Τα τρίποντα και τα καρφώματα στην «Μέκκα του μπάσκετ», το ΝΒΑ, βοήθησαν το φτωχό εκείνο παιδί που κάποτε αναγκάσθηκε να γίνει πλανόδιος πωλητής στους δρόμους της Αθήνας για να εξασφαλίζει, τότε, τα «προς το ζην» της οικογένειας του, να εξελιχθεί σε έναν σταρ πρώτης γραμμής και να βγάζει, στα 26 του, λεφτά μέχρι και για τα …δισέγγονα του.
Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο σκοράρει, βέβαια, εντός και εκτός γηπέδων. Γιατί πέρα από δεινός καλαθοσφαιριστής, διακρίνεται –ειδικά τα τελευταία χρόνια- και σε ρόλο επιχειρηματία. Κάτι λογικό, διότι και τόσα εκατομμύρια δεν μπορούν να «κάθονται» σε κάποιους τραπεζικούς λογαριασμούς, αλλά θα πρέπει και να επενδύονται. Κι αυτό αυξάνει ακόμα περισσότερο τα έσοδα του.
Ο διεθνής Έλληνας φόργουορντ των Μιλγουόκι Μπακς έχει έναν επιπλέον λόγο για να υιοθετεί την λογική και την φιλοσοφία του «money never sleeps», μετά την υπογραφή του νέου super max συμβολαίου στα μέσα Δεκέμβρη με τα «Ελάφια» (το πλουσιότερο στην ιστορία του Ν.Β.Α.) που θα του αποφέρει άλλα 228,2 εκατ.$ σε «βάθος» 5ετίας. Αν υπολογισθεί δε η αμοιβή των 100 εκατ.$ από την προηγούμενη 4ετή συμφωνία του με την ομάδα και τα χρήματα των πρώτων χρόνων του στις ΗΠΑ, μόνο από τους «μισθούς» του θα εισπράξει συνολικά περί τα 336 εκατ.$ στους Μπακς από την ημέρα της άφιξης του στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, το 2013, ως το 2026.
Αν προστεθούν τα εκατομμύρια από χορηγούς, διαφημίσεις και επιχειρηματικές δραστηριότητες το ολικό ποσό των εσόδων του «εκτοξεύεται» και από την προσεχή αγωνιστική περίοδο θα κυμανθεί πάνω-κάτω στα 70 εκατ.$ τον χρόνο!
Οι 3 νέες συμφωνίες για την Ready Nutrition
Η νέα επένδυση του Greek Freak είναι η δημοφιλής στην αγορά των ΗΠΑ start–up αθλητικής διατροφής Ready Nutrition, στην οποία έγινε συνιδιοκτήτης από το περασμένο καλοκαίρι καταβάλλοντας… εξαψήφιο ποσό, σύμφωνα με όσα είχε μεταδώσει σε ρεπορτάζ του το CNBC.
Το κορυφαίο δίκτυο αποκαλύπτει, τώρα, ότι οι δουλειές του Γιάννη Αντετοκούνμπο και των συνεταίρων του «ανοίγουν» πολύ: τα προϊόντα της νέας του επιχείρησης (βιολογικά αθλητικά ποτά, πρωτεΐνη σε σκόνη και σνακ, όπως μπάρες και πρωτεϊνούχο νερό) θα είναι πλέον διαθέσιμα και σε επιλεγμένα παντοπωλεία (grocery stores) συμπεριλαμβανομένης της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Giant Eagle που μετρά 474 καταστήματα, ενώ, την Άνοιξη θα τοποθετηθούν στα ραφιά των Albertsons (σε άλλα 2.750 σημεία) και εντός εξαμήνου θα πωλούνται και μέσω Amazon.
Αυτό σημαίνει, ότι τα έσοδα των +100 εκατ. δολάρια για την Ready Nutrition το 2020 αναμένεται να αυξηθούν κατακόρυφα το 2021, μετά από τις 3 νέες συμφωνίες της εταιρείας, όπως επίσης και ο αριθμός των 8.000 καταστημάτων όπου έβρισκαν, ως σήμερα, οι καταναλωτές τα προϊόντα της στις ΗΠΑ. Ο στόχος δια στόματος του ιδρυτή και Προέδρου της, Pat Cavanaugh, είναι να υπερδιπλασιασθεί ο τζίρος της Ready Nutrition πάνω από τα 200 εκατ. δολάρια!
Η NIKE, τα signature shoes και τα δικά του brands
Οι «χρυσές business» δεν σταματούν για τον… κροίσο των παρκέ στο νέο του εγχείρημα, με την Ready Nutrition. Από τις δραστηριότητες του στον κόσμο του επιχειρείν ξεχωρίζει η συνεργασία του με τον βασικό χορηγό του από τα πρώτα βήματα της καριέρας του στο Ν.Β.Α, την NIKE.
Ο παγκόσμιος «γίγαντας» της αθλητικής ένδυσης και υπόδησης κατέβαλε στον Γιάννη για τον πρώτο χρόνο του συμβολαίου του μόλις 20.000 δολάρια, που αυξήθηκαν από το 2017 περίπου στα 9 εκατ.$. Ωστόσο, τα έσοδα του από την συγκεκριμένη συνεργασία μάλλον …πολλαπλασιάσθηκαν, από την εποχή που έκανε το deal με τη NIKE για την παραγωγή και το λανσάρισμα του signature shoe της εταιρείας «Nike Zoom Freak 1» με την δική του υπογραφή. Υπολογίζεται από τα τοπικά media ότι ο Αντετοκούνμπο κερδίζει 10 εκατ. δολάρια κάθε χρονιά από τις πωλήσεις του και όχι μόνο αυτό: πριν από την επανέναρξη της σεζόν στο ΝΒΑ, παρουσιάστηκαν οι 4 εκδόσεις των νέων παπουτσιών του Έλληνα σταρ με την εμπορική ονομασία επωνυμία «Nike Zoom Freak 2». Που σημαίνει νέα κέρδη…
Στο αμιγώς επιχειρηματικό «μέτωπο», η κίνηση του Γιάννη Αντετοκούνμπο να κατοχυρώσει εμπορικά σε Ευρώπη και Αμερική το… προσωνύμιο του δεν άργησε να φέρει την δραστηριοποίηση του στον κλάδο της αθλητικής ένδυσης και των αξεσουάρ με το δικό του brand (η σειρά Giannis «Greek Freak» Antetokoumpo πωλείται, ήδη, στην Ελλάδα και περιλαμβάνει μπλουζάκια, φούτερ, μπουφάν, σορτς, αθλητικές φανέλες, παπούτσια, καπέλα, τσάντες και σακίδια κ.α.), ενώ, φέρεται να περιλαμβάνει και άλλες κατηγορίες, όπως υπηρεσίες εκπαίδευσης, ψυχαγωγίας, αθλητικές δραστηριότητες, λειτουργία αθλητικών κατασκηνώσεων, αθλητική εκπαίδευση και προπόνηση στον τομέα του μπάσκετ.
Στην διάθεση του υπάρχει και το σήμα «Antetokounbros», γνωστό από τα αντίστοιχα events, κι ακόμα είχε καταθέσει αιτήσεις και για τα brands “Greek FR34K” και “FR34K”, για μια πλειάδα προϊόντων από αιθέρια έλαια και αρωματικά εκχυλίσματα για καλλυντικά, μέχρι ταξιδιωτικές αποσκευές, τσάντες, πορτοφόλια, ομπρέλες και ομπρέλες ηλίου, καπέλα, ενδύματα και παπούτσια.
Χορηγοί και διαφημίσεις σε ΗΠΑ και Ελλάδα
Στο προσωπικό του χαρτοφυλάκιο διεθνή σταρ του μπάσκετ περιλαμβάνονται πολλές άλλες μεγάλες συνεργασίες με χορηγούς ή διαφημιζόμενους, τόσο στις ΗΠΑ, όσο και στην Ελλάδα.
Οι μετοχές του 2 φορές MVP του N.B.A. στο «χρηματιστήριο» του διεθνούς μάρκετινγκ έχουν «χτυπήσει» προ πολλού limit up και έτσι εκτός από την μακρόχρονη συνεργασία του με τη NIKE, ο Αντετοκούνμπο έχει υπογράψει συμβόλαια με τις Hulu, 2k Sports (ως κεντρικό πρόσωπο στο NBA 2K19 video game), Metro by T-Mobile, JBL, Tissot, Kronos Foods κ.α.
Είναι, επίσης, ambassador της BMW και για αυτό τον λόγο τον βλέπουμε συχνά να οδηγεί πολυτελή μοντέλα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας όπως τα εντυπωσιακά i8 και Χ6. Δυο άλλες top συνεργασίες του είναι με την κινεζική TCL, για την συμμετοχή του στα διαφημιστικά σποτ για τις νέες σειρές των τηλεοράσεων της και την GFG (Greek From Greece) café-cuisine για την προβολή της στην Αμερική.
