Μια από τις ταχέως ανερχόμενες ελληνικές startup, η Harbor Lab ήρθε να δώσει λύση σε ένα από εναπομείναντα κενά στη διαδικασία της ψηφιοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, ειδικότερα στον τομέα της σωστής διαχείρισης και μείωσης των λεγόμενων λιμανιάτικων εξόδων.
Στα τέλη του προηγούμενου έτους, Δεκέμβριο του 2022, η νεοφυής εταιρία με ιδρυτή και CEO της τον Αντώνη Μαλαξιανάκη, εξασφάλισε μια από τις μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις πρώτου γύρου για shipping tech startup (seed stage), ύψους 6,1 εκατ. ευρώ, με το fund VentureFriends και την Speedinvest να ηγούνται και με τη συμμετοχή άλλων γνωστών επενδυτών όπως οι theDOCK, Signal Ocean Ltd, Motion Ventures, TecPier, Innoport, και Charge VC.
Έλαβε μάλιστα χρηματοδότηση και από τον Αλέξανδρο Χατζηελευθερίου, ιδρυτή της Blueground, ενός από τους υποψήφιους «μονόκερους» του εγχώριου startup οικοσυστήματος, ο οποίος δημιούργησε το δικό του success story.
Τα πρώτα της κεφάλαια προήλθαν ωστόσο από angel investors, μεταξύ των οποίων ο Ιωάννης Μαρτίνος…
Η πορεία της ουσιαστικά επιβεβαίωσε μια παλαιότερη πρόβλεψη του Απόστολου Αποστολάκη, Founding Partner των VF, ο οποίος την είχε συμπεριλάβει στις startup που ξεχώριζε, σε συνέντευξή του στο newmoney.
Πέντε μήνες αργότερα, η αγορά ασχολείται με την Harbor Lab για ακόμα περισσότερους λόγους: κυρίως για τη διεύρυνση των συνεργασιών της στον κλάδο με σημαντικές ναυτιλιακές, αλλά και για την προοπτική της εισαγωγής των μετοχών της στο αμερικανικό χρηματιστήριο.
Ένας στόχος πιθανόν εφικτός, μετά και από τα πιο πρόσφατα γεγονότα. Δεν θεωρείται τυχαίο ότι ο επικεφαλής της προσκλήθηκε πριν από λίγο καιρό στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE) και ανέλυσε σε συνέντευξή του το αντικείμενο, τις δυνατότητες και το γενικότερο προφίλ της Harbor Lab.
Στο πλαίσιο του ταξιδιού του στην άλλη άκρη του Ατλαντικού ο κ. Μαλαξιανάκης έδωσε το παρών σε σειρά συναντήσεων με επενδυτές και φέρεται να διαπίστωσε το ενδιαφέρον για την άντληση περαιτέρω κεφαλαίων, ενώ άλλες πηγές προσδιορίζουν ως χρονικό διάστημα εξελίξεων για την ελληνική startup το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Ο CEO της Harbor Lab μετά από μια αρκετά μακρά θητεία στη ναυτιλία, από το 2013, ως στέλεχος αρχικά της Thenamaris του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου, από όπου ξεκίνησε την καριέρα του και στη συνέχεια της Star Bulk του Πέτρου Παππά, με σπουδές στη στατιστική και τα ναυτιλιακά και εμπειρία στον κλάδο μέσα από κορυφαίες ναυτιλιακές, ίδρυσε την εταιρία το 2020 και η ανάπτυξή της υπήρξε ραγδαία.
Ακριβώς διότι στόχευσε στην λύση ενός προβλήματος της καθημερινότητας για το σύνολο της ναυτιλίας.
«Αυτή τη στιγμή είμαστε η μοναδική εταιρεία παγκοσμίως που διαθέτει ένα λογισμικό-software με στόχο να αυτοματοποιήσει τη διαδικασία ελέγχου των Das», είχε δηλώσει τον Μάρτιο του 2021 και λογικό ήταν από εκεί και έπειτα οι συμφωνίες, να ακολουθούν η μια την άλλη για την Harbor Lab.
Στις 10 Μαρτίου του 2020 βγήκε το πρώτο version της πλατφόρμας live, στις 12 Μαρτίου ξεκίνησε η τηλεργασία και δεν άργησε το πρώτο lockdown.
«Πρωταρχικός στόχος ήταν να έχουμε μέχρι το τέλος της χρονιάς 20 πλοία. Τελικά καταφέραμε 260», θυμόταν. Δυο χρόνια μετά, η ελληνική startup έχει επεκταθεί στη Γερμανία με πρώτο πελάτη της την TMA Bulk και παράλληλα «κοιτά» προς τις ΗΠΑ.
