Μεγαλώνοντας στη Silicon Valley, περιτριγυρισμένη από τεχνολογικούς γίγαντες και νεοσύστατες επιχειρήσεις, η Σίλπα Γιαρλαγκάντα μπορεί να γνωρίζει πολλές εταιρείες, ωστόσο, υποστηρίζει πως δεν είδε πολλές γυναίκες στο τιμόνι αυτών.
Έτσι, ενώ ήταν ακόμα φοιτήτρια στο Χάρβαρντ, η νεαρή μαζί με μερικούς ακόμη φίλους, αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια start – up επιχείρηση, τη Shiffon, εταιρεία κοσμημάτων.
Ήταν μία προσπάθεια για να επενδύσουν και να προωθήσουν τη γυναικεία επιχειρηματικότητα. Στην πραγματικότητα, η Γιαρλαγκάντα στηρίζει την επιχείρησή της στην αποδόμηση του παραδοσιακού επιχειρηματικού μοντέλου πώλησης κοσμημάτων.
Αυτό που κάνει στην ουσία, είναι να πουλά τα προϊόντα της απευθείας στον καταναλωτή μέσω του διαδικτύου. Χρησιμοποιεί τα επιπλέον κέρδη της επιχείρησης για να εξαλείψει τον μεσάζοντα για τη χρηματοδότηση νεοσύστατων επιχειρήσεων.
Πώς ξεκίνησαν όλα;
«Άρχισα να δουλεύω πάνω στην ιδέα αυτή με συμμαθητές μου από το λύκειο και το κολέγιο. Ήταν ένα όνειρο στην αρχή. Δεν είχαμε συνειδητοποιήσει ότι θα καταφέρναμε να το κάνουμε πραγματικότητα» αναφέρει χαρακτηριστικά η 24χρονη σήμερα στο CNBC.
Η νεαρή φοιτήτρια μπορεί να επέλεξε να στήσει μια επιχείρηση κοσμημάτων, ωστόσο, δεν γνώριζε καθόλου πως να φτιάχνει κοσμήματα. Ξεκίνησε λοιπόν με τον πιο απλό τρόπο – έκανε ότι θα κάναμε όλοι στη θέση της.
«Το έψαξα στο Google. Διάβασα πώς να φτιάχνω κοσμήματα στο WikiHow», αποκαλύπτει η Σέλπα.
Αμέσως μετά, πήγε στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης. Χτύπησε την πόρτα των καθηγητών και ζήτησε να χρησιμοποιήσει τους τρισδιάστατους εκτυπωτές που διέθετε η σχολή.
«Γνώριζα από έναν καθηγητή μου ότι κάποιος γνωστός του, είχε σχεδιάσει ο ίδιος και είχε έπειτα εκτυπώσει με τη βοήθεια αυτών των εκτυπωτών το δαχτυλίδι αρραβώνων της γυναίκας του.»
«Ήταν σπουδαία ιδέα. Όπως και το αποτέλεσμα.».
Δεν σταμάτησε όμως εκεί. Η Γιαρλαγκάντα θέλησε να εξοικειωθεί και να μάθει περισσότερα για τον συγκεκριμένο κλάδο. Έτσι, πήγε στην Νέα Υόρκη και επισκέφτηκε τη φημισμένη συνοικία διαμαντιών της πόλης.
«Όταν έφτασα εκεί, κατάλαβα πως η λεπτομέρεια είναι το μυστικό που θα κάνει ένα προϊόν να ξεχωρίσει.» υποστηρίζει η νεαρή.
Η Shiffon ξεκίνησε να λειτουργεί τον Απρίλιο του 2017.
Το πρώτο της προϊόν ήταν ένα ρυθμιζόμενο, σπειροειδές δαχτυλίδι με ένα μικρό διαμάντι ή άλλο πολύτιμο λίθο.
«Το να κάνεις κάτι απλό και να είναι συγχρόνως επιτυχημένο, δεν πάει να πει ότι είναι εύκολο. Θέλαμε να επικεντρώσουμε όλη μας την ενέργεια στην παραγωγή ενός προϊόντος – ήρωα που θα μπορούσε να μας επιστρέψει όλα όσα επενδύσαμε σε αυτό», υποστηρίζει η νεαρή.
Η Σέλπα ξεκίνησε την επιχείρησή της με κεφάλαιο που προερχόταν από βραβεία συνολικού ύψους 20.000 δολαρίων που κέρδισε για μια σειρά εκπαιδευτικών βίντεο στο κανάλι της στο YouTube.
