© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Ποιος πληθωρισμός και ποια ακρίβεια! Η αγορά πολυτελών ειδών στην Ελλάδα συνεχίζει να αναπτύσσεται και να τροφοδοτεί κύμα επενδύσεων από τα μεγάλα διεθνή brands που σπεύδουν να επεκτείνουν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά. Μια τάση βέβαια που στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στον αυξανόμενο «πεντάστερο τουρισμό», όπως χαρακτηρίζεται, στη χώρα μας, αλλά και στην επιστροφή της διάθεσης δαπανών από μερίδα Ελλήνων καταναλωτών, κυρίως υψηλών εισοδημάτων.
Μια εικόνα που σε καμία περίπτωση δεν θυμίζει την περίοδο της δεκαετούς κρίσης, όπου υπήρξαν σαφής κάμψη και κύμα αποεπένδυσης από τη χώρα μας.
Απ’ ό,τι φαίνεται, μάλιστα, το 2022 θα είναι το έτος που η αγορά όχι μόνο θα πετύχει την επιστροφή της στα υψηλά επίπεδα του 2019 κλείνοντας διά παντός την παρένθεση της πανδημίας, αλλά και θα τα ξεπεράσει. Και αυτό διότι και φέτος συνεχίζονται οι εντυπωσιακοί ρυθμοί ανάπτυξης σχεδόν σε όλα τα brands, παρά το γεγονός ότι φέτος έλειψαν οι Ρώσοι τουρίστες, που συνήθως είναι μεταξύ των big spenders. Ωστόσο, η σημαντική αύξηση των Αμερικανών τουριστών (φέτος ήταν οι περισσότεροι αλλοδαποί τουρίστες στην Αθήνα!), που συνήθως κάνουν τις υπερδιπλάσιες δαπάνες απ’ ό,τι οι Δυτικοευρωπαίοι, αλλά και η δειλή επιστροφή των Κινέζων γέμισαν τα καταστήματα της οδού Βουκουρεστίου και όχι μόνο.
Παράγοντες της αγοράς, αν και εκφράζουν την ανησυχία τους για το πώς μπορεί να επιδράσει το δυσχερές διεθνές οικονομικό κλίμα, εξακολουθούν να πιστεύουν στις προοπτικές της ελληνικής αγοράς, κάτι εξάλλου που υπογραμμίζεται και από τις πρόσφατες κινήσεις που αποφάσισαν να κάνουν γνωστοί οίκοι επί ελληνικού εδάφους.
Ζαν-Κριστόφ Μπαμπέν / Η επιστροφή της Bulgary
Μεταξύ αυτών, ο οίκος Bulgary που σε συνεργασία με την οικογένεια Καίσαρη άνοιξε φέτος τη δική του μπουτίκ στην Αθήνα. «Σχεδιάζαμε εδώ και καιρό με την οικογένεια Καίσαρη να ανοίξουμε ένα κατάστημα στην Ελλάδα, θεωρώντας ότι η χώρα άφησε πίσω της τις δύσκολες εποχές. Εχει μια οικονομία που αναπτύσσεται, έχει ένα ισχυρό momentum στον τουρισμό, οπότε το σχεδιάζαμε», έλεγε στο «business stories» ο CEO του οίκου Bulgary Ζαν-Κριστόφ Μπαμπέν, στο περιθώριο των επίσημων εγκαινίων τον περασμένο Μάιο. Τόνιζε δε ότι το σχέδιο περαιτέρω διείσδυσης στην ελληνική αγορά δεν περιορίζεται μόνο στην μπουτίκ και την πολυετή συνεργασία με την οικογένεια Καίσαρη, γεγονός που δηλώνεται εξάλλου και από τη δημιουργία γραφείων του οίκου στην Αθήνα, ώστε να υπάρχουν «πραγματική δραστηριότητα», βελτίωση του συντονισμού με τους συνεργάτες στην Ελλάδα, καθώς και να στηθεί η βάση για ηλεκτρονικό εμπόριο.
