Από τη βασιλική οικογένεια της Βρετανίας έως τα αστέρια του Hollywood, τα πολυτελή παπούτσια του Jimmy Choo έχουν κοσμήσει αμέτρητες εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί. Σήμερα, ο διάσημος σχεδιαστής βοηθά την επόμενη γενιά να ακολουθήσει τα βήματά του, δημιουργώντας μια ηλεκτρονική πλατφόρμα πώλησης ρούχων και αξεσουάρ, σχεδιασμένων από φοιτητές και αποφοίτους του JCA London Fashion Academy.
«Ο πατέρας μου, έλεγε πάντα, αν έχεις γνώσεις και δεξιότητες, πρέπει να τις μοιράζεσαι. Όταν το κάνεις, η νεότερη γενιά μπορεί να αποκτήσει τις ίδιες δεξιότητες και γνώσεις», δήλωσε ο Choo στο CNBC. Γεννημένος στη Μαλαισία, έμαθε την τέχνη της κατασκευής παπουτσιών από τον πατέρα του.
Ο Choo ίδρυσε την ακαδημία το 2021, προσφέροντας προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα στις επιχειρηματικές δεξιότητες και την καινοτομία στον σχεδιασμό και την προώθηση προϊόντων. Η επιχειρηματικότητα έχει κεντρικό ρόλο στο πρόγραμμα. «Είναι πολύ σημαντικό να βοηθήσουμε τους νέους σχεδιαστές να ξεκινήσουν μια επιχείρηση και να κατανοήσουν πώς να πουλάνε τα προϊόντα τους», τόνισε ο Choo. Οι φοιτητές μαθαίνουν μάρκετινγκ και δημόσιες σχέσεις, ενώ οι πτυχιακές τους εργασίες περιλαμβάνουν επιχειρηματικά σχέδια με στόχο τη δημιουργία μικρών επιχειρήσεων μετά την αποφοίτησή τους.
Η υποστήριξη των φοιτητών στη δημιουργία και την πώληση
Η ακαδημία έχει δημιουργήσει έναν προσωρινό φυσικό χώρο – το JCA Retail Gallery – στο White City Living, όπου οι συλλογές των φοιτητών εκτίθενται και πωλούνται. «Η ιδέα ήταν να τους δώσουμε μια πλατφόρμα ώστε να πουλάνε τη δουλειά τους χωρίς να επιβαρύνονται με τα υψηλά ενοίκια ενός καταστήματος», εξήγησε η Olivia Black, απόφοιτος της ακαδημίας και συνεπιμελήτρια της έκθεσης.
Με έμφαση στη βιωσιμότητα
Πολλά από τα ρούχα παράγονται από υφάσματα που θα κατέληγαν ως απόβλητα, ενώ άλλα σχεδιάζονται με καινοτόμες τεχνολογίες για προσαρμοστικότητα. Ο Choo ενθαρρύνει τη χρήση υπολειμμάτων υφασμάτων για τη δημιουργία οικονομικότερων κομματιών.
Τεχνητή νοημοσύνη και μόδα
Πέρυσι, η McKinsey προέβλεψε ότι η γενετική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να προσθέσει μεταξύ 150 δισεκατομμυρίων και 275 δισεκατομμυρίων δολαρίων στα λειτουργικά κέρδη των τομέων της μόδας και της πολυτέλειας μόλις το 2026. Ο Jimmy Choo αναγνωρίζει ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να είναι χρήσιμη για σχεδιαστικές ασκήσεις, αλλά προειδοποιεί ότι δεν πρέπει να εξαρτόμαστε πλήρως από αυτήν. «Αν χρησιμοποιείς την τεχνητή νοημοσύνη για τα πάντα, χάνεις τις δεξιότητές σου», επισημαίνει.
Ο Choo σπούδασε στο κολέγιο υποδημάτων Cordwainers του Λονδίνου στις αρχές της δεκαετίας του 1980 και έφτιαξε παπούτσια για μια επίδειξη στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου αργότερα εκείνη τη δεκαετία. Η δημοσιογράφος του περιοδικού Vogue, Kate Phelan, είδε τα σχέδιά του και του τηλεφώνησε, λέγοντας «Jimmy… θέλουμε αυτά τα παπούτσια», είπε ο Choo στο CNBC.
Ο Choo πούλησε το 50% του μεριδίου του στην ομώνυμη επιχείρηση υποδημάτων όταν η εταιρεία αποτιμήθηκε στα 21 εκατομμύρια λίρες το 2001 και η επωνυμία ανήκει πλέον στην Capri Holdings, η οποία το αγόρασε σε συμφωνία 1,35 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2017.
Διαβάστε ακόμη
Χρηματιστήριο Αθηνών: Αισιοδοξία και για το 2025 μετά την τέταρτη συνεχόμενη χρονιά υπεραπόδοσης
Οι Έλληνες έβαλαν τις περισσότερες παραγγελίες ναυπήγησης για δεξαμενόπλοια και LNG Carriers
LAMDA Development: Χρονιά εντατικών έργων το 2025
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα