Νέα κεφαλαιακή ένεση μέσω της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου ετοιμάζονται να κάνουν στην ελληνική θυγατρική οι Ιταλοί της Prenatal (δεξ. στη φωτ. ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Prenatal Retail και Πρόεδρος της ελληνικής θυγατρικής κ. Μάσσιμο Αριόλι και αριστ. ο διευθύνων σύμβουλος της Prenatal Spa και Αντιπρόεδρος της ελληνικής θυγατρικής κ. Αλμπέρτο Ριβόλτα) οι οποίοι εξακολουθούν να αναζητούν τρόπο να σταματήσουν τις ζημιές που παράγει η εν Ελλάδι δραστηριότητα τους. Η νέα αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου θα είναι 2 εκατ. ευρώ και έρχεται περίπου 1,5 χρόνο μετά από την προηγούμενη, ύψους 1,7 εκατ. ευρώ. Κρίνεται δε απαραίτητη καθώς απ’ τη μία η συνολική καθαρή θέση της θυγατρικής, μετά τις σημαντικές ζημιές του 2022, κατέστη αρνητική και απ’ την άλλη πρέπει να χρηματοδοτηθεί το σχέδιο ανάτασης που έχει καταρτιστεί και το οποίο επικεντρώνεται στη βελτίωση και εξορθολογισμό του δικτύου των φυσικών καταστημάτων της, το οποίο περιλαμβάνει κλείσιμο, μεταστεγάσεις και ανακαινίσεις υφισταμένων καταστημάτων καθώς και επανατοποθέτηση σε πιο εμπορικά σημεία.
Την περασμένη εβδομάδα η Prenatal ΑΒΕΕ, της οποίας Γενικός Διευθυντής και μόνος Έλληνας στο ΔΣ είναι ο κ. Αλέξανδρος Φουσέκας, ανήρτησε τις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2022. Σύμφωνα με αυτές, ο κύκλος εργασιών μπορεί να αυξήθηκε κατά 18% και απ’ τα 14,12 εκατ. ευρώ το 2021 να έφθασε τα 16,6 εκατ. ευρώ, εν τούτοις το τελικό αποτέλεσμα έδειξε διόγκωση των καθαρών ζημιών απ’ τα 1,68 εκατ. ευρώ στα 2,32 εκατ. ευρώ!
Στη συγκεκριμένη χρήση η εταιρεία προχώρησε στην ενίσχυση του δικτύου των καταστημάτων της με σχετικές δαπάνες περίπου 454 χιλ. ευρώ. Συγκεκριμένα άνοιξε ένα νέο εταιρικό κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Mega Outlet της Θεσσαλονίκης και πρόσθεσε άλλα δύο καταστήματα μέσω αντιπροσώπων στην πόλη της Καρδίτσας και στην πόλη της Κοζάνης. Παράλληλα προχώρησε στο κλείσιμο του ενός καταστήματος του εκεί αντιπροσώπου στην πόλη της Ρόδου.
Παρ’ όλα αυτά την 31η Δεκεμβρίου 2022, μετά και τις νέες ζημιές, η εταιρεία εμφανίζει αρνητικό σύνολο καθαρής θέσης -545.390 ευρώ. Ως εκ τούτου η διοίκηση δηλώνει ότι θα προχωρήσει αμέσως μετά την έγκριση των οικονομικών καταστάσεων σε νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου σχεδόν 2 εκατ. ευρώ (1.999.990,44 ευρώ) με κατάθεση μετρητών ώστε να βελτιώσει την καθαρή θέση, την κάλυψη των ζημιών παρελθουσών χρήσεων, τη διασφάλιση των απαραίτητων κεφαλαίων για την εξυπηρέτηση των εμπορικών της αναγκών και την υλοποίηση του πλάνου ανάπτυξης της κοκ.
Επιπλέον, έχει λάβει έγγραφες διαβεβαιώσεις απ’ την μητρική εταιρεία ότι αφενός της παρέχει διασφαλίσεις εξυπηρέτησης των υποχρεώσεων της προς τρίτους και αφετέρου ότι δεν θα απαιτήσει την αποπληρωμή των δόσεων του δανείου που έχει παράσχει για το χρονικό διάστημα των επόμενων 12 μηνών, το οποίο προφανώς οδεύει στη λήξη του, καθώς και ότι γενικά θα προβεί σε κάθε απαιτούμενη ενέργεια για τη συνέχιση της λειτουργίας της εταιρείας ως δρώσα οικονομική μονάδα.
