Με κοινή γραμμή και κοινά επιχειρήματα εναντίον της taxibeat εμφανίστηκαν ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Θύμιος Λυμπερόπουλος στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου όπου συζητείται το νομοσχέδιο που ρυθμίζει θέματα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αλλά και των ταξί.
Η συνεδρίαση ήταν αποκαλυπτική για την ετερόκλιτη συμμαχία δημιουργώντας αρκετά ιλαροτραγικά στιγμιότυπα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κ. Λυμπερόπουλος, πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, εξήρε την προσπάθεια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και τα αντίμετρα που έχει λάβει, επιτέθηκε στις προηγούμενες κυβερνήσεις και στον «νεοφιλελεύθερο διαπλεκόμενο καπιταλισμό» ενώ εκτίμησε ότι η χώρα θα έχει «καθαρή έξοδο» από τα μνημόνια!
«Όποιος πάει κόντρα στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια δεν έχει καταλάβει τι θα αντιμετωπίσει» προειδοποίησε ο κ. Λυμπερόπουλος απευθυνόμενος στην πτέρυγα της ΝΔ για να συνεχίσει «Υπήρχε πίεση από το 2010 για να καρτελοποιήσουμε την κοινωνία. Τελικά βρίσκουμε μια κυβέρνηση που παλεύει με κάθε τρόπο με αντίμετρα και λάθη και είναι η αντιπολίτευση που κάνει κριτική». Ο ίδιος υποστήριξε ότι η μόνη καινοτομία της taxibeat είναι να εισπράττει το μίσθωμα και να μην πληρώνει τον ταξιτζή και πρόσθεσε «και εμείς έχουμε πολλές καινοτομίες. Εχουμε το taxiplon όπου πληρώνονται και οι ταξιτζήδες. Θέλουμε τις καινοτομίες αλλά θα πληρώνεται ο ταξιτζής, η εταιρεία θα λαμβάνει την προμήθεια που θα συμφωνήσει με τον ταξιτζή και η σύμβαση στην εφορία».
Από την άλλη πλευρά, οι Χρήστος Σπίρτζης και Νίκος Μαυραγάνης μετέτρεψαν την συνεδρίαση σε «δικαστήριο» κατά της taxibeat υποστηρίζοντας ευθέως είτε ότι φοροδιαφεύγει είτε ότι εκμεταλλεύεται «γκρίζες» περιοχές για να αποφύγει την φορολογία.
Όταν δε ο Δ.Σ της taxibeat Νίκος Δρανδάκης εξήγησε στην ηγεσία του υπουργείου ότι η εταιρεία ελέγχθηκε τον περασμένο Ιανουάριο από το ΣΔΟΕ και πως τα τραπεζικά ιδρύματα εγκρίνουν όλες τις συναλλαγές, ο κ. Σπίρτζης απάντησε «εμείς είμαστε κυβέρνηση όχι εξουσία» για να προσθέσει ότι την εξουσία του τραπεζικού τομέα την έχει ακόμα η ΝΔ.
Το επίμαχο απόσπασμα από τα πρακτικά της συνεδρίασης είναι χαρακτηριστικό:
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΡΑΝΔΑΚΗΣ (Διευθύνων Σύμβουλος της TAXIBEAT): Η πρώτη ερώτηση ήταν για τις συμβάσεις. Έχουμε άτυπες συμβάσεις, με βάση τον Αστικό Κώδικα, οι οποίες γίνονται μόνο με τους οδηγούς, γιατί με τους πελάτες δεν έχουμε κάποια οικονομική συναλλαγή. Υπογράφουμε αμοιβαία με τους οδηγούς κάποιους όρους χρήσης, στους οποίους περιγράφεται με ποιον τρόπο θα συνεργαστούμε. Η σχέση μας δεν είναι δεσμευτική, κυρίως ως προς τους οδηγούς, γι’ αυτό δεν έχουμε μια τυπική σύμβαση. Οι οδηγοί δουλεύουν μαζί μας όποτε θέλουν, μπορούν να δουλέψουν ένα λεπτό την ημέρα, μπορούν να δουλέψουν για ένα μήνα τους άλλους έντεκα να μη δουλέψουν, ακριβώς επειδή δεν έχουμε δεσμευτική χρήση. Έχουμε μια άτυπη σύμβαση, η οποία περιγράφεται σ’ αυτό που ονομάζουμε «όροι χρήσης» την οποία υπογράφουμε και οι δύο από κοινού.
