© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
«K λειδί, ευελιξία και απόλυτες υπηρεσίες». Αυτό είναι το τρίπτυχο της επιτυχίας της FlexCar, της εταιρείας των κυρίων Κωνσταντίνου Δάβαρη και Γιώργου Δεσύλλα (ισότιμοι ιδρυτές και CEO – CFO αντίστοιχα), που τα τελευταία τρία χρόνια βοηθά τους Ελληνες να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους: την απόκτηση ενός αυτοκινήτου, εύκολα, γρήγορα και χωρίς να είναι αναγκασμένοι να δεσμεύσουν πολλά κεφάλαια.
«Οι πελάτες μας μπορούν να επιλέξουν από μια ευρεία γκάμα Ι.Χ. που διαθέτουμε εκείνο που επιθυμούν και να το κρατήσουν για όσο καιρό θέλουν. Παράλληλα, έχουν το δικαίωμα είτε να το επιστρέψουν ανά πάσα στιγμή είτε να το αντικαταστήσουν ανάλογα και με τις ανάγκες τους, αλλά και να το αγοράσουν από εμάς. Αρα, είμαστε ό, τι πιο customer friendly υπάρχει. Δεν έχουμε μεγάλες προκαταβολές, ούτε ρήτρες ή δεσμεύσεις», εξηγεί στο «business stories» ο Κωνσταντίνος Δάβαρης και συνεχίζει: «Συνήθως προκαταβάλλουν δύο μισθώματα (πρόκειται, ουσιαστικά, για το κομμάτι που καλύπτει την εξυπηρέτησή τους), τα οποία, όμως, στην τριετία τούς επιστρέφονται. Εάν, βέβαια, δεν επιθυμούν να το κρατήσουν για τόσο χρονικό διάστημα, δεν υπάρχει πέναλτι. Νοικιάζουν, δηλαδή, ένα αυτοκίνητο χωρίς κλειστό συμβόλαιο και με δικαίωμα αγοράς ανά πάσα στιγμή. Η πληρωμή γίνεται κανονικά κάθε μήνα, ενώ στο μίσθωμα συμπεριλαμβάνονται τα πάντα, από ασφάλιση, συνεργείο κ.ά., πλην της βενζίνης. Ολη η υπηρεσία είναι φτιαγμένη για όσους επιθυμούν να έχουν ένα αυτοκίνητο, χωρίς να ταλαιπωρηθούν».
Πώς προέκυψε η ιδέα
Σύμφωνα με τον ίδιο, η ιδέα της FlexCar προέκυψε από την εποχή που οι δύο φίλοι σπούδαζαν μαζί στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στο London School of Economics. «Παρά το νεαρό της ηλικίας μας είχαμε εργαστεί σε μεγάλες εταιρείες – πολυεθνικές εγώ, συμβουλευτικές και τράπεζες ο Γιώργος. Θέλαμε, ωστόσο, να κάνουμε κάτι δικό μας και κυρίως να επιστρέψουμε στην Ελλάδα», παραδέχεται και προσθέτει: «Η πρώτη μας σκέψη ήταν να ασχοληθούμε με τα robots, γρήγορα όμως καταλήξαμε στο αυτοκίνητο. Στόχος μας, λοιπόν, ήταν να πάμε μία μορφής υπηρεσία στο επόμενο επίπεδο, να γίνει δηλαδή πιο premium για τον πελάτη. Το πρώτο πράγμα που διαπιστώσαμε είναι ότι γενικότερα στον χώρο του αυτοκινήτου -και όχι μόνο στο leasing- η εξυπηρέτηση που λαμβάνει ο πελάτης δεν είναι και η καλύτερη. Είναι δύσκολο να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο, τα συνεργεία σε ταλαιπωρούν κ.ο.κ.. Αρα, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με έναν κλάδο, ο οποίος μας ενδιαφέρει όλους, αφού όλοι θέλουμε ένα Ι.Χ. για να μετακινούμαστε, προσφέροντας μια λύση που θα είναι πιο σύγχρονη, online και πάρα πολύ φιλική προς τον πελάτη. Επίσης, θέλαμε η εταιρεία να μπορεί να ξεκινήσει από την Ελλάδα και στη συνέχεια να σταθεί με αξιώσεις και στο εξωτερικό, πολύ γρήγορα και δυναμικά. Ο στόχος μας ήταν αρκετά φιλόδοξος, αυτό, όμως, δεν μας φρέναρε. Μέσα σε αυτά τα τρία χρόνια είχαμε την ευκαιρία να τεστάρουμε τις δυνατότητές μας και να καταλάβουμε πόσο νόημα έχει αυτό που προσφέρει η FlexCar για τον καταναλωτή».