«Κερασάκι στην τούρτα», το deal του 2020 με την Disney για την κινηματογραφική ταινία που θα γυρίσει ο «γίγαντας» του διεθνούς entertainment με θέμα την πορεία του Γιάννη και της οικογένειας του από τα δύσκολα χρόνια, ως την κορυφή του κόσμου.
Στα μεγάλα διαφημιστικά έσοδα του Γιάννη Αντετοκούνμπο, σημαντικό μερίδιο καταλαμβάνουν και οι συνεργασίες του με ελληνικούς ομίλους και εταιρίες από πολλούς κλάδους της αγοράς που τον επιλέγουν ως κεντρικό πρόσωπο για τις καμπάνιες τους, από τα ευρηματικά εκείνα τηλεοπτικά σποτ για το Milko της γαλακτοβιομηχανίας ΔΕΛΤΑ και τα ανδρικά αρώματα STR8 του ομίλου Σαράντη, μέχρι αυτά της κορυφαίας ελληνικής αεροπορικής Aegean Airlines και της Protergia, του Τομέα Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου της Mytilineos.
Ο διπλασιασμός των αποδοχών του
Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο φιγουράρει στο «νο 18» της λίστας Forbes με τους πιο ακριβοπληρωμένους εν ενεργεία αθλητές του πλανήτη για το 2020 με συνολικά ετήσια έσοδα 47,6 εκατ. δολάρια, τα οποία προφανώς είναι …λίγα πια. Τα στοιχεία έχουν ενημερωθεί ως 22/5/2020 και εμφανίζουν 19,6 εκατ. δολάρια από «μισθούς» και 28 εκατ. δολάρια από χορηγούς-εμπορικές δραστηριότητες. Αν αναλογισθεί κανείς ότι η 4η χρονιά του «παλιού» συμβολαίου του Γιάννη με τους Μπακς (2020-21) θα του αποφέρει 27,53 εκατ. δολάρια, με βάση τις πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας στις ΗΠΑ η ενεργοποίηση του νέου θα διπλασιάσει τις αποδοχές του.
Αυτή θα είναι η κλιμάκωση του super max συμβολαίου του: 2021-22: 39,3 εκατ. δολάρια, 2022-23: 42,5 δολάρια, 2023-24: 45,6 εκατ. δολάρια, 2024-25: 48,8 εκατ. δολάρια, 2025-26: 51,9 εκατ. δολάρια
Ρολόγια, τσάντες και γυαλιά ηλίου
Όλα αυτά θα μπορούσαν να μην είχαν συμβεί αν κάποτε το φτωχόπαιδο από τα Σεπόλια δεν ξεπερνούσε τα προσωπικά του διλήμματα, στην ευαίσθητη ηλικία των 14 ετών.
Μαθητής της 3ης γυμνασίου ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, δεν γνώριζε καν αν θα σταματούσε το μπάσκετ, ή έστω αν θα επέμενε πιο επαγγελματικά στην προσπάθεια του στον αθλητισμό ή αν θα παρακολουθούσε τα μαθήματα του στο σχολείο και θα συνέχιζε παράλληλα να πουλά ρολόγια, τσάντες και γυαλιά ηλίου για να ενισχύσει το οικογενειακό εισόδημα. Γιος μεταναστών από τη Νιγηρία, γεννημένος όμως στην Ελλάδα και πολύ καλός στα μαθήματα του, αποφάσισε ευτυχώς για τον… εαυτό του και για το μπάσκετ να μην τα παρατήσει.
«Μερικές φορές το ψυγείο μας ήταν εντελώς άδειο. Υπήρχαν μέρες που δεν πουλούσαμε τίποτα και δεν είχαμε χρήματα ούτε για να φάμε. Οι καλές ημέρες έφερναν απλώς τα απαραίτητα: την πληρωμή του ενοικίου, του νερού και του ηλεκτρικού, όπως και την αγορά φαγητού», είχε εξομολογηθεί σε παλαιότερη συνέντευξη του στους «New York Times».
Προφανώς, όλα αυτά τα θα δούμε στην ταινία της Disney για την ζωή του…
Διαβάστε ακόμη
Πώς ξεγελάς Χιώτη καραβοκύρη, οι δουλειές του Mubadala και τα (υπόλοιπα) ασημικά της MIG
Jotun: Ο «γίγαντας» που βάζει χρώμα στη Ναυτιλία