Η αρχή έγινε στην Πάτρα, το 1964, από το συνεργείο κοπής-ραφής υποκαμίσων του Γιώργου Πολύχρονου. Λίγα χρόνια αργότερα ήρθε το πρώτο υφαντήριο και τη δεκαετία του ’80 το πρώτο κλωστήριο. Η πορεία συνεχίστηκε ανοδικά και το 1996 ήρθε η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο.
Η Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου παράγει 100% πιστοποιημένα βαμβακερά νήματα, με καθαρά ελληνικό χρώμα. Η πρώτη ύλη ( βαμβάκι ) προέρχεται αποκλειστικά από Έλληνες βαμβακοπαραγωγούς, από μη γενετικά τροποποιημένους σπόρους και είναι πλήρως ιχνηλάσιμη στην εφοδιαστική αλυσίδα του βαμβακιού.
Η εταιρεία «άντεξε» στις σκληρές ανακατατάξεις που σημειώθηκαν στον κλάδο τα τελευταία 30 χρόνια και στις συνέπειες της ραγδαίας παγκοσμιοποίησης.
«Και η δική μας επιχείρηση, σαφώς, δέχθηκε έντονο πλήγμα από αυτές τις αλλαγές» παραδέχεται στο newmoney ο Δημήτρης Πολύχρονος, διευθύνων σύμβουλος και εκτελεστικό μέλος του ΔΣ του Ομίλου.
«Σε επίπεδο διαχείρισης, όμως , οι άμεσες κινήσεις που έγιναν προκειμένου να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα της εταιρείας ήταν ο ελεγχόμενος δανεισμός, η συγκράτηση των κοστολογίων και ταυτόχρονα η γρήγορη λήψη σημαντικών αποφάσεων σε συνδυασμό με την προσαρμοστικότητα. Ερχόμενοι στο σήμερα, όπου η αγορά της κλωστοϋφαντουργίας βρίσκεται και πάλι σε ένα μεταβαλλόμενο τοπίο, θα συμπλήρωνα πως οι απαραίτητες επενδύσεις που μόλις υλοποιήθηκαν σε τεχνολογικά προηγμένο εξοπλισμό, σε συνδυασμό με την ενίσχυση της εταιρείας με εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, θα ενισχύσουν την προσπάθεια ώστε να συνεισφέρουμε θετικά στον τρόπο επεξεργασίας του βαμβακιού στην Ελλάδα.»
Από το χωράφι στη μόδα
Ο Όμιλος ολοκληρώνει ένα επενδυτικό σχέδιο ύψους έξι 6 εκατομμυρίων ευρώ, για τη συνολική ανακαίνιση του κλωστηρίου στη Ναύπακτο. Αποτέλεσμα η μείωση του κόστους παραγωγής και τη βελτίωση της ποιότητας.
«Παράλληλα στοχεύουμε στην τόνωση της εξαγωγικής δραστηριότητας με νέες αγορές – στόχους τη Γαλλία και τη Σκανδιναβία, οι οποίες δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο θέμα του traceability & sustainability ( ανιχνευσιμότητα & αειφορία ) των πρώτων υλών» τονίζει ο Δ. Πολύχρονος. «Αναφορικά με την «ιχνηλασιμότητα», η εταιρεία πιστοποιήθηκε πρόσφατα κατά AGRO 2.5., παρέχοντας στην αλυσίδα εφοδιασμού πιστοποιημένο, πλήρως ανιχνεύσιμο βαμβακερό νήμα.
Επιπλέον, η δημιουργία του Εσωτερικού Σχήματος Πιστοποίησης Yarn_ID που αναπτύσσουμε και πιστοποιούμε, ως εξέλιξη των απαιτήσεων του AGRO 2, δίνει πλέον τη δυνατότητα στον αγοραστή:
α) να γνωρίζει την προέλευση του νήματος ξεκινώντας από τον καλλιεργητή, το χωράφι, το σπόρο, δηλαδή την ταυτότητα του νήματος και
β) να ενισχύει το «πρόγραμμα ιχνηλασιμότητας» που εφαρμόζει στην επιχείρησή του μέχρι και το δικό του τελικό προϊόν.»
Παράλληλα, στο πρόσφατα ανακαινισμένο κλωστήριο της εταιρείας παράγονται και βαμβακερά νήματα compact υψηλής ποιότητας, που παρέχουν πολλά πλεονεκτήματα στους τελικούς χρήστες με κυριότερο αυτό της υψηλής αντοχής.
Η αναγέννηση της ελληνικής κλωστοϋφαντουργίας
Με εξαγωγές σε όλη την Ευρώπη και στη Μεσόγειο, η Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου αποδεικνύει ότι η κλωστοϋφαντουργία στην Ελλάδα έχει όχι μόνο παρόν, αλλά και πολλά υποσχόμενο μέλλον.