Αναφορικά με τους πόσους χρήστες έχουμε. Στην Ελλάδα έχουμε γύρω στο ένα εκατομμύριο εγγεγραμμένους, οι οποίοι δεν χρησιμοποιούν φυσικά την εφαρμογή κάθε μέρα. Επίσης έχουμε περίπου 8.000 εγγεγραμμένους οδηγούς, όπου η μεγαλύτερη πλειοψηφία από αυτούς παίρνουν διαδρομή μαζί μας κάθε ημέρα.
Φορολόγηση – κέρδη. Το 2017 η εταιρία μας δήλωσε στην εφορία, ανήκουμε στη ΦΑΕ Αθηνών, 3.700.000 ευρώ τζίρο, κύκλο εργασιών. Από αυτά, η μισθοδοσία μας είναι 1.150.000 ευρώ για ένα χρόνο. Επίσης, μέσα στο 2017 πληρώσαμε 1.140.000 ευρώ φόρους και εισφορές. Οι φόροι είναι Φ.Π.Α., Φ.Μ.Υ., ειδική εισφορά αλληλεγγύης και ασφαλιστικές εισφορές στο Ι.Κ.Α., της τάξης των 500.000 ευρώ, για πέρυσι μόνο.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Κέρδη είχατε;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΡΑΝΔΑΚΗΣ (Διευθύνων Σύμβουλος της TAXIBEAT): Όπως ακούσατε και πριν, η εταιρία μας δεν έχει βγάλει κέρδη ακόμα.
Τώρα θα απαντήσω στην επόμενη ερώτηση, γιατί δεν έχουμε βγάλει κέρδη.
Ακούσατε το ποσό της μισθοδοσίας και τον αριθμό των εργαζομένων, θα σας δώσω μια τάξη μεγέθους, Κάθε χρόνος που πέρασε από το 2011, που ιδρυθήκαμε μέχρι σήμερα, ο αριθμός των εργαζομένων μας διπλασιάζεται, κάθε χρόνο. Αυτή τη στιγμή έχουμε 120 εργαζομένους, θα κλείσουμε το χρόνο με πάνω από 200 – 220 και μιλάμε για ένα μέσο μισθό, καθαρό, γύρω στα 1.700 – 1.800 ευρώ. Δεν έχουμε κανέναν εργαζόμενο που να παίρνει λιγότερα από 1.000 ευρώ καθαρά, ούτε έναν, ακόμη και αυτοί που είναι στο customer support, στην υποστήριξη πελατών.
Αυτό συμβαίνει, γιατί είμαστε σε ένα κλάδο πολύ υψηλής εξειδίκευσης και είμαστε αναγκασμένοι να πληρώνουμε πολύ μεγάλους μισθούς και μάλιστα κάνουμε και μετακλήσεις, φέρνουμε Έλληνες από το εξωτερικό, επιστήμονες και προγραμματιστές, για να μπορέσουμε να τους προσεγγίσουμε γιατί δεν βρίσκουμε αρκετό ταλέντο εδώ, όλοι γνωρίζουμε τι συμβαίνει με το brain drain. Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, κυρίως μισθοδοσία και κάποιες άλλες υποδομές, έχουμε πολύ υψηλό επίπεδο επενδύσεων, για να αναπτύξουμε την τεχνολογία, την οποία, σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό μάλιστα, εξάγουμε.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η εταιρία δεν είναι κερδοφόρα, παρόλα αυτά, ως μη κερδοφόρα φυσικά, εξαγοράστηκε από την εταιρία MY TAXY, η οποία ανήκει στον όμιλο της DAIMLER. Αυτό που αγόρασε η DAIMLER δεν είναι μόνο τα ελληνικά operations, αγόρασαν και τη λειτουργία που έχουμε στο Περού και στη Νότια Αμερική. Αγόρασαν το συνολικό όμιλο που έχουμε με λειτουργία στην Ελλάδα, το Περού και τη Χιλή, που μόλις ξεκίνησε.
Όταν η εταιρεία ιδρύθηκε το 2011, ιδρύθηκε με έδρα το Λονδίνο, με υποκατάστημα..
Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr