Με μια πορεία άνω των 20 ετών στην αγορά των ΗΠΑ και ενεργό συμμετοχή στην υλοποίηση σύνθετων λύσεων στην αλυσίδα εφοδιασμού για ορισμένα από τα πιο γνωστά retail brands του κόσμου, όπως οι Sainsbury’s, Tesco, Kroger, Ahold, Disney, Landmark Group, Sportmaster, ένας Θεσσαλονικιός, ο ιδρυτής και CEO της νεοσύστατης start up Dataviva, Κώστας Μάλαμας, «μεταφέρει» την τεχνογνωσία του κυρίως στους κλάδους της βιομηχανίας, του λιανεμπορίου και των logistics.
«Διαθέτουμε τεχνολογικά εργαλεία τα οποία βοηθούν στη μείωση του αποθέματος που διαχειρίζεται η εφοδιαστική αλυσίδα, τουλάχιστον κατά 30%. Εγώ και η ομάδα μου έχουμε εργασθεί για πολλά χρόνια στο εξωτερικό επάνω σε αυτό το αντικείμενο, για τα δίκτυα μεγάλων επιχειρήσεων. Για να είναι πιο αποδοτικές οι μεγάλες αλυσίδες, βασίζονται πολύ στην πρόβλεψη της ζήτησης και στην βελτιστοποιημένη λειτουργία τους. Εκεί, λαμβάνεις τα πάντα υπόψη: τι χώρο έχεις διαθέσιμο στο φορτηγό, στο κατάστημα, στο ράφι κ.λ.π.», εξηγεί στο newmoney ο κ. Μάλαμας.
Αν και είχε την… ατυχία να ανακοινώσει την έναρξη των εργασιών της 10 μόλις ημέρες πριν από την επιβολή του πρώτου lockdown στην Ελλάδα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του COVID-19, τον Μάρτη του 2020, η Dataviva κατάφερε να αναπτυχθεί μέσα στην πανδημία με ιδιαίτερα ικανοποιητικούς ρυθμούς.
«Αυτά τα …μαθηματικά τα χρησιμοποιούν στο εξωτερικό πολλά χρόνια, μεγάλες αλυσίδες. Εμείς, ως μια software service εταιρεία, προσαρμόσαμε και βελτιώσαμε τις διαδικασίες, για να μπορούμε να τις προσφέρουμε μέσω της πλατφόρμας μας και σε μικρότερες επιχειρήσεις. Αντί να έχουμε ένα σύστημα ERP, για το οποίο ο άλλος θα πρέπει να δαπανήσει πολλά χρήματα και πολύ χρόνο για να το εγκαταστήσει, «κουμπώνουμε», ουσιαστικά, την τεχνολογία μας στο κεντρικό λογισμικό διαχείρισης μιας εταιρείας…», συνεχίζει ο επικεφαλής της ανερχόμενης start up και αναλύει τον τρόπο λειτουργίας του λογισμικού που αναπτύσει:
«Παίρνουμε όλα τα δεδομένα, τα βάζουμε σε αλγόριθμο βελτιστοποίησης και μετά λαμβάνουμε τις αποφάσεις ή προτείνουμε ένα σχέδιο παραγγελιοληψίας ή διανομής προϊόντων. Έτσι, έχουμε τη δυνατότητα να πετύχουμε μειώσεις αποθέματος 20%-30% ή και 40% ακόμα. Ο όρος που χρησιμοποιούμε, είναι η βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας…».
Η «εργαλειοθήκη» της Dataviva περιλαμβάνει, ακόμα, λύσεις για τη βελτιστοποίηση τιμολογιακής αλλά και τις εκπτωτικής πολιτικής –που απευθύνονται στο λιανεμπόριο- και βοηθούν να εντοπισθεί το ύψος της τιμής που βοηθά «…να αυξήσεις τις πωλήσεις σου και ταυτόχρονα να διατηρήσεις το μεγαλύτερο, δυνατό περιθώριο κέρδους».
Η βασική τεχνολογία παραμένει ίδια, σύμφωνα με τον κ. Μάλαμα, και αυτό που αλλάζει είναι οι αλγόριθμοι στα συγκεκριμένα εργαλεία:
«Η τεχνογνωσία που κατέχουμε είναι πρόβλεψη καταναλωτικής ζήτησης. Προτείνουμε τη βέλτιστη έκπτωση και προωθητική ενέργεια για να πετύχει τους στόχους της η εταιρεία, ακόμα και προσωποποιημένες προωθήσεις.»
