Οταν ο Στέφανος Καραγιώργης αποφάσιζε στις αρχές του 2019 να εγκαταλείψει τη θέση του διευθυντή Πωλήσεων σε μεγάλη εταιρεία ποτών για να ασχοληθεί με την τροφοδοσία premium προϊόντων σε όσους ναυλώνουν σκάφη γνώριζε ότι αναλαμβάνει ένα ρίσκο. «Τα τελευταία 14 χρόνια δραστηριοποιούμουν στις πωλήσεις στον κλάδο των ποτών. Είχα μία πολύ καλή δουλειά, η οποία μου απέφερε και πολλά χρήματα εν συγκρίσει με τον μέσο όρο στην Ελλάδα. Το διαχειριστικό κομμάτι, λοιπόν, δεν μου ήταν άγνωστο. Το δύσκολο ήταν να διεισδύσω στην επίμαχη αγορά. Γενάρη του 2019 αποφάσισα να το τολμήσω. Δεδομένου ότι η απόφασή μου ενείχε ρίσκο, δεν θα μπορούσα να προχωρήσω χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της οικογένειάς μου, της γυναίκας μου. Δεν είμαι μόνος μου, άρα οτιδήποτε κάνω πρέπει τουλάχιστον να έχει συζητηθεί προηγουμένως», εξηγεί στο «business stories».
Οπως παραδέχεται, η ιδέα της εταιρείας προέκυψε κατόπιν συνομιλιών -με χρονική απόσταση τριών μηνών η μία από την άλλη- με δύο ανθρώπους του φιλικού και οικογενειακού του περιβάλλοντος. «Η πρώτη συζήτηση ήταν με έναν φίλο μου, ο οποίος με παρακίνησε να αξιοποιήσω όλες τις γνωριμίες και τις γνώσεις που απέκτησα μέσω της δουλειάς μου για να προχωρήσω στη ζωή μου. Η δεύτερη ήταν με τον κουμπάρο μου, ο οποίος, εργαζόμενος στον τομέα της ναυτιλίας, μου μίλησε για τις εταιρείες που συνεργάζεται στο κομμάτι της τροφοδοσίας σκαφών», τονίζει χαρακτηριστικά, και συνεχίζει: «Πάντα ήμουν ανήσυχο πνεύμα. Αναζητούσα να δραστηριοποιηθώ επιχειρηματικά έξω από τα συνηθισμένα, απλά δεν ήξερα εάν ήταν το σωστό timing».
Αυτό έγινε τον Μάρτιο του 2019, οπότε και ίδρυσε την Cruising Supplies Co., η οποία ουσιαστικά λειτουργεί ως μεσάζοντας μεταξύ των εταιρειών ναύλωσης σκαφών και των πελατών τους.
«Εγώ δεν κλείνω συμφωνίες door to door με κάθε σκάφος. Συνεργάζομαι με τέσσερις εταιρείες που διαχειρίζονται σκάφη. Εστω ότι κάποιος θέλει να νοικιάσει ένα σκάφος. Απευθύνεται σε agents που αναλαμβάνουν να του πουλήσουν διακοπές στην Ελλάδα. Του συστήνουν λοιπόν συγκεκριμένες εταιρείες ναύλωσης με τις οποίες συνεργάζεται. Εγώ εν συνεχεία αναλαμβάνω από αυτές το κομμάτι της διαχείρισης των παραγγελιών, τροφοδοτώντας τους πελάτες τους με premium προϊόντα, από ποτά -εγχώρια παραδοσιακά, αλλά και διεθνή- μέχρι πούρα και χαβιάρι», εξηγεί χαρακτηριστικά, ενώ ερωτηθείς ποιο είναι το χαρακτηριστικό που τον κάνει να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές του απαντά:
«Η διαφορά της Cruising Supplies Co. είναι ότι ασχολείται αποκλειστικά με αυτό. Δεν πρόκειται δηλαδή για μία κάβα που είναι ανοιχτή όλο το 12μηνο και συνεργάζεται με τις εταιρείες ναύλωσης γιατί έτυχε να έχει τα προϊόντα. Επενδύουμε από κοινού μαζί τους, γιατί στο τέλος αυτό που μένει είναι η βαθμολογία, το rating, που δίνει ο πελάτης προς όλους μας. Εν ολίγοις, εντόπισα ένα κενό στην αγορά ως προς την παροχή των επίμαχων υπηρεσιών».