«Επομένως, η επιστροφή στην Ελλάδα γίνεται μέσα από το συνολικό brand franchise που ξεφεύγει από τα όρια λειτουργίας απλώς μιας μπουτίκ και περιλαμβάνει κάθε κανάλι πώλησης: από το ηλεκτρονικό εμπόριο μέχρι τα multi brands καταστήματα της οικογένειας Καίσαρη, αλλά και των υπόλοιπων συνεργατών μας», εξηγούσε ο κ. Μπαμπέν.
Ηρώ Βαχάρη / Εκρηκτική άνοδος για τη Rolex
Με διψήφιο ποσοστό τρέχουν οι πωλήσεις της Rolex Hellas με επικεφαλής την κυρία Ηρώ Βαχάρη, καθώς τα τελευταία δύο χρόνια καταγράφεται εκρηκτική ζήτηση για τα διάσημα ρολόγια που εμπορεύεται. Η διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής προσδιορίζει το ποσοστό της αύξησης γύρω στο 15%, όταν το 2021 είχε πετύχει εκτίναξη πωλήσεων στα 74,9 εκατ. ευρώ, από 59,49 εκατ. το έτος της πανδημίας (2020) και 61,43 εκατ. το 2019.
Το αποτέλεσμα μετά φόρων ήταν κερδοφόρο στα 9,60 εκατ. ευρώ, από 7,20 εκατ. το 2020. Το μερίδιο της Rolex, αποκλειστικού εισαγωγέα των ρολογιών Rolex και Tudor στην εγχώρια αγορά, υπερέβη το 50% στη διάρκεια του 2021.
Τα ρολόγια της εταιρείας, και δη τα Rolex, αποτελούν ένα επενδυτικό καταφύγιο για αρκετούς αγοραστές τους, εκτός από το θέλγητρο που παρέχει η παγκοσμίως εδραιωμένη μάρκα για την απόκτηση ενός από τα μοντέλα της. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, η αγορά ενός ρολογιού της συγκεκριμένης εταιρείας συνεχίζει να είναι εξαιρετικά δύσκολη, καθώς τόσο στα δύο καταστήματά της στις οδούς Βαλαωρίτου και Κολοκοτρώνη, στο κέντρο της Αθήνας, όσο και στα καταστήματα συνεργατών της δεν υπάρχει απόθεμα προς διάθεση.
Κατά κύριο λόγο και στο μεγαλύτερο διάστημα κάθε μήνα εμφανίζονται στις προθήκες και τις βιτρίνες των καταστημάτων αυτών μοντέλα που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για εκθεσιακούς σκοπούς. Στελέχη της αγοράς, πάντως, με γνώση του θέματος αναφέρουν ότι η υπερβάλλουσα ζήτηση για τα προϊόντα της εταιρείας είναι τόσο έντονη και επί του παρόντος είναι αδύνατον να καλυφθεί. Η Rolex Hellas απασχολεί 44 άτομα.
Αλεξάντερ Φρότα / Επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα για τη Louis Vuitton
Σε χρονιά επιστροφής στην κανονικότητα εξελίσσεται το 2022 για τη Louis Vuitton στην Ελλάδα, με τις εκτιμήσεις να θέλουν τα οικονομικά μεγέθη της θυγατρικής να ανακάμπτουν στα προ πανδημίας επίπεδα.
Ηδη από το 2021 είχε φανεί ξεκάθαρα η ανάκαμψη των πωλήσεων της Λουίς Βουιττόν Ελλάς ΑΕΕ, αφού μέσα από το κατάστημα στη Βουκουρεστίου, στο Κολωνάκι, καθώς και από τα δύο εποχικά στη Μύκονο, το ένα στη Χώρα και το άλλο στο «Nammos Village», είχε πωλήσεις 25,6 εκατ. ευρώ το 2021, από 13,37 εκατ. το 2020. Υπενθυμίζεται ότι το 2019 ο τζίρος της θυγατρικής του μεγαλύτερου ομίλου πολυτελών ειδών Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) είχε ανέλθει σε 35,6 εκατ. ευρώ.
Το 2021 η καθαρή κερδοφορία μετά από φόρους έφτασε στα 6,84 εκατ. ευρώ από 2,03 εκατ. το 2020 και 9,15 εκατ. το 2019.