Πρόσφατα ανακοίνωσε την συνεργασία της με την Zeaborn Ship Management, εταιρεία διαχείρισης πλοίων με παρουσία σε κομβικές ξένες αγορές (η οποία δραστηριοποιείται σε Αμβούργο, Κύπρο, Σιγκαπούρη και Μανίλα) και έχει ανοίξει έναν κύκλο επαφών με άλλες μεγάλες διεθνείς ναυτιλιακές που επιθυμούν να εντάξουν την τεχνολογία στις διαδικασίες τους και αναγνωρίζουν τις δυνατότητες που παρέχει το έξυπνο λογισμικό της Harbor Lab.
Τα νέα κεφάλαια αναμένεται να κατευθυνθούν για νέες προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού με στόχο τη διεύρυνση των υπηρεσιών της και για την είσοδό της εταιρίας στις αγορές της Ασίας και της Βόρειας Αμερικής.
Μείωση εξόδων σε real time
Τι προσφέρει η πλατφόρμα της ελληνικής νεοφυούς εταιρείας. Διαφάνεια και αποτελεσματικότητα στις διαδικασίες των port calls, καθιστώντας αποδοτικότερη τη διαχείριση των λιμανιάτικων εξόδων και εντοπίζοντας σχετικές δυσλειτουργίες, με αποτέλεσμα τη μείωση των εξόδων των port calls έως περίπου 6% ανά port call, περικόπτοντας τις διοικητικές/γραφειοκρατικές δαπάνες έως και 75%, όπως είχε αναφερθεί τον Δεκέμβριο.
Συγκεκριμένα, χρησιμοποιεί τις πιο ακριβείς και επικαιροποιημένες λιμανιάτικες ταρίφες στην αγορά έτσι ώστε οι επιχειρησιακές αποφάσεις να λαμβάνονται από τις ναυτιλιακές εταιρείες βασιζόμενες σε δεδομένα πραγματικού χρόνου.
Τα λιμανιάτικα κόστη (τα έξοδα που πραγματοποιεί ο πράκτορας για λογαριασμό των operators της ναυτιλιακής εταιρείας όσο το καράβι βρίσκεται στο λιμάνι) αποτελούν τη δεύτερη μεγαλύτερη δαπάνη για τις ναυτιλιακές εταιρείες, μετά την παροχή καυσίμων για χρήση από τα πλοία (bankering), και φτάνει περίπου τα 120 δισ. δολάρια το χρόνο.
Η ελληνική startup, με βάση την Αθήνα, είναι η πρώτη που χρησιμοποίησε λογισμικό SaaS (Software-as-a-Service) το οποίο υπολογίζει αυτομάτως τα κόστη ελλιμενισμού, τέλη ρυμούλκησης κ.ά., αντιμετωπίζοντας ανάμεσα σε άλλα την γραφειοκρατία του κλάδου και όπως έχει πει ο κ. Μαλαξιανάκης το DA Tool της Harbor Lab ανταπεξέρχεται σε αυτά τα ζητήματα και μπορεί να γλιτώσει από τους operators περίπου 2.000 δολάρια ανά port call, όταν το πλοίο δραστηριοποιείται στην spot αγορά και 1.500 δολάρια όταν βρίσκεται σε χρονοναύλωση.
Ο Απόστολος Αποστολάκης είχε μιλήσει για επέκταση της Harbor Lab σε παγκόσμιο επίπεδο και εδραίωση του αποτυπωματός της σε μεγάλους ναυτιλιακούς κόμβους όπως η Κοπεγχάγη και η Σιγκαπούρη, ανεβάζοντας τον πήχη της αγοράς των λιμανιάτικων εξόδων στα 200 δισ. δολ.
Βραβεύσεις και αναγνώριση
Οι πληροφορίες θέλουν την νεοφυή εταιρία να συνεργάζεται με 1.000 περίπου πλοία μεγάλων ναυτιλιακών ελληνικών και ξένων συμφερόντων, αριθμώντας 70 εργαζόμενους.
Το 2022 ο CEO της Harbor Lab κέρδισε το Βραβείο Επόμενης Γενιάς στη Ναυτιλία, στα ετήσια βραβεία Lloyd’s List Awards και υπήρξε η πρώτη εταιρεία του ναυτιλιακού κλάδου με πιστοποίηση Best Places to Work.
Διαβάστε ακόμη
ΥΠΕΝ: Πώς θα μοιραστούν τα 79,8 εκατ. ευρώ του νέου προγράμματος «Φορτίζω Παντού» (πίνακες)
Πέθανε ο αντιδήμαρχος Καλλιθέας Λάζαρος Λασκαρίδης
Φορολογικές δηλώσεις 2023: Πώς μπορείτε θα διορθώσετε λάθη ή παραλείψεις
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