Οπως σημειώνει, η σκέψη να αφήσουν το Λονδίνο και να έρθουν στην Ελλάδα για να δραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά -και δη σε περίοδο οικονομικής κρίσης- φάνταζε λίγο τρελή. «Είναι δύσκολο όταν θέλεις να κάνεις μια εταιρεία, η οποία να έχει μεγάλο αποτύπωμα, στην αρχή να βρεθούν τα πρώτα κεφάλαια. Ιδίως στη χώρα μας. Είμαστε, όμως, τυχεροί γιατί είχαμε δίπλα μας -και μάλιστα από τα αρχικά στάδια- μερικά από τα μεγαλύτερα ελληνικά και ευρωπαϊκά venture capitals, όπως το Venture Friends και το Uni.Fund και ανθρώπους όπως ο Απόστολος Αποστολάκης και ο Σωτήρης Παπαντωνόπουλος, που μας στήριξαν και μας εμπιστεύτηκαν», τονίζει χαρακτηριστικά, αποκαλύπτοντας ότι η FlexCar έχει ήδη επενδύσει στην ελληνική οικονομία περισσότερα από 10 εκατ. ευρώ τους τελευταίους 12 μήνες. «Πρόκειται για άμεσες επενδύσεις στην ελληνική οικονομία, τις οποίες σκοπεύουμε να αυξήσουμε στο προσεχές μέλλον», συμπληρώνει.
Μέχρι στιγμής η FlexCar δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, πολύ άμεσα, ωστόσο η ομάδα σχεδιάζει να κινηθεί και σε αγορές του εξωτερικού. Οπως, άλλωστε, αναφέρει ο Κωνσταντίνος, η επέκταση εκτός συνόρων είναι εύκολη, όταν ήδη έχουν μπει οι βάσεις στη χώρα μας. «Επιλέγουμε στοχευμένα και προσπαθούμε η ομάδα μας να αποτελείται από νέους πτυχιούχους που είτε έχουν μόλις τελειώσει τις σπουδές τους, είτε έχουν φύγει στο εξωτερικό και θέλουν να επιστρέψουν στην πατρίδα μας. Μέχρι τα τέλη του 2021 στην εταιρεία θα εργάζονται περισσότεροι από 50 άνθρωποι», συνεχίζει.
Πώς αντέδρασαν οι παραδοσιακοί παίκτες
Ερωτηθείς εάν υπήρξαν αντιδράσεις από τους παραδοσιακούς παίκτες της αγοράς αυτοκινήτου, ο ίδιος απαντά: «Οχι, γιατί εμείς δεν ήρθαμε να ανταγωνιστούμε κάποιον. Το αντίθετο. Ηρθαμε να προσφέρουμε μια ωραία υπηρεσία που είναι πολύ συμβιωτική με τον χώρο του αυτοκινήτου. Δηλαδή, στην τελική κι εμείς αγοράζουμε Ι.Χ., κάνουμε service κ.ο.κ. Είμαστε η καλύτερη και πιο προσιτή λύση για να αποκτήσεις πολύ εύκολα, γρήγορα και χωρίς δεσμεύσεις το νέο σου αυτοκίνητο, ενώ παράλληλα φροντίζουμε τα πάντα που αφορούν το αυτοκίνητό σου».
Σε ό,τι αφορά το ποσοστό των Ελλήνων που εντέλει αγοράζουν το Ι.Χ. που μισθώνουν, ο ίδιος σχολιάζει: «Ο καταναλωτής έχει μια τάση να αγοράζει το αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί. Στη FlexCar, όσο περισσότερο καιρό χρησιμοποιείς το αυτοκίνητο τόσο πιο οικονομικά μπορείς να το αγοράσεις. Τέλος, να τονίσουμε ότι η υπηρεσία αφορά όχι μόνο εταιρίες αλλά και σε ιδιώτες».