«Η γεωγραφική θέση της Ελλάδας ως χώρας παραγωγής βαμβακιού σε συνδυασμό με τα υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά του προϊόντος της ( χρήση μη γενετικά τροποποιημένων σπόρων, εφαρμογή Συστημάτων Ολοκληρωμένης Διαχείρισης AGRO 2 από την καλλιέργεια του βαμβακιού έως και τη νηματοποίησή του, παραγωγή ποικιλιών με άριστα τεχνικά χαρακτηριστικά ίνας κ.α. ) συμβάλλουν στο να κατατάσσεται πρώτη, κατέχοντας το 85% της συνολικής παραγωγής σε βαμβάκι, σε ευρωπαϊκό επίπεδο» τονίζει ο Δ. Πολύχρονος.
«Επιπλέον, στη μετά COVID εποχή όπου επήλθε η διάλυση των εφοδιαστικών αλυσίδων, η Ελλάδα μπορεί να συμβάλει στην εντός Ευρώπης πώληση του προϊόντος της με ιδιαίτερη υπεραξία λόγω γεωγραφικής εγγύτητας, εξασφαλίζοντας επάρκεια, ασφάλεια, ταχύτητα και ποιότητα στο προϊόν. Εν συνόλω, τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει θετικές εξελίξεις στην ελληνική οικονομία όσον αφορά στο φορολογικό καθεστώς και στην εξυπηρέτηση από τις Δημόσιες Αρχές αλλά και ευρύτερες οικονομικές μεταρρυθμίσεις έχουν συμβάλλει στην καλυτέρευση των συνθηκών αναφορικά με την επιχειρηματική δραστηριότητα στον κλάδο.
Θα χρειαστεί να ξεκαθαρίσει το τοπίο αναφορικά με την επιτάχυνση της δυνατότητας κατασκευής Φωτοβολταϊκών σταθμών που θα καλύπτουν τις ανάγκες των βιομηχανιών (net metering). Επιπλέον , είναι απαραίτητη η πολιτική προστασίας των επιχειρήσεων σε περιόδους οικονομικής κρίσης αντίστοιχη με αυτή άλλων ευρωπαϊκών χωρών, η οποία θα υποστηρίζει την επιχείρηση και τους εργαζόμενους σε περιόδους μειωμένης ζήτησης. Τέλος, η ενίσχυση της εκπαίδευσης αναφορικά με την ορθή και ολιστική παραγωγή του βαμβακιού με σύγχρονες και αειφόρες καλλιεργητικές μεθόδους αλλά και της εκπαίδευσης αναφορικά με την μεταποίησή του, θα συνέβαλλε θετικά στην ολική ανάκαμψη του κλάδου.»
Πιστεύετε ότι είναι δυνατό να επιστρέψει η πρωτογενής βιομηχανία κλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα; Αν ναι, ποιες είναι οι προϋποθέσεις;
«Ο κλάδος της κλωστοϋφαντουργίας έχει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης ιδιαίτερα υπό τις παρούσες συνθήκες. Η παραγωγή ποιοτικής πρώτης ύλης σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία που υπάρχει και τη γεωγραφική θέση της χώρας αποτελούν συγκριτικά πλεονεκτήματα που η χώρα μας μπορεί να εκμεταλλευτεί. Αυτό που χρειάζεται είναι μια εθνική στρατηγική για τις βιομηχανίες μεταποίησης βάμβακος ώστε να καρπωθούμε την προστιθέμενη αξία του.»
Οι παρούσες συνθήκες ενεργειακής κρίσης, αυξανόμενου πληθωρισμού και γεωπολιτικών αναταραχών επηρεάζουν την επιχείρηση; Πώς αντιμετωπίζετε τις αντιξοότητες αυτές;
«Το βαμβάκι ως commodity ανήκει στην κατηγορία των ειδών με μεγάλη μεταβλητότητα. Στις παρούσες συνθήκες, όπου κυριαρχούν αυτές που αναφέρετε, η βασική επίπτωση έχει να κάνει με τη μείωση της ζήτησης του βαμβακιού. Η εταιρεία μας έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα της «καθετοποιημένης παραγωγής». Ξεκινώντας από την παραγωγή του βαμβακιού, την εκκόκκιση και τελικά την νηματοποίησή του, υπάρχει έλεγχος στο κόστος της πρώτης ύλης, ευελιξία και προσαρμοστικότητα στη διαχείριση.»
Διαβάστε ακόμη
Αλ. Μανιατόπουλος: Άλλο ένα σφυρί από τα «αποκαΐδια» της MAVA
Ελληνικό: «Οργασμός» εξελίξεων σε όλα τα μέτωπα του mega project (pics)
Τα μυστικά ενός deal: Πώς η Porsche μπήκε στη Formula 1 με τη Red Bull