Σημειωτέον πως σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις, οι εμπορικές απαιτήσεις που είχε η εταιρεία στις 31 Δεκεμβρίου 2022 ήταν 327.077 ευρώ, από 281.469 ευρώ ένα χρόνο πριν, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στα 2,49 εκατ. ευρώ από 2,52 εκατ. ευρώ. Την ίδια ώρα η εταιρεία έχει λάβει δάνειο 3 εκατ. ευρώ απ’ την μητρική, Prenatal Spa, το οποίο θα πρέπει να εξοφληθεί στις 31 Δεκεμβρίου 2023. Επίσης οι βραχυπρόθεσμες εμπορικές υποχρεώσεις (κυρίως προς συνδεδεμένα μέρη) ήταν 9,64 εκατ. ευρώ, από 7 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν.
Ενέργεια και πληθωρισμός
Ο συνδυασμός της ενεργειακής κρίσης αλλά και του πληθωρισμού, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας επηρέασαν τις οικονομικές επιδόσεις. Ωστόσο αφήνει να εννοηθεί ότι το 2023 τα πράγματα πλέον είναι καλύτερα.
Η διοίκηση της εταιρείας σημειώνει πως πλέον οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας, που έχουν επανέλθει σχεδόν στα προ ενεργειακής κρίσης επίπεδα, δεν αναμένεται να έχουν πλέον ουσιαστική επιρροή στην εταιρεία καθώς έχει ολοκληρωθεί η αντικατάσταση του όποιου ενεργοβόρου εξοπλισμού που υπήρχε στα εμπορικά καταστήματα. Σημειώνει μάλιστα ότι η εξακολουθεί να εξετάζει την πιθανότητα να καταστήσει ενεργειακά αυτόνομα έναν αριθμό μεγάλων κταστημάτων της, επωφελούμενη των σχετικά κρατικών κινήτρων.
Πληθωρισμός
Σε ό,τι αφορά τον πληθωρισμό, επισημαίνεται στις οικονομικές καταστάσεις πως η άνοδος του «είχε πρόσκαιρη επιρροή» κατά τους πρώτους μήνες του 2023, και ότι πλέον εμφανίζει αποκλιμάκωση. «Η επιρροή αυτή εστιάζεται κυρίως στον τομέα των μισθωμάτων (πρωτίστως των καταστημάτων που βρίσκονται σε εμπορικά κέντρα των οποίων η ετήσια αναπροσαρμογή στα μισθωτήρια συμβόλαια τους είναι συνάρτηση του πληθωρισμού και τα οποία εξαιρέθηκαν απ’ το πλαφόν του 3% που επιβλήθηκε με κρατική απόφαση και για το 2023, στο μισθολογικό κόστος, το οποίο επηρεάστηκε άμεσα λόγω των μεγαλύτερων του αναμενόμενου αυξήσεων που ανακοινώθηκαν στους βασικούς μισθούς συνέπεια του πληθωρισμού αλλά και στην εν γένει αυξητική τάση των τιμών προμηθευτών εμπορευμάτων και υπηρεσιών». Ερωτηματικό, σύμφωνα με τη διοίκηση της Prenatal, εξακολουθεί να αποτελεί ο βαθμός επίπτωσης των πληθωριστικών πιέσεων στην κατανάλωση φέτος με δεδομένο ότι παρά την αποκλιμάκωση που παρατηρείται, ο πληθωρισμός στα είδη τροφίμων εξακολουθεί να παραμένει υψηλός και διψήφιος, επηρεάζοντας άρδην και την καταναλωτική συμπεριφορά.
Για να αντιμετωπιστούν οι πιέσεις η εταιρεία έχει αρχίσει κύκλο επαφών με τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων με στόχο τον περιορισμό του ύψους των αναπροσαρμογών, όπου αυτές δεν περιορίζονται απ’ το πλαφόν της αύξησης του 3% που επέβαλλε η κυβέρνηση με σχετική νομοθετική ρύθμιση ενώ λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να μειώσει τις συνέπειες των πληθωριστικών πιέσεων στις γραμμές κόστους της, μέσω του εξορθολογισμού των εξόδων της και της αναζήτησης νέων και οικονομικά πιο συμφερουσών συνεργασιών.
