Λίγο πριν φύγει η χρονιά, στο λεγόμενο «Μανχάταν» της Φρανκφούρτης, βγήκε προς πώληση ένα διαμέρισμα τριών δωματίων στον 47ο όροφο ουρανοξύστη. Η τιμή του, στα 9 εκατομμύρια ευρώ -ναι, για ένα διαμέρισμα- σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η γερμανική πόλη βρέθηκε πέρυσι στην κορυφή του παγκόσμιου real estate bubble index, έκανε πολλούς να αναρωτηθούν: Μήπως η αγορά ακινήτων στη Γερμανία είναι μια φούσκα;
Για τη γιγαντιαία αυτή αγορά (μόνο έναν μήνα, τον Σεπτέμβριο, επενδύθηκαν 25 δισ. ευρώ στο κομμάτι της οικιστικής ανάπτυξης) και το οικιστικό πρόβλημα της Γερμανίας (μιας και τα προς πώληση σπίτια δεν… φτάνουν για τους κατοίκους της χώρας), γίνονται αναλύσεις επί αναλύσεων και ζητούνται οι απόψεις των ειδικών. Ανάμεσα σε αυτούς, περίοπτη θέση έχει ένα ελληνικό όνομα: Αυτό της Κωνσταντίνας Κανελλοπούλου.
Η, γεννημένη το 1982, Κανελλόπουλου, είναι σήμερα ίσως το ισχυρότερο στέλεχος της γερμανικής «βιομηχανίας» ακινήτων. Και, τις τελευταίες εβδομάδες, μονοπωλεί την οικονομική και επιχειρηματική επικαιρότητα.
Ο λόγος είναι ότι ανέλαβε CEO -μαζί με άλλο στέλεχος της αγοράς, τον Λαρς Ουρμπάνσκι- στον κολοσσό διαχείρισης ακινήτων της Γερμανίας Deutsche Wohnen (το όνομα του οποίου, σημαίνει «Γερμανική Κατοικία»).
Η ελληνικής καταγωγής Κανελλοπούλου προέρχεται από έναν άλλο κολοσσό του real estate, τη Vonovia, ανταγωνίστρια -μέχρι πρότινος- της Deutsche Wohnen. Όχι, η Deutsche Wohnen δεν «έκλεψε», όπως θα φανταζόταν κανείς, την Κανελλοπούλου από την ανταγωνίστρια εταιρεία.
Της ανακοίνωσης τοποθέτησης της νέας συνδιευθύνουσας συμβούλου, είχε προηγηθεί το deal της χρονιάς. Όχι μόνο για τη Γερμανία, αλλά για ολόκληρη τη Γηραιά Ήπειρο, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά αυτό τον κλάδο. Η Vonovia, leader του κλάδου του real estate στη Γερμανία, κατέβαλε 19,1 δισεκατομμύρια ευρώ και εξαγόρασε το 87% της Deutsche Wohnen, δημιουργώντας έναν υπεργίγαντα των ακινήτων. Άλλωστε, μόνο από τη Deutsche Wohnen, η Vonovia απέκτησε πρόσβαση σε περισσότερα από μισό εκατομμύριο διαμερίσματα -είδος εν ανεπάρκεια στη χώρα.
Στη Vonovia, η Κανελλοπούλου κατείχε τη θέση της γενικής διευθύντριας για το πεδίο της προστιθέμενης αξίας, ενώ στη Deutsche Wohnen θα έχει καθήκοντα -πλην της CEO- για την τεχνική υποδομή την πληροφορική τις νέες και υφιστάμενες επενδύσεις τη νομοθεσία και τη συμμόρφωση προς αυτήν τη βιωσιμότητα και τις σχέσεις με τον δημόσιο τομέα. Η ίδια φυσικά δηλώνει ανυπόμονη να αναλάβει καθήκοντα και «να διαμορφώσω την περαιτέρω ανάπτυξη της Deutsche Wohnen SE. Η εταιρεία έχει δημιουργήσει μια εξαιρετική θέση για τον εαυτό της σε σημαντικές αγορές, την οποία θα αξιοποιήσουμε τα επόμενα χρόνια».
