Ένα από τα –όχι πολλά- διεθνή deals της εποχής με ελληνικό ενδιαφέρον αναδεικνύει την δύναμη που μπορεί να αποκτήσει ένα εγχώριο brand στην αγορά απέναντι στον… πολυεθνικό ανταγωνισμό αν «χτισθεί» σωστά.
Η εμπειρία και η τεχνογνωσία σίγουρα δεν έλειπαν από την οικογένεια Ασημακόπουλου, η οποία κατάφερε να δημιουργήσει το δικό της success story μετά από παρουσία άνω του μισού αιώνα, από το 1966, στον κλάδο των οικιακών συσκευών και του κλιματισμού.
Η «συμπόρευση» με δυνάμεις όπως η General Electric και η Haier – επίσημος αντιπρόσωπος τους στην χώρα μας- την βοήθησε, έως έναν βαθμό, για να βρει τα «μυστικά» που θα οδηγούσαν στην επιτυχία το παράλληλο λανσάρισμα ενός αντίστοιχου «made in Greece» προϊόντος. Ποιοτικού, ανταγωνιστικού και προσιτού. Του Inventor, ομώνυμου brand της εταιρείας η οποία κατέχοντας την ηγετική θέση στον τομέα του κλιματισμού στην Ελλάδα, κέρδισε την ψήφο εμπιστοσύνης του μεγαλύτερου ομίλου στο χονδρεμπόριο ψύξης στον κόσμο και γίνεται μέλος του. Όπως έγινε γνωστό τις προηγούμενες ημέρες, ο σουηδικός «κολοσσός» της Beijer Ref αποκτά το 80% των μετοχών της Inventor με option για το εναπομείναν 20%.
Τι είδαν στην Beijer Ref και αποφάσισαν να επενδύσουν σε ένα ελληνικό brand; Όπως τονίζει ο Σκανδιναβικός όμιλος σε ανακοινώσεις του προσδοκά στην καθιέρωση του -μέσω της Inventor- και στην αγορά της Ελλάδας, κάνοντας αναφορά στα κύρια κανάλια πωλήσεων (λιανική-επαγγελματίες κλιματισμού) της εξαγορασθείσας και ειδικότερα στο γεγονός ότι η πλατφόρμα της Amazon γίνεται ένα νέο κανάλι διανομής για την Beijer Ref.
Το ίδιο ισχύει, πάντως, και για την συνεργασία της με άλλα μεγάλα marketplaces όπως είναι και οι Fnac, Darty, eBay, CDiscount.
Τα εκτεταμένο δίκτυο διανομών και τα μερίδια της Inventor δελέασαν τους Σουηδούς, οι οποίοι θέλουν τώρα να αποκτήσουν παρουσία και στα Βαλκάνια και στρατηγικά κινούνται μέσω εξαγορών.
Η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2021, σύμφωνα με την Beijer Ref, που μιλά για δεσμευτική συμφωνία, η οποία υπόκειται και στην έγκριση της υπεύθυνης για τον ανταγωνισμό αρχής της Ρουμανίας, όπου η Inventor διατηρεί εμπορικά γραφεία, όπως και στην Κίνα-πλην των κεντρικών της Αθήνας.
Σχετικά με τον σχεδιασμό για την επόμενη μέρα της Inventor, επισημαίνεται ότι θα συνεχίσει να λειτουργεί με το δικό της εμπορικό σήμα, τόσο στη διανομή όσο και στο μάρκετινγκ και ότι η εξαγορά θα έχει θετικό αντίκτυπο στα αποτελέσματα και τη θέση της Beijer Ref Group.
Η διοίκηση και τα στελέχη της Inventor θα ακολουθήσουν την ίδια φιλοσοφία δηλαδή, με έμφαση στην τεχνολογία και στόχο μια διαρκώς ανοδική πορεία.
Σχετικά με τις προοπτικές της Inventor, εκτός από την καλή κερδοφορία τα τελευταία τέσσερα χρόνια, με ετήσια αύξηση πωλήσεων 19%, ανάπτυξη EBIT κατά 40% και έσοδα 60 εκατ. ευρώ (σ.σ. από 40 εκατ. ευρώ το 2017, με διπλασιασμό τους σε μια 5ετία), η Beijer Ref μνημονεύει την πολυετή εμπειρία της ελληνικής εταιρείας και την ισχυρή αναγνώριση του brand της.
