search icon

business stories

Οι Τούρκοι που έφτιαξαν ένα μοναδικό delivery app από την κουζίνα του σπιτιού τους

Το Woodspoon ακολουθεί ένα εντελώς διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο από τους κολοσσούς της αγοράς όπως τις Just Eat, Deliveroo, Uber Eats και DoorDash

Μια ανέλπιστη επιχειρηματική επιτυχία ζει ένα ζευγάρι Τούρκων, ο Εμρέ Ουζουντάγκ και η Γιόντζα Τζουμπούκ, χάρη σε μια εφαρμογή παράδοσης φαγητού.

Όλα ξεκίνησαν το 2020, λίγο προτού ξεσπάσει η πανδημία, όταν οι δυο τους αποφάσισαν να μετακομίσουν στη Νέα Υόρκη. Τα περιοριστικά μέτρα ωστόσο, σε συνδυασμό με τα καθολικά lockdown ανάγκασαν το ζευγάρι να μένει για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας στο μικρό τους διαμέρισμα στο Μπρούκλιν.

Τους έλειπε αρκετά η πατρίδα τους, η Τουρκία, και για το λόγο αυτό άρχισαν να μαγειρεύουν όλο και περισσότερο τουρκικό φαγητό. «Ήταν μια ασχολία που μας βοηθούσε να διαχειριστούμε την αβεβαιότητα και το άγχος που μας προκαλούσε η Covid-19», αναφέρει η Τζουμπούκ.

Ακόμη, όμως, και όταν άνοιξαν τα καταστήματα και οι επιχειρήσεις εστίασης στη Νέα Υόρκη, το ζευγάρι συνέχισε να μαγειρεύει στο σπίτι. Ετοίμαζαν μάλιστα, και γεύματα για φίλους τους στη νέα τους πόλη και τα σχόλια ήταν άκρως θετικά. «Άρχισαν να μας λένε ότι πρέπει να εκμεταλλευτούμε το ταλέντο μας και να αλλάξουμε καριέρα» υποστηρίζουν.

Παρόλο που κανένας από τους δύο δεν είχε εργαστεί ως επαγγελματίας σεφ στο παρελθόν, πέρυσι αποφάσισαν να κάνουν το βήμα και να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρησή, μια νέα εφαρμογή παράδοσης φαγητού που ονομάζεται Woodspoon.

Ενώ κορυφαίες εφαρμογές παράδοσης στην αγορά, όπως οι Just Eat, Deliveroo, Uber Eats και DoorDash – οι μεγαλύτερες στις ΗΠΑ – συνεργάζονται πλέον, με δεκάδες μεγάλες αλυσίδες εστιατορίων, το επιχειρηματικό μοντέλο της Woodspoon είναι εντελώς διαφορετικό.

Κυκλοφόρησε στις αρχές του 2020 για να συνδέσει τους οικιακούς μάγειρες – άτομα που μαγειρεύουν κυριολεκτικά από την κουζίνα του σπιτιού τους – με πελάτες που θέλουν ένα φρέσκο, σπιτικό φαγητό σε πακέτο, αντί για ένα τυποποιημένο γεύμα από κάποια γνωστή αλυσίδα fast food.

Οι χρήστες παραγγέλνουν μέσω της εφαρμογής Woodspoon, η οποία στέλνει τα στοιχεία στον αρμόδιο μάγειρα. Στη συνέχεια, μόλις το φαγητό είναι έτοιμο, παραλαμβάνεται και παραδίδεται από έναν οδηγό της Woodspoon. Αυτήν τη στιγμή είναι διαθέσιμο σε όλη τη Νέα Υόρκη και στο Νιου Τζέρσεϋ, με περισσότερους από 120 μάγειρες επί του παρόντος στη λίστα του και σύντομα αναμένεται να επεκταθεί και στη Φιλαδέλφεια.

Το BanBan Anatolian Home Cooking των  Εμρέ Ουζουντάγκ και η Γιόντζα Τζουμπούκ, είναι πλέον διαθέσιμο μέσω της εφαρμογής, τέσσερις ημέρες την εβδομάδα, ενώ τις υπόλοιπες τρεις μέρες η ομάδα της νέας αυτής φιλόδοξης επιχείρησης εργάζεται για τη δημιουργία νέων συνταγών και πιάτων. «Η Woodspoon μας δίνει μια πλατφόρμα και μια φωνή για να πούμε την ιστορία μας», δηλώνουν σύμφωνα με το BBC.

Ο συνιδρυτής της Woodspoon, λέει ότι η εκτόξευση ταυτόχρονα με την έναρξη της πανδημίας αποδείχθηκε πραγματικά χρήσιμη. «Ήμασταν αρκετά τυχεροί να βοηθήσουμε πολλούς εργαζόμενους σε εστιατόρια που έπρεπε να βρουν μια νέα γραμμή εισοδήματος», αναφέρει. Προτού γίνουν δεκτοί οι «οικιακοί σεφ» στη Woodspoon, πρέπει να επιδείξουν απόδειξη εκπαίδευσης για την ασφάλεια των τροφίμων και η εταιρεία στέλνει κάποιον προκειμένου να επιθεωρήσει την κουζίνα τους.

Με την πανδημία να κλείνει τα εστιατόρια για μεγάλα χρονικά διαστήματα, τα τελευταία δύο χρόνια η ζήτηση για εφαρμογές delivery έχει εκτοξευτεί. Η μεγαλύτερη εταιρεία του Ηνωμένου Βασιλείου, η Just Eat, είδε τα έσοδά της να αγγίζουν τις 725 εκατομμύρια στερλίνες το 2020, αυξημένα κατά 42% από το 2019, ενώ τα έσοδα της DoorDash αντίστοιχα, υπερτριπλασιάστηκαν στα 2,9 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Woodspoon επικεντρώνεται επί του παρόντος στην επέκτασή της στην αμερικανική αγορά.

Διαβάστε ακόμη:

Pantelakis: Τα top picks του 2022 στο Χρηματιστήριο

Αγορά Crypto: «Βουτιά» για bitcoin και etherum – Πώς χάθηκαν σχεδόν $150 δισ. τις τελευταίες ώρες

Wood: Τιμή-στόχος στα 12,80 ευρώ και σύσταση «αγορά» για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

 

Exit mobile version