαιουχικές δαπάνες της κατά πάνω από 600 εκατομμύρια δολάρια για το 2020. Επιπλέον, από τον Μάρτιο, η εταιρεία έχει συγκεντρώσει πάνω από 10 δισεκατομμύρια δολάρια μέσω μιας σειράς συναλλαγών χρηματοδότησης, συμπεριλαμβανομένων των συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν τις τελευταίες τρεις εβδομάδες.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Carnival Corporation και CFO Ντέιβιντ Μπέρνστάιν σημείωσε: “Αναγνωρίζοντας γρήγορα τη χρηματοοικονομική κατάσταση, κινηθήκαμε άμεσα για να βελτιώσουμε τη ρευστότητά μας μειώνοντας τα έξοδα και αξιοποιώντας τον ισχυρό ισολογισμό μας για την ολοκλήρωση πολλών κεφαλαιακών συναλλαγών”.
Κατά τη διάρκεια της παύσης εργασιών, το μέσο μηνιαίο επιτόκιο μετρητών για το δεύτερο εξάμηνο του 2020 εκτιμάται σε περίπου 650 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό το επιτόκιο περιλαμβάνει περίπου 250 εκατομμύρια δολάρια τρεχουσών λειτουργικών και διοικητικών δαπανών πλοίου, αλλαγές κεφαλαίου κίνησης (εξαιρουμένων των αλλαγών στις καταθέσεις πελατών και αποθεματικά για τους μεταποιητές πιστωτικών καρτών), έξοδα τόκων και δεσμευμένων κεφαλαιουχικών δαπανών (καθαρά από δεσμευμένες εξαγωγικές πιστωτικές διευκολύνσεις). Η εταιρεία συνεχίζει να διερευνά ευκαιρίες για περαιτέρω μείωση του μηνιαίου επιτοκίου.
Επιπλέον, οι διαφορές εμπορικές επωνυμίες (brands) της εταιρείας ανακοίνωσαν διάφορα κίνητρα και ευελιξία για ορισμένες πληρωμές κρατήσεων σε επιλεγμένες πτήσεις για να υποστηρίξουν την εμπιστοσύνη των επιβατών κατά την πραγματοποίηση νέων κρατήσεων. Αυτά τα κίνητρα διαφέρουν ανάλογα με την εταιρεία και περιλαμβάνουν on board credits και μειωμένες ή επιστρεπτέες προκαταβολές.
Πορεία κρατήσεων: Παρά τη σημαντική μείωση των δαπανών μάρκετινγκ και πώλησης, η εταιρεία συνεχίζει να βλέπει ζήτηση από νέες κρατήσεις για το 2021. Για την πιο πρόσφατη περίοδο κράτησης, τις τρεις πρώτες εβδομάδες του Ιουνίου 2020, σχεδόν το 60% των κρατήσεων 2021 ήταν νέες κρατήσεις.
Οι υπόλοιπες κρατήσεις του 2021 προέκυψαν από τους επισκέπτες που μετέφεραν τις προκαταβολές τους (που ειχαν καταβληθει για κρουαζιέρες που ακυρωθήκαν λογω της πανδημίας) για συγκεκριμένες μελλοντικές κρουαζιέρες.
Από τις 21 Ιουνίου 2020, οι αθροιστικές προηγμένες κρατήσεις για ολόκληρο το έτος 2021 με βάση την διαθέσιμη προς πώληση χωρητικότητα παραμένουν αρνητικές σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του παρελθόντος έτους, σε χαμηλά μονοψήφια ποσοστά (περιπου -7%)