Στο εργοστάσιο της ελληνικής εταιρείας υψηλής τεχνολογίας Raycap, στη Δράμα (όπου παράγονται αλεξικέραυνα για τις μεγαλύτερες εταιρείες του πλανήτη), το κλίμα είναι ακόμα βαρύ. Κανείς δεν μπορεί να πιστέψει ότι ο ιδρυτής και ψυχή της εταιρείας, Κώστας Αποστολίδης, έφυγε τόσο απότομα από τη ζωή- σαν κεραυνός εν αιθρία. Εάν υπάρχει κάτι που τους παρηγορεί όλους, ωστόσο, είναι ότι στη θέση του βρίσκεται τώρα το alter ego του. Η κόρη του, Καλίσσα, η οποία έχει αναλάβει πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος.

Αν ο Κώστας Αποστολίδης ήταν το πρότυπο του επιτυχημένου, εργατικού, ανθρώπων και χαμηλών τόνων επιχειρηματία, η Καλίσσα Αποστολίδου είναι μια βελτιωμένη βερσιόν του. Πτυχιούχος Φιλοσοφίας από το Smith College, το 2004, πήρε το μεταπτυχιακό της στο Δίκαιο και τη Διπλωματία από το Fletcher School του Πανεπιστημίου Tufts το 2008. Την καριέρα της την ξεκίνησε από τα δύσκολα: για δέκα ολόκληρα χρόνια εργάστηκε για τα Ηνωμένα Έθνη στην Ελβετία, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.

Μετά εντάχθηκε στη Raycap, αναλαμβάνοντας τον -κρίσιμο, σήμερα- τομέα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Γρήγορα, έγινε μέλος του ΔΣ της εταιρείας και αντιπρόεδρος. Η θητεία της εκεί, ήταν και η σημαντικότερη. Γιατί θα διδασκόταν τα μυστικά του επιχειρείν, αλλά και της κατάκτησης του τομέα της υψηλής τεχνολογίας σε παγκόσμιο επίπεδο από τον άνθρωπο που είχε πετύχει τόσα πολλά. Τον Κώστα Αποστολίδη.

Ως επικεφαλής ενός από τα μεγαλύτερα brands παγκοσμίως στον τομέα της ηλεκτρικής προστασίας, η κ. Αποστολίδου δεν αναμένεται να αλλάξει «ρότα» στη Raycap, αλλά να της δώσει νέα πνοή, διατηρώντας τη φιλοσοφία της σταθερής και διαρκούς επένδυσης στην έρευνα, στην καινοτομία και την υψηλή ποιότητα. Άλλωστε είναι -όπως έχει αποδείξει- από τη φύση της αεικίνητη, Εκτός από την επιχειρηματική της καριέρα, είναι επίσης μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου διαφόρων φιλανθρωπικών πρωτοβουλιών, της Ελληνικής Συμβουλευτικής Επιτροπής του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, της Έδρας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης της UNESCO και είναι μέλος της οργανωτικής ομάδας των TEDTalks στην Ελλάδα.

Σε ένα από αυτά τα TEDTalks, έχει διατυπώσει τους βασικούς άξονες της σκέψης της, οι οποίοι μας δείχνουν και τον τρόπο με τον οποίο θα κρατήσει το τιμόνι της Raycap, μόνη της πια. Όπως έχει εξηγήσει, πρέπει πλέον -ιδιαίτερα όσοι εργάζονται στον χώρο της υψηλής τεχνολογίας- να σκέφτονται διαφορετικά. «Πρέπει να σκέφτεσαι σωστά, να κάνεις τις σωστές ερωτήσεις, δηλαδή από πού θα έρθει ο ανταγωνισμός», έχει πει και συνέχισε: «Η προσαρμοστικότητα είναι το βασικότερο στοιχείο».

