Τον εκφράζει απόλυτα η ρήση του Malcolm X: «Το μέλλον ανήκει σε εκείνους που προετοιμάζονται γι’ αυτό σήμερα». Είναι μια αρχή που ακολούθησε πάντα τόσο σε επιχειρηματικό, όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Και εάν κρίνουμε εκ του αποτελέσματος, στο πρώτο έχει καταφέρει να παραμείνει επί σκηνής, παρά τα τεράστια προβλήματα της αγοράς, ενώ στο δεύτερο πέτυχε να καλλιεργήσει το κατάλληλο έδαφος προκειμένου να «ανθίσει» το μεγάλο αστέρι του τένις.
Όσοι γνωρίζουν τον Κώστα Σάκκαρη έχουν να λένε για τις μεγάλες αγάπες της ζωής του. Στην πρώτη θέση πάντα η δεμένη οικογένεια που έχτισε μαζί με την Αγγελική Κανελλοπούλου. Αυτή η οικογένεια που ανέδειξε την μεγάλη Ελληνίδα πρωταθλήτρια Μαρία Σάκκαρη, η οποία αφού κατέκτησε ραγδαία τα διεθνή courts, τις προηγούμενες ημέρες σήκωσε στους ώμους της ολόκληρη την Ελλάδα.
Και το έκανε με τόσο πείσμα και τέτοιο αγωνιστικό οίστρο που ακόμη και η «ήττα» της στους ημιτελικούς του Roland Garros έμοιαζε, -και ήταν-, μια τεράστια νίκη.
Η «χρυσή Μαρία» της Ελλάδας
Η «χρυσή Μαρία» της Ελλάδας οφείλει βέβαια τα «γονίδια» του τενιστικού ταλέντου στη μητέρα της, την σπουδαία Αγγελική Κανελλοπούλου και τον παππού της, -εκ των πιονιέρων του αθλήματος στη χώρα μας-, αποτελώντας την πιο ηχηρή επιβεβαίωση της λαϊκής σοφίας για το μήλο που πέφτει κάτω από τη μηλιά…
Παράλληλα, όμως, οφείλει την καριέρα της στην συμπαράσταση ολόκληρης της οικογένειάς της που στέκεται δίπλα της σαν γροθιά σε αυτή τη δύσκολη, απαιτητική και σταθερά ανοδική πορεία.
Και περισσότερο στον πατέρα της που μαζί με την μητέρα της είναι οι ακούραστοι «φύλακες» της. Όπως έχει εξομολογηθεί στο παρελθόν, ο Κώστας Σάκκαρης, με καταγωγή από τα Νιάτα της Λακωνίας, έμαθε στην ίδια τη Μαρία και τα αδέλφια της τα πάντα γύρω από την Αρχαία Σπάρτη.
Έτσι, η ίδια σε κάποια συνέντευξή της στο εξωτερικό είχε δηλώσει ότι στο γήπεδο βγαίνει από μέσα της η Σπαρτιάτισσα και ότι δίνει τα πάντα μέχρι τον τελευταίο πόντο. Έκτοτε πολλοί την αποκαλούν «Σπαρτιάτισσα», με πρώτο και καλύτερο τον πατέρα της που μετά την πρόκρισή της στις «4» του Roland Garros δήλωσε υπερήφανος γιατί «η Σπαρτιάτισσά μας τα έδωσε όλα για ακόμα μία φορά»…
Μόνο που σε αυτή τη μεγάλη στιγμή ο ίδιος και η Αγγελική Κανελλοπούλου, λόγω των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας, δεν μπόρεσαν να βρεθούν κοντά της, όπως κάνουν σε όλους τους αγώνες της ανά τον κόσμο.