Το σχέδιο
Η εταιρεία συνέχισε και το 2023 να κινείται στο υφιστάμενο πλάνο βελτίωσης και εξορθολογισμού του δικτύου των φυσικών καταστημάτων της, το οποίο περιλαμβάνει κλείσιμο, μεταστεγάσεις και ανακαινίσεις υφισταμένων καταστημάτων και επανατοποθέτηση του δικτύου της σε πιο εμπορικά σημεία ακολουθώντας την τάση της αγοράς. Στα πλαίσια αυτά, προχώρησε ήδη και στο κλείσιμο δύο καταστημάτων στη Γλυφάδα και στην Αλεξανδρούπολη στο πρώτο τρίμηνο του 2023 και ενός καταστήματος στη Χαλκίδα στο β’ τρίμηνο, τα οποία κρίθηκαν από εμπορικής σκοπιάς μη συμφέροντα. Παράλληλα όμως, προχώρησε στην μεταστέγαση και ολική ανακαίνιση δύο μεγάλων καταστημάτων της στην Αγ. Παρασκευή Αττικής και στην Πυλαία Θεσσαλονίκης σε νέα, μεγαλύτερα μίσθια, διασφαλίζοντας νέες μακροχρόνιες και οικονομικά πιο συμφέρουσες μισθώσεις, ενώ ολοκληρώθηκε και η ανακαίνιση του καταστήματος της στο Εμπορικό Κέντρο του Αγ. Δημητρίου (Metro Mall). Συνεχίζει επίσης να διερευνά και να εξετάζει την ανάτπυξη στην επαρχία νέων σημείων πώλησης μέσω αντιπροσώπων.
Παράλληλα, εξακολουθεί να επενδύει στην ενίσχυση τόσο των διαδικτυακών καταστημάτων της, τα οποία αντιπροσωπεύουν πλέον σημαντικά και με αυξητικές τάσεις ποσοστά του ετήσιου τζίρου της, όσο και στη βελτίωση των τεχνολογικών υποδομών της και ειδικά στον τομέα της πληροφορικής έχοντας ολοκληρώσει πλέον τη μετάβαση της στο νέο ERP 365 Dynamics της Microsoft. Μία μετάβαση που προκάλεσε αρκετά προβλήματα κατά τους πρώτους έξι μήνες του χρόνου, εν τούτοις πλέον έχουν ξεπεραστεί, σύμφωνα με τη διοίκηση.
«Τα αποτελέσματα των παραπάνω ενεργειών έχουν αποτυπωθεί στη συνεχή αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας την τρέχουσα χρήση σε όλες τις βασικές της κατηγορίες, γεγονός που δημιουργεί ευοίωνες προοπτικές και για το άμεσο μέλλον και επιστροφή στη λειτουργική κερδοφορία», εκτιμά η διοίκηση.
Σημειώνεται πως η Prenatal ΑΒΕΕ στο τέλος του 2022 είχε 173 άτομα προσωπικό ενώ ο μ.ο. του απασχολούμενου προσωπικού καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς ήταν 168 άτομα.
Η ελληνική θυγατρική είχε συσταθεί το 1989. Είναι κατά 100% θυγατρική της Prenatal Spa με έδρα το Μιλάνο και ενοποιείται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της. Με τη σειρά της η Prenatal Spa είναι κατά 100% θυγατρική του Prenatal Retail Group S.p.A., το οποίο με τη σειρά του είναι 100% θυγατρικός όμιλος της Artsana S.p.A. Ο τελευταίος, ιδιοκτήτης επίσης μίας σειράς γνωστών βρεφικών – παιδικών προϊόντων όπως Chicco, Boppy, Recaro, είχε εξαγοράσει την αλυσίδα το 1996. To Prenatal Retail Group S.p.A έχει παρουσία σε εννέα ευρωπαϊκές αγορές: Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ελλάδα, Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο και Ελβετία.
Διαβάστε ακόμη
Τζεφ Μπέζος: Γιατί απαγορεύει τo PowerPoint στις συσκέψεις με τους συνεργάτες του
Ακρίβεια: Ποια προϊόντα επιβαρύνθηκαν περισσότερο από το shrinkflation (tweets + vid)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