Το πρώτο βήμα στη μετεξέλιξη της σε έναν διευρυμένο όμιλο τροφίμων έκανε η Παλίρροια της οικογένειας Σουλιώτη, στην οποία έχει εισέλθει τα τελευταία χρόνια μετοχικά και το VNK Capital των Βασίλη και Νέλλης Κάτσου. Η εταιρεία εισέρχεται πλέον στην αγορά της ζύμης και των προϊόντων φύλλου προχωρώντας στην εξαγορά βιομηχανίας κατεψυγμένης ζύμης. Την ίδια ώρα, βρίσκεται στη διαδικασία της παραγωγικής της επέκτασης με ένα νέο εργοστάσιο, το 8ο στη σειρά, στην αμερικανική ήπειρο ενώ ξεκινά και τις εξαγωγές προϊόντων έτοιμων γευμάτων με πρώτο στοίχημα τη γερμανική αγορά.
Το ντιλ για την απόκτηση της μονάδας κατεψυγμένης ζύμης, που κυοφορούνταν από πέρυσι όπως είχε αποκαλύψει τότε το newmoney, ολοκληρώθηκε προ ημερών, όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της εταιρείας κ. Κωνσταντίνος Σουλιώτης στο περιθώριο της φετινής έκθεσης HORECA. Ο ίδιος πάντως παρέπεμψε για περισσότερες πληροφορίες τον επόμενο μήνα, όταν και θα είναι έτοιμη η εταιρεία να γνωστοποιήσει τις λεπτομέρειες αλλά και το σχέδιο πίσω απ’ την κίνηση εξαγοράς.
«Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι πρόκειται για μία εταιρεία με έναν καλό τζίρο που μπορεί να αποτελέσει τη βάση για το σχεδιασμό που έχουμε κάνει να εισέλθουμε πιο δυναμικά στη συγκεκριμένη αγορά», τόνισε ο κ. Σουλιώτης. Σημειωτέον πως σήμερα η Παλίρροια έχει κάποιους κωδικούς κατεψυγμένων προϊόντων – κυρίως τυρόπιτα και σπανακόπιτα με χωριάτικο φύλλο – προς εξαγωγή, τα οποία όμως παράγουν τρίτοι.
«Εκεί θα στοχεύσουμε αυτή τη χρονιά. Στο πως θα κάνουμε τη διείσδυση μας με τη νέα εταιρεία», σημείωσε ο κ. Σουλιώτης τονίζοντας πως λεπτομέρειες για το συγκεκριμένο σχέδιο της εταιρείας θα κοινοποιηθούν σε επόμενο στάδιο.
Την ίδια ώρα, τα σχέδια που έκανε πέρυσι η εταιρεία για εξαγορά στην Τουρκία και δημιουργία εξειδικευμένης μονάδας εκεί πάγωσαν υπό το βάρος των περιορισμών που τέθηκαν από την ΕΕ στην ποσότητα εισαγωγών τουρκικού ντολμά χωρίς δασμό. Αντιθέτως υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για την παραγωγική της επέκταση στην αμερικανική ήπειρο με στόχο να καλυφθεί η αυξανόμενη ζήτηση που παρουσιάζουν τα προϊόντα της. Συγκεκριμένα είναι υπό επεξεργασία σχέδιο για τη δημιουργία εργοστασίου στο Μεξικό.
Σημειωτέον πως σήμερα την αμερικανική αγορά καλύπτουν τα εργοστάσια που έχει η Παλίρροια στην Κίνα.
Συνολικά η εταιρεία, μέσα από ένα πλέγμα θυγατρικών, ελέγχει 7 εργοστάσια ανά τον κόσμο. Το πρώτο είναι αυτό της Χαλκίδας, όπου παράγεται όλη η γκάμα των προϊόντων που διαθέτει σήμερα η Παλίρροια. Έπειτα είναι ένα στη Βουλγαρία, ένα στην Ιορδανία και δύο στην Κίνα. Όλα αυτά είναι εργοστάσια παραγωγής ντολμά. Άλλα δύο εργοστάσια, τα οποία βρίσκονται στην Κίνα, είναι υπεύθυνα για την παραγωγή και προμήθεια των πέντε παραπάνω εργοστασίων με αμπελόφυλλα.
Όπως έλεγε ο κ. Σουλιώτης ο Όμιλος Παλίρροια κατάφερε το 2022 να καταγράψει άνοδο του κύκλου εργασιών της το 2022 κατά 24% φθάνοντας τα 75 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος του συγκεκριμένου ποσοστού – περίπου οι 14 ποσοστιαίες μονάδες – αποδίδονται στις ανατιμήσεις που έκανε η εταιρεία για να περιορίσει τον αντίκτυπο στην κερδοφορία του αυξημένου κόστους που αντιμετώπισε. Ωστόσο οι υπόλοιπες 10 ποσοστιαίες μονάδες αποδίδονται στην αύξηση των πωλήσεων σε όγκο, κυρίως στο εξωτερικό. Εξάλλου οι τελευταίες αποτελούν πλέον το 85% επί του συνόλου του κύκλου εργασιών.
Μάλιστα, όπως έλεγε ο κ. Σουλιώτης για φέτος η βασική πρόβλεψη της εταιρείας είναι για την επίτευξη κύκλου εργασιών συνολικού ύψους 85 εκατ. ευρώ χωρίς να υπολογίζεται η πρόσφατη εξαγορά της βιομηχανίας ζύμης. «Μαζί με αυτή οι πωλήσεις του ομίλου συνολικού θα ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρώ», εκτίμησε ο κ. Σουλιώτης.
Για φέτος και του χρόνου η Παλίρροια «τρέχει» επενδυτικό πρόγραμμα συνολικού ύψους 10 εκατ. ευρώ. τόσο για την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας της όσο και για την επέκταση των δραστηριοτήτων της μέσα από νέες κατηγορίες προϊόντων, όπως για παράδειγμα τα προϊόντα με την ένδειξη «gold» τα οποία είναι φρέσκα ντολμαδάκια βραχείας – σχετικά – διάρκειας, τα οποία φυλάσσονται στο ψυγείο. Το συγκεκριμένο προϊόν αναμένεται να μπει στα ράφια των Σούπερ Μάρκετ την περίοδο της Σαρακοστής.
Επίσης η εταιρεία έχει ξαναμπεί δυναμικά στο χώρο των έτοιμων γευμάτων επιχειρώντας πλέον να κάνει το βήμα στη συγκεκριμένη κατηγορία και στο εξωτερικό. Έτσι πλέον προωθεί μία σειρά από προϊόντα με την ετικέτα «greek originals» στην γερμανική αγορά, που αποτελεί έναν απ’ τους επόμενους μεγάλους στόχους για επέκταση των εκεί δραστηριοτήτων της.
Διαβάστε ακόμη:
ΔΕΗ: Με Στάσση και Περιστέρη στη Δυτική Μακεδονία ο πρωθυπουργός