«Ψαγμένος» τζίρος
Σύμφωνα με τον Στέφανο Καραγιώργη, το 60% των «σκαφάτων» προέρχεται από την Αμερική. «Αυτός είναι και ο λόγος που φέτος η αγορά κινήθηκε με μόλις το 30%, μιας και λόγω COVID-19 δεν πραγματοποιήθηκαν ταξίδια στη χώρα μας», τονίζει, σημειώνοντας ότι μέχρι στιγμής έχει εξυπηρετήσει γύρω στα 130 ναύλα (παραγγελίες).
«Μέχρι τον περασμένο Γενάρη είχα πάνω από 290 κλεισμένες παραγγελίες, με τις εκτιμήσεις για τη σεζόν να ξεπερνούν τις 400. Την πρώτη χρονιά, το 2019, και συγκεκριμένα από Απρίλιο έως και Σεπτέμβριο, εξυπηρέτησα 40 ναύλα», προσθέτει.
Οσον αφορά στους Ελληνες, αυτοί αποτελούν το 5% της επίμαχης αγοράς, με τον ιδρυτή της Cruising Supplies Co. να επισημαίνει πως εκτός του ότι θεωρούν το σκάφος… ακριβό σπορ, έχουν την άποψη ότι δεν έχει να τους προσφέρει κάτι.
«Οταν, δηλαδή, κάποιος μέχρι τα 35 του έχει επισκεφθεί τουλάχιστον 20-25 νησιά δεν τον συγκινούν τόσο τα τιρκουάζ νερά. Για φαντάσου όμως να είσαι από το Τέξας και να έχεις δει θάλασσα το πολύ 10 φορές στη ζωή σου;», αναφέρει.
«Κρυστάλλινος» πάγος και προϊόντα κάνναβης
Στόχος του, όπως εξηγεί, είναι η τροφοδοσία πιο «ψαγμένων» προϊόντων.
«Για παράδειγμα, υπάρχει μία ελληνική εταιρεία που φτιάχνει πάγο. Αυτός δεν είναι σαν εκείνους που αγοράζουμε από τα σούπερ μάρκετ. Εχει περάσει ειδική επεξεργασία και είναι τελείως διαυγής. Οπου μπορώ, προσπαθώ να κάνω μικρές κινήσεις. Στις προθέσεις μου είναι να εντάξω στις παραγγελίες και προϊόντα κάνναβης. Οι ξένοι άλλωστε, που αποτελούν και την πλειονότητα αυτών που μισθώνουν σκάφη, είναι πιο εξοικειωμένοι με το συγκεκριμένο θέμα», προσθέτει.
Ερωτηθείς για τον τζίρο που κάνουν οι «σκαφάτοι», σημειώνει ότι είναι συνάρτηση αυτών που αγοράζουν.
«Μπορεί ένα κιβώτιο κρασί να κοστίζει 80 ευρώ και ένα άλλο 800 ευρώ. Εφέτος είχα μία παραγγελία για μισό κιλό χαβιάρι. Υπάρχει σκάφος που μισθώνεται για ένα εκατ. ευρώ ανά εβδομάδα. Αυτό έκανε φέτος έξι ναύλα. Ενα από τα έξι άφησε 225.000 ευρώ σε tips», υπογραμμίζει.
Η «γνωριμία» με το The People’s Trust
Σχεδόν ένα μήνα μετά την ίδρυση της Cruising Supplies Co. άκουσε για το The People’s Trust.
Πρόκειται για έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό με βασικό χρηματοδότη το Ιδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, που υποστηρίζει νεοσύστατες και υφιστάμενες μικρές επιχειρήσεις όλων των κλάδων, παρέχοντας μικροχρηματοδότηση μέχρι το ποσό των 10.000 ευρώ και δωρεάν υπηρεσίες επιχειρηματικής ανάπτυξης.
«Μου μίλησε για τον οργανισμό μία φίλη μου που είχε ήδη λάβει στήριξη. Η αλήθεια είναι ότι πριν έρθω σε επαφή μαζί τους ήμουν δύσπιστος, καθώς δεν πίστευα ότι μπορεί κάποιος να στηρίξει οικονομικά – και όχι μόνο – έναν άγνωστο. Αποφάσισα ωστόσο να μπω στην πλατφόρμα και να συμπληρώσω τα στοιχεία μου. Κατόπιν με κάλεσαν, κάναμε κάποια ραντεβού, τους παρουσίασα την επιχειρηματική μου ιδέα, την ενέκριναν και έκτοτε ξεκίνησε η συνεργασία μας, για την οποία είμαι πολύ χαρούμενος», καταλήγει ο Στέφανος Καραγιώργης.