Από τον Πειραιά σε +50 χώρες
Η Inventor ιδρύθηκε το 1966 στον Πειραιά ως Ασημακόπουλος ΕΠΕ, σήμερα διευθύνεται από τον πρόεδρο και CEO της Γιώργο Ασημακόπουλο και μπόρεσε με την πάροδο 55 ετών όχι μόνο να εδραιωθεί στην ελληνική αγορά αλλά και να επεκτείνει τις εξαγωγικές δραστηριότητες της σε πάνω από 50 χώρες, σε Ευρώπη, Ασία, Αφρική, Ωκεανία και ΗΠΑ
Κατά τα προηγούμενα χρόνια, υπήρξαν περίοδοι που ο ρυθμός ανάπτυξης της εταιρείας στον τομέα του κλιματισμού και των αφυγραντήρων κινήθηκε σε ανώτερα επίπεδα από τον μέσο όρο της αγοράς, με υψηλά μερίδια και στις δυο κατηγορίες (2η και 1η, αντίστοιχα), προσθέτοντας στην γκάμα της ψυγεία και μικροσυσκευές.
Η Inventor διατηρεί περισσότερους από 1.300 ενεργούς πελάτες, στην Ελλάδα συνεργάζεται με πάνω από 300 εξειδικευμένους συνεργάτες και διαθέτει παρουσία σε 600 σημεία σε όλες τις αλυσίδες λιανικής ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων και 100 ηλεκτρονικά καταστήματα…
Σημαντικό σταθμό για την οικογένεια Ασημακόπουλου αποτέλεσε το ντεμπούτο του brand Inventor το 2007, όπως και οι συνεργασίες με «βαριά» ονόματα παγκόσμιας εμβέλειας.
Από το 2016 ξεκίνησε η στρατηγική συνεργασία της με την Amazon, το μεγαλύτερο διαδικτυακό κατάστημα στον κόσμο, η οποία της παρέχει πρόσβαση σε μεγάλα ευρωπαϊκά marketplaces (Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία).
Σημαντική είναι η συμβολή στην επίτευξη των στόχων ανάπτυξης της των συνεργασιών της Inventor A.G. A.E. στον κλάδο του οικιακού κλιματισμού με την General Electric και τη Haier, μέσω των οποίων επιτυγχάνεται η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου χαρτοφυλακίου και η προσφορά πολλαπλών επιλογών στους Έλληνες καταναλωτές.
Η General Electric εμπιστεύτηκε την Inventor A.G. A.E. για την αντιπροσώπευση των προϊόντων κλιματισμού μετά από 2 χρόνια απουσίας από την ελληνική αγορά.
Επενδύσεις σε διαδικτυακές πωλήσεις
Από την πλευρά της, η Beijer Ref είναι ο μεγαλύτερος χονδρέμπορος ψύξης στον κόσμο, με περίπου 70 θυγατρικές εταιρείες στην Ευρώπη, την Ασία-Ειρηνικό και την Αφρική.
Οι ετήσιες πωλήσεις της ανέρχονται στα 1,4 δισ. ευρώ, σε 37 χώρες. Ο όμιλος παρέχει ένα ευρύ φάσμα προϊόντων που καλύπτουν τους τομείς της εμπορικής ψύξης, της βιομηχανικής ψύξης, του κλιματισμού και της θέρμανσης. H Beijer Ref είναι εισηγμένη στο Large Cap του δείκτη Nasdaq του χρηματιστηρίου της Στοκχόλμης και τα κεντρικά γραφεία της βρίσκονται στο Malmo.
Μετά από την ανακοίνωση της συμφωνία για την Inventor, η Beijer Ref δημοσίευσε τα αποτελέσματα της για το δεύτερο τρίμηνο του 2021, εμφανίζοντας αύξηση πωλήσεων της τάξης του 36,6% (447 εκατ. ευρώ) και 21,6% για το εξάμηνο (812 εκατ. ευρώ).
Ο απερχόμενος CEO, Per Bertland (θα τον διαδεχθεί ο Christopher Norbye στις 30 Αυγούστου) χαρακτήρισε το τρίμηνο ως «το ισχυρότερο μας μέχρι σήμερα, τόσο σε πωλήσεις όσο σε κέρδη».
«Είναι θετικό ότι μεγάλες αγορές όπως η Ολλανδία, η Γαλλία και η Ιταλία έχουν καλή απόδοση», πρόσθεσε ο κ.Bertland και προανήγγειλε –εν μέσω της πανδημίας- διαδοχικές επενδύσεις σε διαδικτυακές πωλήσεις, με το ηλεκτρονικό εμπόριο να αντιπροσωπεύει το 10% των πωλήσεων το δεύτερο τρίμηνο, σε σύγκριση με το 6% πέρυσι. Προφανώς, το νέο πλάνο συμπεριλαμβάνει πλέον και την Inventor.
Διαβάστε ακόμη
Το τέταρτο κύμα φέρνει… μεταλλάξεις στην οικονομία
Κρίστιαν Χατζημηνάς (EFA Group): O leader της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας
Πώς να αποφύγετε τις προμήθειες κατά την πληρωμή φόρων