Εταιρίες που μπαίνουν «μέσα» χιλιάδες ευρώ ανά αυτοκίνητο και όμως συνεχίζουν να παράγουν είναι ένα από τα «όπλα» της Κίνας εναντίον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η αυξανόμενη κυριαρχία των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, με παράδειγμα τη Nio, στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αποτελεί σημαντική απειλή τόσο για τις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και για την Ευρώπη.

Μια πρόσφατη έκθεση των New York Times έριξε φως στο σημαντικό πλεονέκτημα που απολαμβάνουν οι κινεζικές εταιρείες λόγω της τεράστιας οικονομικής στήριξης από την τοπική κυβέρνηση.

Η Nio, για παράδειγμα, υφίσταται ζημίες ύψους 35.000 δολαρίων για κάθε αυτοκίνητο που παράγει.

Αυτή η δεινή οικονομική κατάσταση μετριάζεται από τις σημαντικές επενδύσεις της κινεζικής κυβέρνησης και των τραπεζών που ελέγχονται από το κράτος, επιτρέποντας στις εταιρείες αυτές να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους παρά τις τεράστιες απώλειες.

Αυτό που είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό για τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες και τις ρυθμιστικές αρχές είναι η κλίμακα αυτής της στήριξης.

Το 2020, όταν η Nio αντιμετώπισε μια κρίση ρευστότητας, η τοπική κυβέρνηση εισέφερε 1 δισεκατομμύριο δολάρια για ένα μερίδιο 24%, το οποίο ενισχύθηκε περαιτέρω από 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια από έναν όμιλο με επικεφαλής μια κρατικά ελεγχόμενη τράπεζα.

Αυτή η οικονομική βοήθεια επιτρέπει στις κινεζικές εταιρείες να διατηρούν τις επιχειρήσεις τους ακόμη και όταν λειτουργούν με ζημίες, αποτελώντας μια τρομερή πρόκληση για τους ανταγωνιστές στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.

Επιπλέον, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επωφελούνται από το σημαντικά χαμηλότερο κόστος παραγωγής σε σύγκριση με τους δυτικούς ομολόγους τους.

Το κινεζικό εργατικό κόστος είναι σημαντικά χαμηλότερο, με τους εργάτες των εργοστασίων να κερδίζουν ένα κλάσμα των αποδοχών των Αμερικανών και Ευρωπαίων ομολόγων τους.

Οι ερευνητές έχουν επίσης επισημάνει ότι οι κινεζικές εταιρείες μπορούν να παράγουν αυτοκίνητα με σημαντικά χαμηλότερη τιμή από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές.

Αυτή η αποδοτικότητα του κόστους, σύμφωνα με τους Times, σε συνδυασμό με την ηγετική θέση της Κίνας στην τεχνολογία μπαταριών, δίνει στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που δύσκολα μπορεί να αντιμετωπιστεί.

Διαβάστε ακόμη 

AirBnB: «Παγίδα» διαμονής για τους ενοικιαστές… μακράς διάρκειας 

Πόλεμος στο Ισραήλ: Μαίνονται οι επιθέσεις – Στους 1.200 οι νεκροί σε Γάζα και Ισραήλ (pics + vids) 

Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023: Η στρατηγική της ΝΔ στον β’ γύρο – Πού αναμένονται «δύσκολες» μάχες 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