Η Victory που κλείνει τα 40…
Η δεύτερη «αγάπη» του Κώστα Σάκκαρη είναι η Victory, η εταιρεία που δημιουργήθηκε το 1982 και σε λίγους μήνες συμπληρώνει τα 40 χρόνια της. Πολλοί έχουν ταυτίσει τη Victory με τα τουρκικά σήριαλ, τα οποία πράγματι εκείνη σύστησε στο ελληνικό κοινό. Ωστόσο, η εταιρεία του Κ. Σάκκαρη υπήρχε πολύ πριν τη μόδα με τις ιστορίες των «απέναντι».
Από την αφετηρία της Victory Media στις αρχές της δεκαετίας του ’80 και για δέκα ακόμη χρόνια υπήρξε η πλέον δραστήρια ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία στην Ελλάδα ως παραγωγός και διανομέας. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, μάλιστα η Victory απέκτησε τα δικαιώματα σε ζωντανές ηχογραφήσεις της μεγάλης ντίβας της όπερας Μαρίας Κάλλας, με απευθείας αδειοδότηση από το Maria Callas Estate ενώ για κάποιες από αυτές έκλεισε συμφωνία με την ΕΜΙ για την διανομή τους στην διεθνή αγορά.
Την ίδια περίοδο προχώρησε και στην εξαγορά αρκετών ανεξάρτητων ελληνικών εταιρειών με αποτέλεσμα να διαθέτει ένα αξιόλογο χαρτοφυλάκιο εγχώριας μουσικής. Ήταν η εποχή που στη ζωή μας υπήρχε ακόμη το βινύλιο, ενώ άρχιζε η «επέλαση» των cd.
Οι δύο μεγάλοι «σταθμοί»
Το 2002 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί έτος- «σταθμός» αφού η εταιρεία διαφοροποίησε το πεδίο δράσης της μπαίνοντας πλέον στη διανομή οπτικοακουστικού περιεχομένου προς τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά κανάλια.
Ανάμεσα στις πολλές επιτυχίες, το 2004, ανέλαβε τα αποκλειστικά δικαιώματα παραγωγής και διανομής μιας σειράς DVD με την τελετή έναρξης και λήξης, καθώς και σημαντικά στιγμιότυπα των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.
Λίγο αργότερα, το 2007, προχώρησε στην παραγωγή ψηφιακών επανεκδόσεων (σε DVD) και τη διανομή των δημοφιλέστερων ταινιών του κλασικού ελληνικού κινηματογράφου. Ακόμη, το 2011 εγκαινίασε το μοναδικό 24-ωρο κανάλι προβολής παλιών ελληνικών ταινιών με μεγάλη επιτυχία, μέσω της Cosmote TV καθώς και μέσω δορυφόρου σε ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία και Κύπρο. Στο μεταξύ, όμως, ήδη από το 2008 η χώρα είχε εισέλθει στη μακρά περίοδο της οικονομικής κρίσης που, μεταξύ των άλλων, οδήγησε σε κατάρρευση τις ελληνικές παραγωγές.
Όπως έχει δηλώσει ο Κ. Σάκκαρης στο παρελθόν, «έπρεπε να δούμε πώς θα αντιμετωπίσουμε το ‘τσουνάμι’ που ερχόταν» και θα άφηνε τα κανάλια με άδεια ταμεία. «Έβλεπε» ότι αναγκαστικά θα εγκαταλείψουν τις εγχώριες παραγωγές και θα οδηγηθούν σε έτοιμο πρόγραμμα. Το πρόβλημα ήταν ότι οι μεγάλες ξένες, -κυρίως αμερικανικές-, σειρές είχαν υψηλό κόστος, ενώ δεν έπιαναν και τα πιο δυνατά νούμερα τηλεθέασης.
Έτσι, το 2009 αποδείχθηκε το δεύτερο έτος- «σταθμός», καθώς στο πλαίσιο μιας έκθεσης, ο Κ. Σάκκαρης συναντήθηκε με δύο ατζέντηδες και ξεκίνησε η πρώτη συνεργασία για τουρκικό σήριαλ με το «Χίλιες και μία νύχτες».
