Ένα από τα αγαπημένα θέματα των δημοσιογράφων και των αναλυτών σε όλο τον κόσμο του αυτοκινήτου είναι το ποιος θα καταφέρει να φτάσει την αξία της Tesla.
Όμως για τον Ελον Μασκ οι στόχοι και οι προσδοκίες του ξεφεύγουν από τα στενά όρια της αυτοκινητοβιομηχανίας. Και πηγαίνουν πολύ ψηλότερα. Και σε άλλους κλάδους.
Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, η επιτυχία της Tesla είναι μοναδική στα χρονικά και είναι η μόνη εταιρία, μαζί με τη Ford, που ποτέ δεν μπήκαν σε διαδικασία πτώχευσης.
Αν και ως προς το τελευταίο ο Μασκ υποστηρίζει ότι στην αρχή της ζωής της Tesla πλησίασε πάρα πολύ κοντά και στο να κλείσει.
Για τον Ελον Μασκ ο κύριος αντίπαλος αυτή την στιγμή είναι η μεγαλύτερη εταιρία πετρελαιοειδών στον κόσμο, η Saudi Aramco.
Ένας αντίπαλος όπου η Tesla έχει συμμάχους και τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς όσο περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατασκευάζονται, τόσο θα μειώνεται η αξία της σαουδαραβικής εταιρίας.
Tesla had reached a market cap of over $1 trillion before, but in the grand scheme of things, the gap between Saudi Aramco and Tesla is still extremely vast. pic.twitter.com/8HullYuSRW
— CCL (@CCL2K30) May 30, 2022
Η σημερινή αξία της Saudi Aramco είναι 2,431 τρισεκατομμύρια δολάρια. Η Τesla υπήρξε η πρώτη εταιρία αυτοκινήτων που ξεπέρασε το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια σε αξία, αν και τώρα βρίσκεται κοντά στα 800 δισεκατομμύρια.
Η Tesla εκτός από τα αυτοκίνητα έχει και άλλους τρόπους να αντιπαρατεθεί με τις μεγάλες εταιρίες πετρελαίου, καθώς κατασκευάζει ηλιακά πάνελ για τις οροφές, μπαταρίες για αποθήκευση ενέργειας για οικιακή χρήση (Tesla Powerwall) αλλά και για επαγγελματική χρήση (Tesla Powerpack).
It's possible that Tesla could vastly exceed Saudi Aramco in value. @aramco produces about 15% of the world's oil. $tsla could realistically achieve 15-20% of global auto marketshare. TBD https://t.co/F4JLf54Ne0
— SHΞRKHAN.S◎L (@sherkhantx) May 31, 2022
O Μασκ έχει ξεκαθαρίσει ότι είναι επίσης κατά των οικονομικών ενισχύσεων, αν και η Tesla έχει αρκετές φορές επωφεληθεί από επιδοτήσεις και κρατικά δάνεια στα αρχικά στάδια της λειτουργίας της, τα οποία όμως έχει ήδη αποπληρώσει.
Για τον Μασκ αλλά και άλλα στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών, οι κυβερνήσεις θα πρέπει να σταματήσουν να ενισχύουν τη χρήση του πετρελαίου σε όλο τον κόσμο.
Διαβάστε ακόμη:
Goldman Sachs: Η τιμή του πετρελαίου θα αγγίξει τα $140/βαρέλι
Στα 158,9 δισ. δολάρια η αξία του ελληνόκτητου στόλου (πίνακες + γραφήματα)