«Λατρεύω τα Lego. Με ηρεμούν πολύ», εξομολογήθηκε ο Ντέιβιντ Μπέκαμ, σε μια συνέντευξη που δόθηκε πριν από τέσσερα χρόνια. Oι φωτογραφίες του πρώην ποδοσφαιριστή να κατασκευάζει ένα αυτοκίνητο, ένα διαστημόπλοιο ή ένα διώροφο λεωφορείο είχαν γίνει viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο Μπέκαμ δεν είναι το μόνο άτομο άνω των 40 που του αρέσει να παίζει με Lego. Η λεγόμενη «οικονομία kidult» ανθεί. Η λέξη, που προέρχεται από το συνδυασμό «παιδί» και «ενήλικας» στα αγγλικά, αναφέρεται σε όσους είναι άνω των 18 και αγοράζουν παιχνίδια για τον εαυτό τους.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, ότι σε μερικές χώρες, το 25% των πωλήσεων παιχνιδιών, αφορούν ενήλικες.
«Οι πωλήσεις παιχνιδιών σε παιδιά έχουν μειωθεί κατά 200 εκατομμύρια δολάρια από το 2019, αλλά έχουν αυξηθεί κατά 1 δισεκατομμύριο δολάρια για την αγορά «kidult» στην Ευρώπη», δήλωσε η Frédérique Tutt, αντιπρόεδρος της Circana.
Οι εταιρείες παιχνιδιών —που ανησυχούν για τη μείωση των πωλήσεων σε παιδιά— έχουν εντοπίσει αυτή την ευκαιρία και ενεργούν ανάλογα, μεταδίδει η el pais.
Επιστροφή στην παιδική ηλικία
«Τα [kidult] είναι ενήλικες που σε αυτά τα παιχνίδια, βρίσκουν μια στιγμή να επιστρέψουν στην παιδική ηλικία», επισημαίνει η ψυχολόγος María Dolores Delblanch. Αυτή η διάγνωση απέχει πολύ από το λεγόμενο «σύνδρομο Πίτερ Παν», όταν οι ενήλικες απορρίπτουν τις υποχρεώσεις της ηλικίας τους «λόγω έλλειψης αυτοπεποίθησης ή φόβου αποτυχίας» και περνούν τη ζωή τους «παίζοντας, ως τρόπο να κρυφτούν και να αποφύγουν τη ζωή». Η Delblanch διευκρινίζει ότι «αυτό το φαινόμενο δεν είναι καθόλου έτσι».
Η ψυχολόγος Carolina Casado υποστηρίζει ότι αυτού του είδους οι δραστηριότητες βοηθούν κάποιον «να εδραιώσει το αίσθημα του ανήκειν και της σύνδεσης τόσο με τους άλλους, όσο και με τον εαυτό του και να μπορεί να έρθει σε επαφή με την παιδική ηλικία».
Η ίδια πιστεύει ότι η πανδημία σηματοδότησε ένα σημείο καμπής σε αυτήν την τάση. Μετά την έκρηξη στις πωλήσεις παιχνιδιών που σημειώθηκε τότε, οι ειδικοί εντόπισαν ότι υπήρχε μια ομάδα που δεν σταμάτησε να αγοράζει παιχνίδια, ακόμη και μετά τα lockdown. Όλο και περισσότεροι ενήλικες ενδιαφέρθηκαν ξαφνικά για προϊόντα όπως επιτραπέζια παιχνίδια, Lego ή παζλ.
«Δεν βλέπεις τους φίλους σου όλη την εβδομάδα, συναντιέστε, φτιάχνετε βραδινό, παίζετε παιχνίδια… και παράλληλα κουβεντιάζετε. Την επόμενη μέρα, νιώθεις καλά, σε σχέση με το να είχες βγει για ποτό και να είχες hangover, και δεν έχεις ξοδέψει ούτε δεκάρα!», τονίζει ο 25χρονος Γκονζάλο , ο οποίος περνάει τα Σαββατόβραδά του παίζοντας επιτραπέζια με τους φίλους του.
Διαβάστε ακόμη
Καλό… Σεπτέβρη η μείωση των αμερικανικών επιτοκίων – Τα δυσμενή στοιχεία και τα νέα προγνωστικά
Jefferies: Πώς οι ελληνικές τράπεζες θα αυξήσουν τα έσοδα από τη διαχείριση περιουσίας (γραφήματα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