Εκείνη την περίοδο οι τουρκικές παραγωγές δεν είχαν κάνει ακόμη το εξαγωγικό «μπαμ» και τα κοστολόγιά τους ήταν ιδιαίτερα χαμηλά. Η αρχή έγινε από μικρά κανάλια, αλλά τα νούμερα τηλεθέασης ήταν τέτοια που έφεραν και στα μεγάλα τη γνωστή «καταιγίδα» των τουρκικών τηλεοπτικών σειρών.
«Σουλεϊμάν ο μεγαλοπρεπής», «Μοιραίος έρωτας», «Sila», «Asi», «Elif» και τόσα άλλα που ακολούθησαν, -όλα με την «υπογραφή» του Κώστα Σάκκαρη-, έκαναν «γκελ» στο ελληνικό κοινό. Ανοίγοντας για τη Victory ένα μεγάλο νέο κεφάλαιο, καθώς αναδείχθηκε απόλυτα κυρίαρχη για τη διανόμή τους τόσο προς τα κανάλια όσο και μέσω εβδομαδιαίων τηλεπεριοδικών, καθώς και από το ηλεκτρονικό της κατάστημα.
Σήμερα ο βασικός πυλώνας είναι η Victory Enterntainment, που ιδρύθηκε το 2014. Στις 23 Αυγούστου 2017 εισήλθε στο μετοχικό κεφάλαιο της Alpha Editions (εκδότρια των περιοδικών Elle, Hello, 7 Μέρες TV και 4 Τροχοί), εξαγοράζοντας το 45% από τους παλαιούς μετόχους και με τον Κώστα Σάκκαρη (από τον Φεβρουάριο του 2018) να αναλαμβάνει αντιπρόεδρος της εταιρείας. Η είσοδος της Victory ήταν ουσιαστικά το «φιλί της ζωής» για την Alpha Editions, η οποία τον Σεπτέμβριο του 2016 είχε τεθεί σε φάση λύσης και εκκαθάρισης, ενώ λίγους μήνες μετά αποφασίστηκε η αναβίωσή της.
Όπως σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις εκείνης της περιόδου «η εξέλιξη αυτή κρίνεται ως ιδιαίτερα θετική καθώς η νέα μέτοχος διαθέτει μεγάλη εμπειρία και επιτυχίες στον χώρο της διανομής τηλεοπτικών σειρών παρέχοντας έτσι την δυνατότητα για προσοδοφόρες συνέργειες στο τηλεοπτικό περιοδικό 7Μέρες TV».
Αυτός ο κύκλος, ωστόσο, έκλεισε το 2020, με την Victory να αποχωρεί από βασικός μέτοχος της Alpha Editions.
Η εταιρεία του Σάκκαρη έχει βιώσει και εκείνη τα «πάνω» και τα «κάτω» της. Για παράδειγμα, πριν περίπου μια δεκαετία ο κύκλος εργασιών της Victory Media ήταν στα επίπεδα των 7,5 εκατ. ευρώ. Με βάση τις τελευταίες δημοσιευμένες καταστάσεις για τη χρήση του 2019, ο κύκλος εργασιών της Victory Enterntainment έφτανε τα 3,81 εκατ. ευρώ με το προ φόρων αποτέλεσμα να είναι κερδοφόρο.
Ασφαλώς υπάρχουν προβλήματα, αλλά εάν αναλογιστεί κανείς τι έχει συμβεί στην αγορά των οπτικοακουστικών μέσων όλα αυτά τα χρόνια της ισοπεδωτικής κρίσης, ο Κώστας Σάκκαρης αποδεικνύεται «Σπαρτιάτης» στο δικό του court…
Διαβάστε ακόμη:
Έρχονται ψηφιακές αλλαγές στο Κτηματολόγιο
Ανάπτυξη: 4,5% – 4,8% ο νέος στόχος για το 2021
Σύνοδος Κορυφής του ΝΑΤΟ: Ενώπιος ενωπίω Μητσοτάκης – Ερντογάν