Μετά από σχεδόν μια δεκαετία έρευνας και επενδύσεων ύψους 10 δισ. δολαρίων, η Apple εγκατέλειψε το σχέδιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αντίθετα, η Xiaomi, ο κινεζικός κολοσσός των ηλεκτρονικών ειδών, κατάφερε μέσα σε μόλις τρία χρόνια να λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα και να παραδώσει 135.000 αυτοκίνητα, σύμφωνα με τους New York Times.
Η επιτυχία αυτή υπογραμμίζει την κυριαρχία της Κίνας στην εφοδιαστική αλυσίδα των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι κινεζικές εταιρείες έχουν τελειοποιήσει τις διαδικασίες παραγωγής, εξασφαλίζοντας χαμηλό κόστος και ταχεία ανάπτυξη. Η Xiaomi αξιοποίησε αυτό το δίκτυο, καταφέρνοντας να αποκτήσει τα απαραίτητα εξαρτήματα γρήγορα και οικονομικά.
Why a Chinese Gadget Company Can Make an Electric Car and Apple Can’t. #EVs https://t.co/2bqc8DE5cG
— Eric Walz (@EricSWalz) March 1, 2025
Κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες σε άνοδο
Εκτός από τη Xiaomi, πολλές άλλες κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων, όπως οι Leapmotor, Li Auto και Seres Group, κατάφεραν να περάσουν στην κερδοφορία μετά από χρόνια έντονου ανταγωνισμού στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του κόσμου, την Κίνα.
Ενώ κάποτε οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες κυριαρχούσαν στην Κίνα, οι εγχώριες εταιρείες ανατρέπουν τα δεδομένα, μειώνοντας τις πωλήσεις των πολυτελών ξένων μοντέλων. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Porsche, της οποίας οι πωλήσεις στην Κίνα μειώθηκαν κατά 30% μέσα σε ένα έτος από το λανσάρισμα του SU7.
Το SU7: Το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της Xiaomi
Τον Μάρτιο του 2024, η Xiaomi παρουσίασε το SU7, ένα τετράπορτο σεντάν με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη, ικανή να βοηθά στο παρκάρισμα, να προβάλλει ταινίες στους επιβάτες και να προγραμματίζει τις οικιακές συσκευές Xiaomi από το αυτοκίνητο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Lei Jun, δήλωσε ότι στόχος του είναι το SU7 να προσφέρει επιδόσεις παρόμοιες με εκείνες μιας Porsche, αλλά σε τιμή μόλις 30.000 δολαρίων, δηλαδή ένα τέταρτο της τιμής ενός πολυτελούς ευρωπαϊκού αυτοκινήτου.
Η Xiaomi είναι ήδη γνωστή για τη μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών προϊόντων της, από έξυπνες σκούπες και κλιματιστικά μέχρι smartphones και wearables. Το SU7 αποτελεί προέκταση του έξυπνου οικοσυστήματος της εταιρείας, με τη δυνατότητα να συλλέγει δεδομένα από τις συνδεδεμένες συσκευές και να προτείνει στον οδηγό την καλύτερη στιγμή για αλλαγή μπαταρίας.
Η Xiaomi και η σύγκριση με την Apple
Η Xiaomi ανέκαθεν συγκρινόταν με την Apple, καθώς εφάρμοσε καινοτόμες στρατηγικές που επηρέασαν την αγορά. Από τα πρώτα της χρόνια, η εταιρεία προώθησε τα προϊόντα της μέσω διαδικτύου, διατηρώντας χαμηλό κόστος, ενώ ο Lei Jun μιμήθηκε τον Steve Jobs, εμφανιζόμενος με τζιν και μαύρο μπλουζάκι στις πρώτες παρουσιάσεις προϊόντων της εταιρείας.
Η Apple, παρά τις τεράστιες δυνατότητές της, απέτυχε να εισέλθει στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς δεν μπόρεσε να δημιουργήσει ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο. Αντίθετα, η Xiaomi πέτυχε επειδή αξιοποίησε την ισχυρή βιομηχανική βάση της Κίνας, εξασφαλίζοντας πρόσβαση σε χαμηλού κόστους εξαρτήματα και έτοιμες τεχνολογίες.
Το SU7 Ultra και η μάχη με τους ευρωπαϊκούς κολοσσούς
Η Xiaomi δεν σταμάτησε στο SU7. Πρόσφατα, στο Πεκίνο, παρουσίασε μια πολυτελή εκδοχή του αυτοκινήτου, το SU7 Ultra, σε συνδυασμό με το νέο premium smartphone της.
Για να τονίσει την απόδοση του SU7 Ultra, η Xiaomi δημιούργησε μια εντυπωσιακή διαφημιστική καμπάνια, με το αυτοκίνητο να αγωνίζεται στην πίστα Nürburgring στη Γερμανία, όπου –σύμφωνα με την εταιρεία– κατέρριψε το ρεκόρ ταχύτητας για τετράπορτα σεντάν.
Με αυτή την κίνηση, η Xiaomi στοχεύει να ανταγωνιστεί απευθείας τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, προσφέροντας επιδόσεις και πολυτέλεια σε προσιτές τιμές, σύμφωνα πάντα με τους New York Times.
Διαβάστε ακόμη
Χατζηδάκης: Υποχρέωσή μας η μάχη με το βαθύ κράτος
H αγορά ασφυκτιά αν και λεφτά υπάρχουν – Εκτινάχθηκαν οι ακάλυπτες επιταγές
Versace: Από τις στάχτες της τραγωδίας στην κορυφή της μόδας – Η θριαμβευτική πορεία της Ντονατέλα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα