Ο Merck Mercuriades, ιδρυτής της Hipgnosis Song Management (HSM), ενός βρετανικού fund που κατέχει δικαιώματα σε 65.000 δημοφιλή τραγούδια, είναι έτοιμος να κερδίσει πάνω από 1,9 δισ. δολάρια. Ειδικότερα, η Hipgnosis αγοράζει δικαιώματα τραγουδιών και δημιουργεί ένα μουσικό χρηματιστήριο, επιτρέποντας στους επενδυτές να βασιστούν σε αυτά τα τραγούδια και να λαμβάνουν μερίσματα από τα πνευματικά τους δικαιώματα.
Καθώς η μουσική βιομηχανία περνάει πλέον σε φάση streaming, τα δικαιώματα της μουσικής βιομηχανίας έφτασαν τα 40 δισ. δολάρια το 2022. Μάλιστα, όταν ο David Bowie, γράφει η «EL PAIS», δημιούργησε το «Bowie Bond», η Hipgnosis επαναπροσδιόρισε την έννοια για την εποχή του streaming.
Η επένδυση σε κορυφαίους καλλιτέχνες είναι δαπανηρή. Η απόκτηση δικαιωμάτων τραγουδιών και η αποτίμηση της πνευματικής ιδιοκτησίας έχει επιβαρύνει την εταιρεία με χρέος 650 εκατ. δολαρίων, παρά το γεγονός ότι κατέχει περιουσιακά στοιχεία όπως το «Back to Black» της Amy Winehouse και κάποιες επιτυχίες των Nirvana.
Παραταύτα, το όλο οικοδόμημα βιώνει σήμερα μια κρίση εμπιστοσύνης μεταξύ των μετόχων. Το χαρτοφυλάκιο τραγουδιών της Hipgnosis, το οποίο ευδοκιμούσε το 2020, υπέστη πρόσφατα πλήγματα.
Η αξία των μουσικών περιουσιακών στοιχείων της μειώθηκε κατά 26,3% σε 1,9 δισ. δολάρια μετά από έλεγχο της Shot Tower Capital. Φέτος, τα έσοδα της εταιρείας μειώθηκαν κατά 21% και η τιμή της μετοχής της έπεσε κατά 50% μέσα σε δύο χρόνια. Για την αντιμετώπιση του χρέους ύψους 630 εκατ. δολαρίων, οι πληρωμές μερισμάτων σταμάτησαν στα τέλη του 2023. Ένα λογιστικό λάθος μείωσε περαιτέρω την αξία του χαρτοφυλακίου κατά 7,6%. O Mercuriades και οι συνεργάτες του πρέπει τώρα να αποσαφηνίσουν αυτά τα ζητήματα σε επενδυτές όπως η BlackRock, η οποία κατέχει μερίδιο 50% από το 2018. Βασικοί μέτοχοι όπως η Investec Wealth (7,5%) και η Asset Value Investors (6,2%) αρχίζουν να αμφιβάλλουν για τη σοφία της επένδυσης στην εταιρεία.
Ο Mercuriades είναι πρώην στέλεχος της μουσικής, ο οποίος εργάστηκε με βαριά ονόματα του κλάδου, όπως Beyoncé και Guns N’ Roses, προτού ξεκινήσει τη Hipgnosis. Πριν από την πανδημία, το εγχείρημα προσέλκυσε τραγουδοποιούς καθώς και επενδυτικά κεφάλαια από μια κατηγορία περιουσιακών στοιχείων χαμηλού κινδύνου που απέδιδε μερίσματα.
Η απόκτηση δικαιωμάτων σε δημοφιλή τραγούδια δεν ήταν ένα προσοδοφόρο περιουσιακό στοιχείο, ειδικά στις τιμές που πλήρωσε η Hipgnosis. Ωστόσο, αυτό δεν έχει αποτρέψει νέους παίκτες από το να έρθουν και να αλλάξουν το παιχνίδι. Ενδεικτικά να αναφερθεί η JKBX, μια νεοσύστατη επιχείρηση που υποστηρίζεται από το Spotify, όπου διερευνά μια παρόμοια ιδέα με μια ανατροπή. Με την έγκριση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς (SEC), η εταιρεία προσφέρει δικαιώματα που αντιπροσωπεύουν μερίδιο των πνευματικών δικαιωμάτων μεμονωμένων τραγουδιών.
Στις 26 Απριλίου, η Hipgnosis αντιμετωπίζει μια κρίσιμη ψηφοφορία των μετόχων για το μέλλον των μουσικών καταλόγων της.
Διαβάστε ακόμη
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