Αν και πανίσχυρη, μια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της Γερμανίας, η Κωνσταντίνα Κανελλοπούλου είναι προβεβλημένη αυστηρά και μόνο για τη δουλειά της. Ναι, ο μέσος Γερμανός τη γνωρίζει. Θα τη δει, μαζί με κάποιο υπουργό να εγκαινιάζει ένα νέο project, θα διαβάσει μια συνέντευξή της για την αγορά διαμερισμάτων στη χώρα (θέμα το οποίο «καίει» τους Γερμανούς), όμως για την προσωπική της ζωή δεν θα μάθει τίποτα. Ενώ στην επαγγελματική της ζωή είναι «ανοιχτό βιβλίο», το lifestyle δεν το εκτιμά ιδιαίτερα. Γι’ αυτό και δεν αφήνει να βγει κάτι προς τα έξω.
Ποια είναι
Σπούδασε Business Administration στο Πανεπιστήμιο του Μίνστερ της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας και αποφοίτησε, το 2006. Εργάστηκε στην Arvato -customer service– και στην Deutsche Annington Immobilien SE, στο Μπόχουμ, κάτοικος του οποίου είναι μέχρι σήμερα. Από τον Μάρτιο του 2014 εργάστηκε στη Vonovia και αναρριχήθηκε ταχύτατα, με αποκορύφωμα την αποχώρηση του COO της Vonovia, Κλάους Φράιμπεργκ, τον Μάιο του 2019, που την αναβάθμισε.
Έκτοτε, η Κανελλοπούλου σχεδόν μονοπωλεί τη γερμανική επικαιρότητα (ως «Κωνσταντίνα Κανελλόπουλος», όπως είναι γνωστή στη Γερμανία), μιας και το οικιστικό ζήτημα και η άνοδος των τιμών στα ακίνητα (περισσότερο από 50% από το 2016 ως σήμερα) είναι το ζήτημα που αφορά τους περισσότερους κατοίκους της χώρας.
Αγορά ή ενοικίαση; Αξίζει να επενδύσει κανείς σε υπάρχον ακίνητο; Μήπως είναι καλή λύση η αποκέντρωση; «Το βασικό megatrend που προσελκύει κόσμο στις μητροπόλεις θα συνεχίσει να υπάρχει», εκτιμά η ίδια, εξηγώντας ότι αρκετά πράγματα, όπως η φροντίδα των παιδιών, τα ψώνια ή η γρήγορη πρόσβαση στο Διαδίκτυο είναι ευκολότερο να οργανωθούν σε μητροπόλεις παρά σε αγροτικές περιοχές.
«Η θεμελιώδης κίνηση προς τις μεγάλες μητροπολιτικές περιφέρειες θα συνεχιστεί λοιπόν. Η Γερμανία μεγαλώνει και η ανάγκη για ζωτικό χώρο αυξάνεται επίσης».
Κοιτάζοντας πέρα από την πανδημία του κορωνοϊού, βλέπει τις μεγάλες τάσεις της κλιματικής αλλαγής και τη γήρανση της κοινωνίας ειδικότερα να διαμορφώνουν την αγορά κατοικίας: «Η ζήτηση για χώρο διαβίωσης είναι ένα πράγμα, αλλά πρέπει επίσης να εξετάσουμε πώς μπορούμε να επισκευάσουμε αυτό το χώρο ενεργειακά». Η Ελληνίδα CEO της Deutsche Wohnen βλέπει το μέλλον στην αγορά ακινήτων.
Διαβάστε ακόμη
Ταμείο Ανάκαμψης: Online οι αιτήσεις για δάνεια 20 δισ. ευρώ – Πώς θα δοθούν