Την ευθύνη της ελληνικής θυγατρικής έχει ο βραζιλιάνικης καταγωγής Αλεξάντερ Φρότα, ο οποίος είναι επικεφαλής των δραστηριοτήτων του σκέλους της Louis Vuitton στις χώρες της Μεσογείου, αλλά και τη Λατινική Αμερική.
Η διοίκηση της θυγατρικής, όπως σημείωνε στις τελευταίες δημοσιευθείσες οικονομικές καταστάσεις, παρά την αβεβαιότητα και τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, περιμένει βελτίωση των αποτελεσμάτων για το 2022 και με τη συμβολή του τουρισμού. Οπως αναφέρει, σε αυτό το περιβάλλον της παγκόσμιας αβεβαιότητας η Louis Vuitton αποδεικνύεται ανθεκτική σε περίοδο πρωτόγνωρης κρίσης ώστε όχι μόνο να επιβιώνει σε αυτή την κρίση, αλλά και να περιμένει κερδοφόρο αποτέλεσμα.
Φραντσέσκα ντι Καρόμπιο / Οι κόντρα επιδόσεις της Hermes Grece
Ο περίφημος γαλλικός οίκος Hermes, το σύμβολο του απόλυτου luxury, έχει συνεπή παρουσία στην ελληνική αγορά από τα μέσα της δεκαετίας του 2000, όταν και συστάθηκε η θυγατρική του Hermes Grece. Το δε εντυπωσιακό είναι ότι η ελληνική θυγατρική από τότε σημειώνει μια σταθερά ανοδική πορεία, η οποία δεν διεκόπη ούτε μέσα στα χρόνια της κρίσης, με μοναδική εξαίρεση το έτος της πανδημίας, το 2020.
Γι’ αυτό και οι επιδόσεις φέτος αναμένεται να καταγράψουν νέο υψηλό, αφού ήδη από το 2021 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας με τις διάσημες τσάντες Birkin και Kelly, τα φημισμένα μεταξωτά μαντίλια και γραβάτες, τα ακριβά αρώματα και τα δερμάτινα είδη κατάφερε να ξεπεράσει τις επιδόσεις του 2019. Συγκεκριμένα, έφτασε στα 11,03 εκατ. ευρώ, από 7,63 εκατ. το 2020 και 10,66 εκατ. το 2019.
Την ίδια ώρα, τριψήφιο ήταν το ποσοστό ανόδου στα αποτελέσματα μετά από φόρους, που ανήλθαν σε κέρδη 1,9 εκατ. ευρώ έναντι 434.800 ευρώ της προηγούμενης χρήσης (+340,16%).
Διευθύνουσα σύμβουλος της ελληνικής θυγατρικής είναι η κυρία Φραντσέσκα ντι Καρόμπιο, γεννημένη στην Ελβετία αλλά πολιτογραφημένη Ιταλίδα.
Λουντοβίκ Ντεσάμπ, Ρικάρντο Μασκαμπρούνο / Ισχυρή ανάκαμψη για τις θυγατρικές της Dior
Τα μεγέθη του 2019 αναμένεται να προσεγγίσουν φέτος οι επιδόσεις τόσο της Dior Grece Ανώνυμη Εταιρία Εμπορίας Ενδυμάτων όσο και της Parfums Christian Dior Hellas, που αποτελεί ξεχωριστή θυγατρική για το σκέλος των καλλυντικών.
Η τελευταία, μάλιστα, υπό τη γενική διεύθυνση του κ. Ρικάρντο Μασκαμπρούνο, ήδη έχει κάνει εκτίμηση για αύξηση πωλήσεων 6% έχοντας γνωστοποιήσει τις επιδόσεις που είχε το 2021. Συγκεκριμένα, η Parfums Dior κατόρθωσε να αυξήσει τις καθαρές πωλήσεις της το 2021 κατά 33,12%, στα 16,269 εκατ. ευρώ, συγκριτικά με το 2020 (12,221 εκατ. ευρώ). Παρά ταύτα, η εταιρεία που διατηρεί τα μερίδιά της στην ελληνική αγορά δεν τα κατάφερε εξίσου καλά και στην κερδοφορία.
Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 1,104 εκατ. ευρώ έναντι 1,840 εκατ. το 2020, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ήταν επίσης μειωμένα στα 775.000 ευρώ, από 1,345 εκατ. ευρώ.
Στο σκέλος της ένδυσης και ευρύτερα της μόδας, όπου μάλιστα πέρυσι ο οίκος Dior έριξε τους προβολείς της δημοσιότητας στην Ελλάδα παρουσιάζοντας σε φαντασμαγορική εκδήλωση στο Παναθηναϊκό Στάδιο τη συλλογή Cruise 2022, οι επιδόσεις πλέον δείχνουν να έχουν βάλει ένα τέλος στην παρένθεση της πανδημίας. Τόσο η κεντρική μπουτίκ της Αθήνας όσο και τα υποκαταστήματα στη Μύκονο φέρονται να έχουν υπεραποδόσει. Επικεφαλής της ελληνικής θυγατρικής από τη θέση του αντιπροέδρου και διευθύνοντος συμβούλου είναι ο κ. Λουντοβίκ Ντεσάμπ.
Αλεσάντρα Κοτσάνι / Επένδυση 19 εκατ. ευρώ από την Prada
Εντυπωσιακές επιδόσεις εμφανίζει και η Prada Hellas ΕΠΕ, η οποία μάλιστα υπό τη διαχείριση της κυρίας Αλεσάντρα Κοτσάνι προχώρησε και σε μια επένδυση στη χώρα μας. Συγκεκριμένα, αγόρασε πριν από έναν χρόνο το κτίριο όπου στεγάζεται από το 2008 η μπουτίκ της στη Βουκουρεστίου, την οποία και αργότερα ανακαίνισε.
«Αυτή η σημαντική στρατηγική απόφαση ελήφθη με σκοπό την εδραίωση της εμπορικής θέσης του ομίλου Prada στην Ελλάδα», τονίζεται από τη διοίκηση της θυγατρικής. Σημειωτέον ότι η επένδυση ύψους 19 εκατ. ευρώ έχει χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου με νέα εισφορά κεφαλαίου συνολικού ποσού 20 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 1,5 εκατ. ευρώ έχει διατεθεί σε μετοχικό κεφάλαιο και 18,5 εκατ. ευρώ σε υπέρ το άρτιο.
Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις της εταιρείας έχουν ξεπεράσει τις επιδόσεις του 2019. Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, οι πωλήσεις της θυγατρικής του ιταλικού οίκου άγγιξαν τα 3,85 εκατ. ευρώ, από 1,94 εκατ. το 2020 και 3,62 εκατ. το 2019. Το 2021 στο μείγμα πελατών οι εγχώριοι πελάτες συνεισέφεραν στο 55% των συνολικών πωλήσεων, ενώ ο διεθνής τουρισμός εκπροσωπείται πλέον κυρίως από Ευρωπαίους, Αμερικανούς και Αραβες, καθώς οι Ασιάτες εξακολουθούσαν να απουσιάζουν. Σε επίπεδο κερδοφορίας, πάντως, η εταιρεία έκλεισε τη χρήση με ζημιά 685 ευρώ, κυρίως λόγω των υψηλών χρηματοοικονομικών εξόδων, έναντι ζημίας 633.000 ευρώ το 2020.
Μάλιστα, όπως αναφέρεται στην έκθεση διαχείρισης με υπογράφουσα την κυρία Κοτσάνι, οι καλές επιδόσεις συνεχίζονται και φέτος, καθώς το α’ εξάμηνο του έτους «είχε πολύ θετική τάση στις πωλήσεις, με αύξηση περίπου 57% σε σύγκριση με το 2019, παρά την αβεβαιότητα στην παγκόσμια οικονομία που προκάλεσε η σύγκρουση Ρωσίας – Ουκρανίας».
Διαβάστε ακόμη
Βαθύπλουτοι στο κυνήγι της αδρεναλίνης
Η εφορία σχεδιάζει από τώρα τους ελέγχους του… 2023!
Φυσικό αέριο: Σε πτωτική τροχιά οι τιμές στην Ευρώπη, με σύμμαχο τον καιρό (πίνακας)