Τα διεθνή deals, το BigPi και ο 2ος γύρος επένδυσης
Με το νομικό της πρόσωπο να εδρεύει στις ΗΠΑ και παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω Θεσσαλονίκης, η Dataviva μετρά στο ενεργητικό της, ήδη, δυο μεγάλα διεθνή deals με πελάτες της:
Το ένα με μια μεγάλη εταιρεία του φαρμακευτικού λιανεμπορίου στην Ανατολική Ευρώπη με τζίρο πάνω από 1 δισ. ευρώ, στην οποία παρέχει τις τεχνολογικές υπηρεσίες και τα εργαλεία της και το δεύτερο με έναν όμιλο από τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών στην Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη, με ακόμα μεγαλύτερο μέγεθος, συνεργασία που είναι έτοιμη να ξεκινήσει.
Στην ελληνική αγορά, μετά και από τη συμμετοχή της στην πρωτοβουλία Innovation Ready του ΣΕΒ για την προώθηση και διάδοση των τεχνολογιών αιχμής Industry 4.0., η Dataviva βρίσκεται σε συζητήσεις με 2 ή 3 βιομηχανικούς πελάτες για συνεργασία μαζί τους, όπως συμβαίνει και με επιχειρήσεις από άλλους κλάδους.
«Από την μια, η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί δεν βοηθάει, διότι η αγορά είναι «παγωμένη». Από την άλλη, όλοι καταλαβαίνουν ότι πρέπει να κινηθείς διαφορετικά, μετά την κρίση που έχει προκληθεί. Συζητάμε και με Ελλάδα και με εξωτερικό. Έχουμε πελάτες, ξεκινήσαμε κάποια projects και πορευόμαστε…», σχολιάζει ο Κώστας Μάλαμας.
Στη start up από την Θεσσαλονίκη έχει επενδύσει το fund BigPi, ένα από τα πιο ισχυρά στον τεχνολογικό τομέα (με partner τον Μάρκο Βερέμη, έναν άνθρωπο ο οποίος διαδραματίζει βασικό ρόλο στην ανάπτυξη της καινοτόμου επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα) και προσπαθεί, τώρα, να σηκώσει δεύτερο γύρο επένδυσης. Γεγονός, το οποίο επιβεβαιώνει τις προοπτικές της για το μέλλον…
Από το Georgia Tech και Stanford University στη Θεσσαλονίκη
Δεν διστάζει να δηλώσει «βετεράνος της αγοράς» ο CEO της Dataviva, όπως φαίνεται και από το επιχειρηματικό του background.
Έφυγε από τη γενέτειρά του για να σπουδάσει στις ΗΠΑ (σ.σ. είναι κάτοχος BSc στον τομέα Aerospace Engineering από το Georgia Tech και MSc στο Aeronautics and Astronautics από το Stanford University), άρχισε την καριέρα του ως engineer και consultant στην Retek (νυν Oracle Retail), εργάσθηκε για πολλά χρόνια και επέστρεψε το 2005 στην Θεσσαλονίκη, όπου δραστηριοποιήθηκε με την μεγάλη συμβουλευτική εταιρεία Veltio, στους σημερινούς του τομείς, με «στόχευση» στις αγορές του εξωτερικού.
Η Veltio έφτασε να απασχολεί 150 άτομα και άλλα 50-60 σε άλλες χώρες, όπως οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά όταν αναπτύχθηκε το software «κομμάτι» της έγινε το spin out της εταιρείας.
Οι «βάσεις» για τη «γέννηση» της Dataviva τέθηκαν το 2019 και η διαδικασία ολοκληρώθηκε την 1η Μαρτίου του 2020. Πριν από έναν, περίπου, χρόνο…
Διαβάστε ακόμα:
Γιάννης Κωστόπουλος: Ο ναυπηγός που «κουμάνταρε» τις τράπεζες
Θεοχάρης: «Στοχεύουμε να ανοίξουμε τον τουρισμό έως τις 14 Μαΐου»
Επίδομα 400 ευρώ: Ποιοι επιστήμονες θα λάβουν την οικονομική ενίσχυση