Στις αρχές του 1968 ο Αριστοτέλης Ωνάσης αποφασίζει να προχωρήσει στην αεροπορική σύνδεση τεσσάρων νησιών του Αιγαίου, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τη Χίο και τη Σκιάθο με την Αθήνα παρά το γεγονός ότι στα νησιά αυτά ακόμα δεν υπήρχαν έτοιμα αεροδρόμια που θα μπορούσαν να υποδεχθούν κάποιο αεροπλάνο. Η λύση δίνεται με ένα ελικόπτερο «SA321F Super Frelon» 37 θέσεων το οποίο λίγα χρόνια πριν έχει ξεκινήσει να κατασκευάζει η γαλλική SuD Aviation ως μία πρόταση στην πολιτική αεροπορία βασιζόμενη σε ένα ελαφρώς μικρότερο μοντέλο που είχε φτιάξει για τη Γαλλική Αεροπορία.

Η Ολυμπιακή Αεροπορία θα λάβει ένα τέτοιο ελικόπτερο προκειμένου να δοκιμάσει το εγχείρημα συνδέοντας με τακτικά δρομολόγια τους συγκεκριμένους προορισμούς κατά τους τουριστικούς μήνες. Θα του δοθεί το όνομα «Ερμής» ή «Hermes», όπως γράφτηκε πάνω του, και θα κάνει ιδιαίτερη αίσθηση για το πόσο εύκολα και σύντομα μπορούσε πλέον κάποιος να μετακινηθεί εκείνα τα χρόνια στα νησιά. Το εγχείρημα όμως κράτησε λίγο, συγκεκριμένα μόλις δύο τουριστικές σαιζόν και στα τέλη του 1969 θα σταματήσει τα τακτικά δρομολόγια καθώς διαπιστώθηκε ότι ήταν ασύμφορο για την εταιρεία. Από εκείνη την εποχή θα μείνουν ως ανάμνηση κάποιες φωτογραφίες αλλά και πλάνα από σκηνές δημοφιλών ελληνικών ταινιών όπως στην «Παριζιάνα», αν και η μετέπειτα Ολυμπιακή Αεροπλοΐα θα αναπτύξει στόλο μικρών ελικοπτέρων που όμως θα διατίθενται προς ναύλωση για διάφορες χρήσεις.

Πενήντα πέντε χρόνια μετά, τη σύνδεση νησιών με τακτικά δρομολόγια ελικοπτέρων έχουν βάλει στόχο να πετύχουν οι μέτοχοι της Hoper, μίας startup εταιρείας που με ένα στόλο 5 μικρών ελικοπτέρων θα πετάει απ’ αυτό το καλοκαίρι σε 11 προορισμούς έχοντας ως βάση την Αθήνα, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη.

Πρόκειται για τους κ.κ. Δημήτρη Μέμο (δεξ. στη κεντρ. φωτ.), ιθύνων νου πίσω απ’ την εταιρεία και ιδρυτή της Marine Traffic την οποία πούλησε προ διετίας, Κώστα Γεράρδο (αριστ. στη φωτ.) της Πλαίσιο Computers, Γιώργο Παπαϊωαννίδη (στο κέντρο της φωτ.) της Saronic Ferries και την κα Ματίλντα Νατάν (αριστ στη κεντρ. φωτ.), διευθύνουσα σύμβουλο της Borrn.

«Πριν δύο χρόνια είχαμε πάει μία βόλτα με το ελικόπτερο του Κώστα (σσ Γεράρδου) στην Αντίπαρο. Και παρότι είχαν μπει ξανά σε ελικόπτερο δεν είχα αντιληφθεί ότι απ’ το χάος της Αθήνας μπορείς σε έως 45 λεπτά να ξεφύγεις και να βρεθείς σε ένα ωραίο νησί των Κυκλάδων. Μάλιστα την επόμενη εβδομάδα από εκείνο το ταξίδι πήγα σε σχολή να μάθω και εγώ να πετάω», σημείωσε ο κ. Μέμος, που έχει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, κατά την επίσημη παρουσίαση χθες της hoper σε μία προσπάθεια να εξιστορήσει πως έφθασαν στη δημιουργία της εταιρείας. «Επίσης με έναν άλλο φίλο μου, το Νικόλα, συζητούσαμε για το ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα στην Ελλάδα να αγοράσεις μία θέση για να μεταβείς κάπου με ελικόπτερο. Ναύλωση ελικοπτέρων γίνεται, και μάλιστα υπάρχουν και αρκετές εταιρείες γι αυτό, όμως θέση με ένα σχετικά υποφερτό κόστος δεν υπάρχει. Οπότε αναρωτιόμασταν πως θα μπορούσε με κάποιο τρόπο να αναβιώσει η παλιά υπηρεσία που παρείχε η Ολυμπιακή Αεροπορία του Ωνάση! Και επειδή πλέον έχω φθάσει 48 ετών και αρχίζω να συνειδητοποιώ πόσο πολύτιμος είναι ο χρόνος και ότι θέλω να μοιράζομαι νέες εμπειρίες κατέληξα στο ότι πρέπει να κάνω κάτι με τη ζωή μου. Πέρυσι σταμάτησα τη δραστηριότητα μου στην προηγούμενη εταιρεία (σσ Marine Traffic) και συζητώντας αρκετά την ιδέα με φιλους και γνωστούς κατάφερα να συγκροτήσω ένα πλάνο, το οποίο υποστηρίχθηκε από αρκετούς ανθρώπους και έτσι πλέον έγινε η hoper», είπε ο κ. Μέμος. «Το όραμα της εταιρείας είναι να δώσει σε περισσότερους ανθρώπους τη δυνατότητα να απολαύσουν την τουριστική εμπειρία των ελληνικών νησιών αλλά και να βρουν λύσεις στην καθημερινή ή συχνή μετάβαση τους στα νησιά. Το ελικόπτερο είναι μια λύση που μπορεί να αναβαθμίσει την ποιότητα των μετακινήσεων στη χώρα. Και προσπαθούμε να κάνουμε πιο προσιτό το ελικόπτερο σε περισσότερους επιβάτες», συμπλήρωσε.

