Αντιμέτωποι με τις ασφαλιστικές ήρθαν ορισμένοι από τους μεγαλύτερους εκμισθωτές αεροσκαφών στον κόσμο σε δικαστήριο του Δουβλίνου, στην αρχή μιας πολύμηνης μάχης για ασφαλιστικές απαιτήσεις ύψους περίπου 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ που σχετίζονται με αεροσκάφη που έχουν εγκλωβιστεί στη Ρωσία, όπως αναφέρει το Reuters.

Οι εκμισθωτές έχουν μηνύσει δεκάδες ασφαλιστικές σε όλο τον κόσμο για απώλειες ύψους τουλάχιστον 8,5 δισ. ευρώ αφού περισσότερα από 400 αεροσκάφη εμποδίστηκαν να φύγουν από τη Ρωσία όταν οι δυτικές κυρώσεις για τον πόλεμο της Μόσχας στην Ουκρανία οδήγησαν στη λήξη των μισθώσεων τους.

Ο δεύτερος και ο τρίτος μεγαλύτερος εκμισθωτής παγκοσμίως, η SMBC και η Avolon, καθώς και οι BOC Aviation, CDB Aviation, Nordic Aviation Capital και Carlyle Aviation Partners, διεκδικούν τις αξιώσεις τους στην Ιρλανδία, όπου ανήκει ή διαχειρίζεται πάνω από το 60% των μισθωμένων αεροσκαφών παγκοσμίως.

Οι Lloyd’s of London, Chubb και Fidelis είναι μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών που αμφισβητούν αυτές τις αξιώσεις.

Οι ασφαλιστικές αντιδρούν για τις πληρωμές, με ορισμένες να ισχυρίζονται ότι δεν έχει υπάρξει ακόμη φυσική απώλεια των αεροσκαφών ή ότι τα αεροπλάνα βρίσκονται ακόμη σε διαδικασία κατάσχεσης. Άλλες πάλι υποστηρίζουν ότι οι εκμισθωτές τερμάτισαν οικειοθελώς τις συμφωνίες μίσθωσης ή ότι οι δυτικές κυρώσεις εμποδίζουν τους ασφαλιστικές να παρέχουν κάλυψη.

Η ποικιλία των επιχειρημάτων που προβάλλονται από τους δικηγόρους – συμπεριλαμβανομένου του κατά πόσον το ζήτημα αφορά μόνο τα στενότερα ασφαλιστήρια συμβόλαια «κινδύνου πολέμου» ή και τα ευρύτερα ασφαλιστήρια συμβόλαια «παντός κινδύνου» – είναι «μπερδεμένα και συγκεχυμένα», δήλωσε ο ανώτερος σύμβουλος Paul Gallagher στο δικαστήριο στην εναρκτήρια αγόρευση εκ μέρους τεσσάρων εκμισθωτών.

«Οι ασφαλιστές δεν μπορούν να συμφωνήσουν σχετικά με την έννοια των δικών τους ασφαλιστηρίων συμβολαίων», δήλωσε ο Gallagher, ο πρώτος που μίλησε στο άνοιγμα της διαδικασίας από τους εκμισθωτές που θα διαρκέσει έως τις 19 Ιουνίου. Η υπόθεση αναμένεται να διαρκέσει περίπου επτά μήνες.

Η υπόθεση είναι η μεγαλύτερη που έχει εκδικαστεί ποτέ στην Ιρλανδία με βάση τον αριθμό των δικηγόρων και διεξάγεται σε ένα αυτοσχέδιο δικαστήριο, καθώς καμία αίθουσα δικαστηρίου στη χώρα δεν είναι αρκετά μεγάλη για να φιλοξενήσει τους 180 νομικούς που αναμένεται να παρευρίσκονται κάθε μέρα, δήλωσε εκπρόσωπος της δικαστικής υπηρεσίας.

Εχθές Τρίτη, περίπου 50 δικηγόροι είχαν τη δυνατότητα να εισέλθουν σε μια αίθουσα δικαστηρίου σε ένα γραφείο ανοιχτού τύπου, ενώ ένας παρόμοιος αριθμός παρακολουθούσε μέσω σύνδεσης βίντεο σε μια παρακείμενη πρώην αίθουσα εστίασης.

Ο μεγαλύτερος εκμισθωτής αεροσκαφών στον κόσμο, η AerCap με έδρα την Ιρλανδία, διεκδικεί τις ασφαλιστικές της αξιώσεις μέσω του Ανώτατου Δικαστηρίου του Λονδίνου, με αυτό που οι δικηγόροι της έχουν περιγράψει ως «δίκη μεγατόνων» που αναμένεται να ξεκινήσει τον Οκτώβριο. Άλλοι εκμισθωτές έχουν προσφύγει στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Από την έναρξη των αγωγών τους, οι εκμισθωτές εξασφάλισαν διακανονισμούς με τη Ρωσία συνολικού ύψους άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για περισσότερα από 100 αεροσκάφη, με την κυριότητα να μεταβιβάζεται στις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες.

Διαβάστε ακόμη

Ρεύμα: Σε αυξημένη επιφυλακή το σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας λόγω καύσωνα

Ονόματα υπουργών που στριφογυρνάνε, το «ξεκαβαλήστε» του Κ. Μ. στους δικούς του, το «εγώ δεν είμαι Σαμαράς» και τα σκιάχτρα των ολιγαρχών

Η μάχη για τον ΣΕΒ: Ολοι οι υποψήφιοι που κατεβαίνουν στις εκλογές (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