Έξι χρόνια μετά την τελευταία της πασαρέλα, η Victoria’s Secret επέστρεψε δυναμικά τον Οκτώβριο, θυμίζοντας στο κοινό την ακμή της τη δεκαετία του ’90 και του 2000. Οι θρυλικές Adriana Lima και Tyra Banks ανέβηκαν ξανά στην πασαρέλα, αλλά αυτή τη φορά με μια διαφορετική προσέγγιση.
Η νέα επίδειξη μόδας δεν βασίστηκε μόνο σε νοσταλγία, σύμφωνα με τους Financial Times. Η συμμετοχή Plus Size μοντέλων όπως η Ashley Graham και τρανς μοντέλων όπως η Valentina Sampaio, καθώς και η απόφαση για ζωντανή μετάδοση χωρίς επεξεργασία στα social media, σηματοδότησαν τη στροφή της εταιρείας προς μια πιο σύγχρονη και συμπεριληπτική εικόνα.
Η πρόκληση της αλλαγής ταυτότητας
Η Victoria’s Secret, που κάποτε κυριαρχούσε στη βιομηχανία της μόδας με σέξι και προκλητικά σόου, βρίσκεται πλέον αντιμέτωπη με μια γενιά καταναλωτών που ενδιαφέρεται περισσότερο για τη διαφορετικότητα, την άνεση και τη βιωσιμότητα. Όπως σημείωσε η αναλύτρια μόδας Olivia Kelly, η εταιρεία πρέπει να απομακρυνθεί από την εικόνα των «ψηλοτάκουνων και των φανταχτερών επιδείξεων» και να επαναπροσδιορίσει την ταυτότητά της.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Διχασμένη αποδοχή από το κοινό
Παρά τις αλλαγές, οι αντιδράσεις του κοινού παραμένουν ανάμεικτες. Η 30χρονη Sarah, που επισκέφθηκε τη μπουτίκ της Victoria’s Secret στην Oxford Street, δήλωσε ότι η μάρκα δεν έχει εξελιχθεί αρκετά ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της εποχής. Ωστόσο, οι πωλήσεις έδειξαν σημάδια ανάκαμψης, ενώ καταναλωτές όλων των ηλικιών εξακολουθούν να επισκέπτονται τα καταστήματα της εταιρείας.
Το 2016, οι ετήσιες πωλήσεις της Victoria’s Secret έφτασαν τα 7,8 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά το 2023 μειώθηκαν στα 6,2 δισεκατομμύρια. Οι αλλαγές στις καταναλωτικές προτιμήσεις, που στράφηκαν προς άνετα και λειτουργικά εσώρουχα, σε συνδυασμό με τη φθίνουσα εικόνα της εταιρείας, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην πτώση.
Η εταιρεία επηρεάστηκε επίσης από μια σειρά σκανδάλων:
– Το 2019, η Victoria’s Secret ακύρωσε την ετήσια επίδειξη μόδας της, καθώς δέχθηκε κριτική για την έλλειψη διαφορετικότητας στα μοντέλα της.
– Ο πρώην επικεφαλής μάρκετινγκ Ed Razek αποχώρησε μετά από σχόλια κατά των τρανς μοντέλων.
– Ο ιδρυτής της L Brands, Les Wexner, βρέθηκε στο στόχαστρο λόγω της σχέσης του με τον Jeffrey Epstein.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Μείωση καταστημάτων και αναδιάρθρωση
Η Victoria’s Secret προχώρησε σε δραστικές αλλαγές, κλείνοντας το 25% των καταστημάτων της στη Βόρεια Αμερική το 2020. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι δραστηριότητές της διασώθηκαν από την Next, η οποία απέκτησε το 51% της εταιρείας. Σήμερα, η πλειοψηφία των καταστημάτων της Victoria’s Secret λειτουργεί εντός των καταστημάτων Next, με ελάχιστες ανεξάρτητες μπουτίκ να απομένουν.
Η προσπάθεια ανάκαμψης της εταιρείας ενισχύθηκε με την πρόσληψη της Hillary Super ως νέας διευθύνουσας συμβούλου. Η Super, πρώην επικεφαλής της Savage X Fenty της Rihanna, αναμένεται να φέρει νέες στρατηγικές, ενισχύοντας τη συμπερίληψη και την καινοτομία.
Η αγορά ανταποκρίθηκε θετικά, με τη μετοχή της Victoria’s Secret να φτάνει σε υψηλό δυόμισι ετών στα 48,7 δολάρια τον Δεκέμβριο, πριν υποχωρήσει στα 32,8 δολάρια. Οι καθαρές πωλήσεις το τελευταίο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 6,5%, ενώ τα ετήσια προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 315-345 εκατ. δολαρίων, έναντι προηγούμενης εκτίμησης 275-300 εκατ. δολαρίων.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ανταγωνισμός, προκλήσεις και το μέλλον της εταιρείας
Η Victoria’s Secret βρίσκεται αντιμέτωπη με ισχυρό ανταγωνισμό από μάρκες που έχουν κεντρικό άξονα τη συμπερίληψη. Οι Savage X Fenty της Rihanna και Skims της Kim Kardashian έχουν κερδίσει σημαντικό μερίδιο αγοράς, ενώ η Skims αποτιμάται ήδη στα 4 δισεκατομμύρια δολάρια.
Παράλληλα, εταιρείες όπως η Aerie, που ανήκει στην American Eagle Outfitters, έχουν δει διπλασιασμό εσόδων από το 2020. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, μικρότερες μάρκες όπως η Dora Larsen και η Fruity Booty επωφελούνται από την αλλαγή στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η μάρκα βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο, προσπαθώντας να ξανακερδίσει το κοινό της με μια νέα εικόνα. Όπως ανέφερε η αναλύτρια μάρκετινγκ Catherine Shuttleworth, η Victoria’s Secret έχει ακόμα δυνατή αναγνωρισιμότητα, αλλά πρέπει να διασφαλίσει ότι οι καταναλωτές τη συζητούν για τους σωστούς λόγους.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η επιτυχία της ανανέωσης θα εξαρτηθεί από το κατά πόσο η εταιρεία μπορεί να προσελκύσει την Gen Z και να ανταγωνιστεί τις σύγχρονες τάσεις.
Διαβάστε ακόμη
Ξεκινά η διαγωνιστική διαδικασία για τον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων
Γερμανικές εκλογές 2025: Γιατί η αλλαγή κυβέρνησης δεν θα «ξυπνήσει» την οικονομία της
Πότε οι εργολάβοι θα παραδώσουν το Πάτρα – Πύργος – «Γκάζια» από ΤΕΡΝΑ, ΑΚTOR και AVAX
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