«Ολομέτωπη» επίθεση για την διεκδίκηση μεγαλύτερων μεριδίων στα αναψυκτικά στη λιανική και στο HORECA αλλά και την διείσδυση στη νέα, ιδιαίτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία των mixers σήμανε για την Βίκος ΑΕ η οικογένεια Σεπετά. Κι αυτό, σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο της εταιρείας κ. Κωνσταντίνο Σεπετά, θα επιτευχθεί μέσα από ένα πλέγμα νέων επενδύσεων, προϊόντων, επέκτασης σε νέες γεωγραφικές περιοχές, όπως η Κρήτη, αλλά και χαμηλότερων τιμών έναντι του πολυεθνικού ανταγωνισμού.

«Πέρυσι κάναμε ανατιμήσεις γύρω στο 8% μεσοσταθμικά, όταν οι πολυεθνικές εταιρείες κινήθηκαν περίπου στο +15%. Φέτος δεν κάναμε ανατιμήσεις, ενώ οι πολυεθνικές με την αλλαγή της χρονιάς ζήτησαν άλλο ένα 12% με 14%. Πλέον οι διαφορές στις τιμές με τον μεγάλο ανταγωνιστή έχουν διογκωθεί στο 20% κι αυτό μας δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα να διεκδικήσουμε μεγαλύτερα μερίδια και περισσότερους όγκους», εξηγούσε ο ίδιος. Νωρίτερα μάλιστα υπογράμμιζε την απόφαση της εταιρείας να διατηρήσει σταθερές τις τιμές για φέτος.

«Ως οικογενειακή επιχείρηση έχουμε ένα άλλο προφίλ και μια άλλη φιλοσοφία. Δεν μετράμε νούμερα όπως οι πολυεθνικές» υπογράμμισε ο κ. Σεπετάς σημειώνοντας πάντως πως η πτώση της κερδοφορίας της εταιρείας πέρυσι ξεπέρασε το 70% σε σχέση με το 2021 λόγω της συγκράτησης που επέδειξε στην προοπτική αύξησης τιμών και της κατακόρυφης αύξησης του λειτουργικού κόστους (ενέργεια, μεταφορικά, πρώτες ύλες κοκ). Ο κύκλος εργασιών σύμφωνα με τον κ. Σεπετά κυμάνθηκε σε επίπεδο Ομίλου στα 125 εκατ. ευρώ περίπου.

HORECA

Η εταιρεία πλέον ρίχνει μεγάλο βάρος στην αγορά των αναψυκτικών τα οποία προσπαθεί να προωθήσει στην αγορά HORECA. Στο πλαίσιο αυτό προχώρησε σε επενδύσεις παρουσιάζοντας τις νέες συσκευασίες των αναψυκτικών από γυαλί και αλουμίνιο (can) με «όχημα» την Pink Grapefruit Soda.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Σεπετάς, η Pink Grapefruit μέσα σε έναν χρόνο από το λανσάρισμά της έφθασε να έχει διψήφιο μερίδιο, καταλαμβάνοντας μάλιστα τον Ιανουάριο του 2023 τη δεύτερη θέση με μερίδιο 18,6% στο σύνολο της αγοράς. Κάτι που προτρέπει την εταιρεία να ετοιμάσει και νέους αντίστοιχους κωδικούς.

Μεγάλη αποδοχή στην Κρήτη

Όπως είπε ο κ. Σεπετάς μεγάλη είναι η διείσδυση της εταιρείας σε περιοχές όπως η Ορεστιάδα και η Κρήτη όπου ήδη βρίσκεται σε περισσότερα από 400 σημεία πώλησης. «Πολλοί θεωρούν τη Βίκος ως το εθνικό αναψυκτικό απέναντι στην πολυεθνική», σημείωσε μεταξύ άλλων.

Ο ίδιος σημείωσε πως στον προγραμματισμό της εταιρείας φέτος είναι η τοποθέτηση επιπλέον 2.000 ψυγείων, που θα προστεθούν στα 6.000 υφιστάμενα σε όλη την Ελλάδα.

Στη διετία οι επενδύσεις της Βίκος ΑΕ ξεπερνούν τα 28 εκατ. ευρώ και εστιάζουν στην καινοτομία και την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, τόνισε ο κ. Σεπετάς. Τελευταία, ολοκληρώθηκε επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ περίπου για μια νέα γραμμή παραγωγής στη Petcom Plastics στη BΙ.ΠΕ Ιωαννίνων για την εφαρμογή του αποσπώμενου καπακιού. Παράλληλα αναβαθμίστηκαν δύο γραμμές στο εργοστάσιο παραγωγής αναψυκτικών KRONES στο Καλπάκι Ιωαννίνων.

Η εταιρεία έχει συνολικά 18 γραμμές παραγωγής εκ των οποίων οι 10 για καπάκια. Η παραγωγική δυναμικότητα φτάνει στα 2 δισ. καπάκια και όλα τα αναψυκτικά πλέον έχουν μη αποσπώμενα καπάκια. Για τις ανάγκες της Βίκος αξιοποιείται το 70% της δυναμικότητας και ανάγκες της Βίκος και των αναψυκτικών και το υπόλοιπο καλύπτει ανάγκες άλλων εταιρειών.

Συγχωνεύσεις

Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Σεπετάς προέβλεψε πως στον κλάδο της εμφιάλωσης νερού θα υπάρξει κύμα συγκέντρωσης καθώς, όπως είπε, «σήμερα τα εμφιαλωτήρια λειτουργούν με ζημιές». Παρ’ όλα αυτά ο ίδιος ήταν ξεκάθαρος πως η Βίκος ΑΕ δεν ενδιαφέρεται σήμερα για εξαγορές.

Διαβάστε ακόμη

Με τρεις ταχύτητες τα ενοίκια γραφείων το 2023 – Οι τιμές σε κέντρο, Κηφισίας, Μεσογείων και Βουλιαγμένης (γραφήματα)

Άρχισε ο πρώτος γύρος μαζικών απολύσεων στην Disney – Έξοδος για 7.000 υπαλλήλους

Κίνδυνος εμφυλίου στο Ισραήλ – «Παγώνει» η αμφιλεγόμενη δικαστική μεταρρύθμιση (tweet)