Τα δρομολόγια

Τα δρομολόγια ήδη έχουν ξεκινήσει και από τρεις βάσεις σε Αθήνα, Μύκονο, Σαντορίνη γίνονται πτήσεις προς δέκα νησιωτικούς προορισμούς και ειδικότερα Σαντορίνη, Μύκονο, Αντίπαρο, Κέα, Πάτμο, Σίφνο, Σπέτσες, Τήνο και Φολέγανδρο ενώ πραγματοποιούνται πτήσεις και μεταξύ νησιών.

 

Η διάρκεια των πτήσεων είναι από 8 λεπτά (πχ. Τήνος – Μύκονος) μέχρι 48 λεπτά (πχ. Αθήνα – Αντίπαρος). Οι πελάτες μπορούν να κλείσουν μεμονωμένες θέσεις απλής ή μετ’ επιστροφής μετάβασης από το site flyhoper.com, Οι τιμές ξεκινούν από 156 ευρώ ανά κατεύθυνση, με μέση τιμή τα 350 ευρώ.

Η hoper σχεδιάζει να προσθέτει νέους προορισμούς τόσο στη νησιωτική όσο και στην ηπειρωτική χώρα ξεκινώντας από το φθινόπωρο 2024.

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της, η hoper συνεργάζεται με τους κατά τόπους δήμους για την αναβάθμιση των υφιστάμενων ελικοδρομίων στους προορισμούς που εξυπηρετεί. «Στους προορισμούς που θα πηγαίνουμε υπάρχει συγκεκριμένη συνεργασία με τους Δήμους. Και έπειτα θα υπάρχει δικός μας υπάλληλος ή συνεργάτης που θα αναλαμβάνει την υποδομή και τη μεταφορά των πελατών», σημείωσε απ’ την πλευρά του ο κ. Κώστας Γεράρδος.

Η επένδυση

Η μέχρι τώρα επένδυση φθάνει τα 3 εκατ. ευρώ. Αυτή αφορά πρωτίστως την εξαγορά της Airpower IKE, εταιρείας που δραστηριοποιείται στην αγορά των υπηρεσιών αεροταξί, που κρίθηκε αναγκαία προκειμένου να υλοποιηθεί γρήγορα το όλο εγχείρημα. Έπειτα την προμήθεια πέντε ελικοπτέρων Robinson με γυάλινο πιλοτήριο τριών και τεσσάρων θέσεων επιβατών.

Σε αντίθεση με την τύχη του εγχειρήματος της Ολυμπιακής του Ωνάση οι ιδιοκτήτες της hoper εμφανίζονται σίγουροι ότι το δικό τους μοντέλο ανάπτυξης μπορεί να πετύχει. «Το break even μπορεί να έρθει από 1 ως 3 χρόνια, ανάλογα με την ανταπόκριση του επιβατικού κοινού», σημείωσε ο κ. Μέμος διευκρινίζοντας πως με βάση τους υπολογισμούς του τα 10 χιλ. εισιτήρια το χρόνο θα φέρουν την οικονομική ισορροπία στη νεοφυή επιχείρηση.

Παρ’ όλα αυτά, όπως είπε, στόχος είναι η ανάπτυξη της στο μοντέλο των νεοφυών επιχειρήσεων. Εν ολίγοις μέσω της ανεύρεσης και άλλων επενδυτών μέσα από διάφορους γύρους χρηματοδότησης. Ήδη όπως απάντησε στο newmoney ο πρώτος γύρος χρηματοδότησης θα ξεκινήσει τους προσεχείς μήνες.

Σημειωτέον πως σήμερα βασικός μέτοχος της εταιρείας είναι ο κ. Μέμος ενώ οι υπόλοιποι τρεις της βασικής ομάδας που έκανε χθες την παρουσίαση είναι μέτοχοι μειοψηφίας.

Διαβάστε ακόμη

Αλλαγές σε ΔΕΚΟ και Υπερταμείο: Επενδυτικό fund και «μικρές ΔΕΗ παντού»

Airbnb: Νέα φορο-μέτρα και χρονικά πλαφόν με μεταβατική περίοδο προσαρμογής

Viva Wallet: Μία δικαστική απόφαση, διαφορετικές ερμηνείες – Οι επόμενες κινήσεις Καρώνη και JP Morgan

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