Ο πρώην τιτάνας της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας Κάρλος Γκοσν, είναι πιθανό να απέδρασε από την Ιαπωνία «συσκευασμένος», δηλαδή μέσα σε ένα κουτί που χρησιμοποιείται συνήθως για εξοπλισμό ήχου συναυλιών, το οποίο μεταφέρθηκε σε ιδιωτικό αεροσκάφος σε αεροδρόμιο στην Οσάκα, αργά την Κυριακή όπως προκύπτει από νέα στοιχεία που έρχονται στο φως της δημοσιότητας.
Η διαφυγή του Γκοσν από την Ιαπωνία, όπου αντιμετώπιζε δικαστική δίωξη με την κατηγορία του οικονομικού εγκλήματος, από την εποχή του στην κορυφή της Nissan Motor Co. και της Renault SA, ήταν περιπετειώδης και καλά οργανωμένη. Ο Κάρλος Γκοσν είχε πειστεί ότι η δίκη του, που θα ξεκινούσε στο τέλος του τρέχοντος έτους, θα μπορούσε να διαρκέσει για χρόνια.
Ο Γκοσν, ο οποίος είναι σήμερα 65 ετών, συνοδευόταν στην πτήση του από την Οσάκα στην Κωνσταντινούπολη, από έναν εκ των ειδικών της τέχνης των παράνομων αποδράσεων: Τον Μάικ Τέιλορ, ένα πρώην «πράσινο μπερέ», γνωστό στον μικρό κόσμο των υπηρεσιών ιδιωτικής ασφάλειας.
Από τη σύλληψή του τον Νοέμβριο του 2018, ο Κάρλος Γκοσν είχε αμφισβητήσει τις ιαπωνικές κατηγορίες για εκ μέρους του οικονομικές ατασθαλίες και υποσχέθηκε να τις καταρρίψει στο δικαστήριο.
Αλλά μετά από μια προδικαστική ακρόαση την Ημέρα των Χριστουγέννων που πρότεινε μια περαιτέρω καθυστέρηση στην έναρξη της δίκης, ο Γκοσν αποφάσισε να μετακινηθεί στο Σχέδιο Β, δηλαδή να αποδράσει με κινηματογραφικό τρόπο.
Το σχέδιο διαφυγής τέθηκε σε εξέλιξη από το Σάββατο, 28 Δεκεμβρίου, στο Ντουμπάι. Εκεί, ο Μάικ Τέιλορ και ένας ακόμα άνδρας αγνώστων ως τώρα στοιχείων επιβιβάστηκαν σε ιδιωτικό αεροσκάφος της Bombardier Global Express με προορισμό την Ιαπωνία. Στο Ντουμπάι επίσης όπου φορτώθηκαν δύο μεγάλες μαύρες θήκες για την ολονύκτια πτήση. Το αεροπλάνο έφτασε στο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Οζάκα στις 10:16 π.μ. τοπική ώρα την Κυριακή, σύμφωνα με τα αρχεία πτήσης.
Η εφημερίδα Asahi της Ιαπωνίας, επικαλούμενη ιαπωνικές ερευνητικές πηγές, είπε ότι οι κάμερες παρακολούθησης έδειξαν ότι ο Γκοσν αφήνει το σπίτι του στο Τόκιο μόλις στις 2:30 μ.μ. Την Κυριακή, φορώντας ένα καπέλο και μια μάσκα χειρουργικού τύπου που χρησιμοποιείται ευρέως στην Ιαπωνία για να προστατεύεται κάποιος από τα μικρόβια. Σε λιγότερο από εννέα ώρες, το αεροπλάνο που τον μετέφερε εκτός Ιαπωνίας, επρόκειτο να απογειωθεί.
Πώς έφτασε να ταξιδέψει τα πάνω από 300 μίλια στην Οσάκα από το Τόκιο είναι ακόμα μυστήριο. Επίσης, δεν είναι ακόμα γνωστό με ποιο τρόπο ο Γκοσν κατάφερε να επιβιβαστεί στο ιδιωτικό αεροσκάφος, καθώς είχε απαγορευτεί η έξοδός του από τη χώρα. Ο Κέντζι Τακανίτσι, εκπρόσωπος της εταιρείας εκμετάλλευσης του διεθνούς αεροδρομίου Kansai της Οζάκα, δήλωσε ότι οι αποσκευές για ιδιωτικά αεροπλάνα περνούν από την ίδια επιθεώρηση με τις αποσκευές των επιβατών για τακτικές εμπορικές αερομεταφορές. Ωστόσο, είπε ότι οι VIPs μερικές φορές εξαιρούνται από τέτοιους ελέγχους.
Το κουτί που χρησίμευσε για να αποδράσει ο Κάρλος Γκοσν είχε τρύπες στο κάτω μέρος, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι ο φυγάς θα μπορούσε να αναπνεύσει. Είχε επίσης ρόδες, χαρακτηριστικό για τέτοιες περιπτώσεις, καθιστώντας ευκολότερη τη μετακίνηση του.
Η πτήση που μετέφερε τον Κάρλος Γκοσν στην Κωνσταντινούπολη έφυγε στις 11:10 μ.μ. την Κυριακή το βράδυ και ήταν στον αέρα για λίγο περισσότερο από 12 ώρες, περνώντας πάνω από τη Ρωσία πριν φτάσει στο αεροδρόμιο Ατατούρκ, σύμφωνα με τα σχετικά αρχεία πτήσης. Εκτός από τους επιβάτες, στο αεροπλάνο βρίσκονταν δύο πιλότοι, όπως έγινε γνωστό.
Στο αεροδρόμιο Ατατούρκ το πρωί της Δευτέρας, μιας βροχερής μέρας, ένας υπάλληλος πήρε φωτογραφία τον Γκοσν. Η φωτογραφία αυτή είναι στα χέρια των Τούρκων εισαγγελέων. Ο διάσημος φυγάς οδηγήθηκε στη συνέχεια σε ένα αυτοκίνητο που τον οδήγησε σε έναν άλλο διάδρομο απογείωσης, όπου τον περίμενε ένα μικρότερο αεροσκάφος, το οποίο τον μετέφερε στο Λίβανο τη Δευτέρα.