search icon

business stories

Hasbro: Οι δασμοί Τραμπ στέλνουν τα παιχνίδια εκτός Κίνας

Ο σημερινός στόχος της Hasbro είναι να μειώσει περίπου στο μισό το μερίδιο των Made in China προϊόντων που πουλά στις ΗΠΑ σε διάστημα τεσσάρων ετών, δηλαδή στο 20% των συνολικών πωλήσεών της, από 40% που είναι σήμερα

Ανησυχία στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Κίνα και επείγουσα ανάγκη για άμεσες κινήσεις διαφοροποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν προκαλέσει οι προεκλογικές δεσμεύσεις του Ντόναλντ Τραμπ για επιβολή δασμών στις εισαγωγές.

Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας του ο Τραμπ μίλησε για δασμούς ύψους 60% ή περισσότερο στις εισαγωγές από την Κίνα, έως και 100% σε ορισμένες εισαγωγές από το Μεξικό και 10% έως 20% σε όλες τις εισαγωγές.

Η Hasbro, η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από δημοφιλή παιχνίδια, όπως η Monopoly, θεωρεί ότι οι πιθανοί δασμοί του επερχόμενου προέδρου των ΗΠΑ αυξάνουν τον χαρακτήρα του επείγοντος του σχεδίου της να βρει νέα εργοστάσια, εκτός Κίνας. Σε διαφορετική περίπτωση τα προϊόντα της θα μπορούσαν να γίνουν πιο ακριβά.

Η απειλή νέων φόρων στις εισαγωγές παιχνιδιών έρχεται εν μέσω μιας μακροχρόνιας μετατόπισης της βιομηχανίας από την Κίνα, που ωθείται από την αύξηση του κόστους εργασίας στη χώρα αυτή. Η Hasbro, η εταιρεία της Barbie, Mattel, και άλλες αμερικανικές επιχειρήσεις έχουν περάσει χρόνια προσπαθώντας να κατασκευάζουν λιγότερα παιχνίδια στην Κίνα, μεταφέροντας την παραγωγή τους σε εργοστάσια άλλων χωρών, όπως το Βιετνάμ και η Ινδία.

Οι νέοι δασμοί θα μπορούσαν να καταστήσουν αυτή τη στροφή ακόμα πιο αναγκαία, αλλά οι προσπάθειες της Hasbro δείχνουν ότι θα ήταν δύσκολο να επιταχυνθεί. Σε όλους τους κλάδους, οι αμερικανικές εταιρείες διαφοροποιούν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους, έχοντας ως δεδομένο τους δασμούς που επιβλήθηκαν κατά την πρώτη θητεία του Τραμπ. Η κυβέρνηση Μπάιντεν διατήρησε πολλές από αυτές τις επιβαρύνσεις σε ισχύ και επέβαλε κάποιες νέες, εντείνοντας την πίεση στις εταιρείες να βρουν εναλλακτικές λύσεις.

Ο σημερινός στόχος της Hasbro είναι να μειώσει περίπου στο μισό το μερίδιο των Made in China προϊόντων που πουλά στις ΗΠΑ σε διάστημα τεσσάρων ετών, δηλαδή στο 20% των συνολικών πωλήσεών της, από 40% που είναι σήμερα.

Η διαδικασία δεν είναι απλή καθώς η μετάβαση σε μια άλλη χώρα απαιτεί την εκπαίδευση μιας νέας γενιάς εργαζομένων. Τα μικρότερα εργοστάσια στις χώρες της Νότιας και Νοτιοανατολικής Ασίας μπορεί επίσης να μην παράγουν αρκετές μονάδες για να αντικαταστήσουν εύκολα την κινεζική παραγωγή. Ωστόσο για τη Hasbro ίσως να είναι ευκολότερο, επειδή η εταιρεία αναθέτει το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της σε εξωτερικούς συνεργάτες.

Διαβάστε ακόμη 

Capital Economics: Με τον S&P 500 στις 7.000 μονάδες, οι μετοχές σε Κίνα και Ευρωζώνη θα υποφέρουν

Συγκρατημένοι οι Έλληνες καταναλωτές για τις εορταστικές αγορές – Ένας στους τρεις θα ξοδέψει λιγότερα φέτος

Οι ακριβότεροι εμπορικοί δρόμοι του κόσμου – Η Ερμού 15η

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version