Οι πρώτες πωλήσεις έγιναν τυχαία ή με τη βοήθεια γνωστών της που ήθελαν να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια.
Για παράδειγμα, πούλησε ένα από τα πρώτα δαχτυλίδια σε έναν οδηγό της Uber ο οποίος έτυχε να ακούσει την νεαρή ενώ μιλούσε το τηλέφωνο για την επιχείρησή της. Έτσι, θέλησε να τη βοηθήσει αγοράζοντας ένα από τα πρώτα κοσμήματα της Shiffon.
Στο πλευρό της πολύ μεγάλα ονόματα
Το 2017, οι φίλοι με τους οποίους ξεκίνησε την επιχείρηση η Σίλπα ήθελαν να επικεντρωθούν στις σπουδές τους. Έτσι, αποφάσισε να απευθυνθεί σε μια οικογενειακή της φίλη ζητώντας τη βοήθειά της για να συνεχίσει την επιχείρηση. Η επιχείρηση σημείωσε άνοδο.
Κάποια στιγμή, η Σέλπα αποφάσισε να πλησιάσει έναν συνεργάτη της Έμμα Γουάτσον. Ήθελε η ηθοποιός να φορέσει σε μια από τις δημόσιες εμφανίσεις της ένα από τα κοσμήματά της. Του έστελνε επίμονα μηνύματα στο LinkedIn. Τελικά έπειτα από τη μεγάλη προσπάθεια της Σέλπα, ο συνεργάτης της γνωστής ηθοποιού δέχτηκε να επικοινωνήσει μαζί της.
Τον Ιούνιο του 2017, η Γουάτσον και ενώ βρισκόταν στο Παρίσι για την περιοδεία του «The Circle», σε μία από τις εμφανίσεις της, η Αμερικανίδα ηθοποιός φόρεσε το ροζ δαχτυλίδι της Shiffon – σήμα κατατεθέν της επιχείρησης κοσμημάτων.
Σειρά είχαν η Νικόλ Κίντμαν και η Σέιλιν Γούντλεϊ οι οποίες φόρεσαν το δαχτυλίδι στα βραβεία Emmys.
Και αυτή ήταν μόνο η αρχή.
Τεράστια ονόματα όπως η Σερένα Γουίλιαμς αλλά και η Μισέλ Ομπάμα, έχουν φορέσει κοσμήματα της Shiffon. Ο Μπάρακ Ομπάμα μάλιστα στήριξε και προώθησε ένα βίντεο που δημιουργήθηκε στα πλαίσια της εκστρατείας για να ενθαρρύνει τις γυναίκες να ψηφίσουν – μια εκστρατεία που έγινε με τη συνεργασία της Shiffon τον Οκτώβριο.
Η εταιρεία κυκλοφόρησε σκουλαρίκια limited edition ειδικά για τη συγκεκριμένη προσπάθεια. Η εκστρατεία δημοσιεύτηκε στα κοινωνικά μέσα με το hashtag #HoopsToVote.
Ένα μικρό δαχτυλίδι με μεγάλο αντίκτυπο
Σήμερα, οι τιμές των δαχτυλιδιών της Shiffon ξεκινούν από τα 155 δολάρια και μπορεί να φτάσουν ως και τα 425 δολάρια. Ένα ζευγάρι σκουλαρικιών με μικρά διαμάντια κοστίζει 1.965 δολάρια.
Η νεαρή αρνήθηκε να αποκαλύψει τα έσοδα της επιχείρησης της, ωστόσο, υποστηρίζει ότι 50% των κερδών πηγαίνει στον μη κερδοσκοπικό οργανισμό της Shiffon, The Startup Girl Foundation που στηρίζει γυναίκες επιχειρηματίες και επενδύει σε εταιρείες που υποστηρίζουν τη γυναικεία επιχειρηματικότητα.
«Σκεφτήκαμε ότι θα μπορούσαμε πραγματικά να χρησιμοποιήσουμε αυτά τα κέρδη για να κάνουμε κάτι καλό και να χρηματοδοτήσουμε τις γυναίκες που ηγούνται επιχειρήσεις.»
Διαβάστε ακόμη:
Zoom: Οι πιο αστείες στιγμές που συνέβησαν κατά τη διάρκεια τηλεδιασκέψεων (Βίντεο)
Neverland: «Για ψίχουλα» πουλήθηκε τελικά το διάσημο πάρκο του Μάικλ Τζάκσον
Brexit: Τι αλλάζει στις χρεώσεις περιαγωγής κινητής τηλεφωνίας