Και, καθώς φαίνεται, είναι διατεθειμένη να συνεχίσει στην ίδια «ρότα» που θέλει τη Raycap να συγκεντρώνει τα κορυφαία «μυαλά» της χώρας μας στις τάξεις της. «Επειδή έχουμε κόσμο σε Αμερική, Σλοβενία, Γερμανία και αλλού, βλέπουμε πως σαν Έλληνες, έχουμε ένα αβαντάζ σε αυτό τον τομέα. Δεν βραχυκυκλώνουμε όταν αλλάζουν τα δεδομένα», έχει εξηγήσει, για να τονίσει: «όταν μαθαίνεις από τους κορυφαίους, έχεις χρόνο να προετοιμαστείς για τις επιπτώσεις».

Με αυτές τις φρέσκες και καινοτόμες ιδέες, την εμπειρία από το εξωτερικό και το ισχυρό όραμα που ξεκίνησε τη Raycap ο Κώστας Αποστολίδης πριν από 37 χρόνια, στα τέλη Ιουνίου του 1987, συνεχίζει.

Η εταιρεία που ξεκίνησε μόλις με τρεις εργάτες στη Δράμα, σήμερα έχει εξελιχθεί σε έναν παγκόσμιο leader στον τομέα της, χωρίς ποτέ να αφήσει τη βάση και την αφετηρία της, την Ελλάδα. Και κάπως έτσι, τα προϊόντα της -αρχικά προϊόντα καλωδίωσης- έγιναν δημοφιλή εκτός συνόρων και έδωσαν την ευκαιρία στη διοίκηση της εταιρείας να εστιάσει στην εξεύρεση λύσεων σε δύσκολα τεχνικά προβλήματα, την κατοχύρωση δεκάδων πατεντών και την αναγνώρισή της στο πεδίο του διεθνούς ανταγωνισμού.

«Θόρυβο» έκανε καταθέτοντας την πρώτη της μεγάλη πατέντα, το Strikesorb για τη θωράκιση ηλεκτρικού εξοπλισμού από κρουστικές υπερτάσεις. Aκολούθησε ολόκληρη σειρά τέτοιων προϊόντων που την έβαλαν στο «ραντάρ» κολοσσών, όπως της FAA για τη θωράκιση των ραντάρ όλων των αμερικανικών αεροδρομίων, της Vestas για όλες τις ανεμογεννήτριές της, του τηλεπικοινωνιακού γίγαντα AT&T για τους σταθμούς κινητής τηλεφωνίας και δεκάδων άλλων πανίσχυρων ομίλων, μεταξύ των οποίων η General Electric, η Alstom, η Bell Canada, η Raytheon, η Iberdrola, αλλά και στην Ελλάδα η ΔΕΗ, ο ΟΤΕ κ.ά.

Πλέον, η Raycap διαθέτει, εκτός από τη Δράμα και την Αττική, άλλους πέντε παραγωγικούς πυλώνες σε Αϊντάχο, Νότια Καρολίνα και Νιου Τζέρσι στις ΗΠΑ (δραστηριοποιούνται κυρίως στην παραγωγή εξοπλισμού για ασύρματα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα), στη Σλοβενία και το Μόναχο. Ταυτόχρονα, όμως, έχει παρουσία με γραφεία στη Γαλλία, στην Κύπρο, στη Ρουμανία, αλλά και στην Κίνα, εξάγοντας σε 50 χώρες.

Το αύριο

Και κάπως έτσι, ετοιμάζεται να προχωρήσει και στο αύριο, στο οποίο ήδη δραστηριοποιείται, προσφέροντας λύσεις για τα δίκτυα 5G στο πλαίσιο των προϊόντων βιομηχανικής προστασίας από υπερτάσεις. Και συνεχίζει στην πορεία της ως μια παγκόσμια κατασκευάστρια προϊόντων ηλεκτρικής προστασίας και συνδεσιμότητας, με ηγετική θέση στην αγορά, που παρέχει λύσεις βιομηχανικής προστασίας από υπερτάσεις, συνδεσιμότητας και διαχείρισης ενέργειας για τηλεπικοινωνίες, ΑΠΕ (φωτοβολταϊκά, αιολικά), μεταφορές και άλλους βιομηχανικούς τομείς.

Διαβάστε ακόμη 

Σπύρος Θεοδωρόπουλος: «Κι εγώ από φτωχός ξεκίνησα»

Το τρίπτυχο των προκλήσεων για την ασφαλιστική αγορά

Άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού στην αραβική αγορά (pic)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