Η εξέλιξη της Tesla και η άνοδός της μέσα σε μία δεκαετία στην κορυφή του κόσμου, αποτελεί ίσως την πιο χαρακτηριστική και ενδιαφέρουσα βιομηχανική ιστορία του νέου αιώνα.
Σε μία συνέντευξή του στην Αμερική, η οποία μάλιστα κράτησε για αρκετή ώρα, ο Έλον Μασκ αποφάσισε να είναι λίγο πιο χαλαρός και να αποκαλύψει πράγματα που δεν είναι ευρέως γνωστά για το παρελθόν της Tesla και την εξέλιξή της σε αυτό που έχει γίνει σήμερα.
Για τον ίδιο, η ηλεκτροκίνηση και η αυτόνομη οδήγηση πηγαίνουν πάντα μαζί. Ο Μασκ στη συνέντευξη αποκάλυψε τον λόγο που επιμένει τόσο πολύ στο Autopilot. Αφορά ένα τραγικό ατύχημα όπου ο οδηγός ενός Tesla αποκοιμήθηκε στο τιμόνι το 2014 και τραυμάτισε θανάσιμα έναν ποδηλάτη.
Έτσι, ο Μασκ αποφάσισε να εξελίξει ένα προηγμένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης και όπως λέει το περιστατικό εκείνο τον έκανε να σκεφτεί ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία θα έπρεπε να εφαρμοστεί το συντομότερο δυνατόν.
Πιο κάτω στη συνέντευξη, ο Μασκ αναφέρθηκε στο πώς η Mercedes έσωσε την Tesla. To 2008, στο απόγειο της οικονομικής κρίσης, η Τesla αναζητούσε απεγνωσμένα επενδυτές για να σωθεί. Ο Μασκ χτύπησε την πόρτα και της Mercedes και τους ενημέρωσε ότι σκεφτόταν να δημιουργήσει ένα ηλεκτρικό Smart.
Η συζήτηση προχώρησε για το αν θα μπορούσε η Tesla να αναλάβει αυτό το πρότζεκτ. Η Tesla αγόρασε ένα Smart στο Μεξικό με 20.000 δολάρια, καθώς το αυτοκίνητο δεν έφθανε τότε στις ΗΠΑ, και μέσα σε τρεις μήνες το μετέτρεψαν χρησιμοποιώντας τα μηχανικά μέρη και τις μπαταρίες από το Roadster.
Όπως λέει ο Μασκ, πρέπει να ήταν το πιο γρήγορο Smart που υπήρξε ποτέ στον πλανήτη, και όπως λέει, μπορούσε ακόμα να κάνει και “σούζες” από την μεγάλη δύναμη. Το αποτέλεσμα ικανοποίησε τους προγραμματιστές της Mercedes που τους ανέθεσε το smart drive train.
H Mercedes επένδυσε στο σχέδιο 50 εκατομμύρια δολάρια, και όπως λέει ο Musk, αν δεν είχε γίνει αυτή η κίνηση, η Tesla θα είχε πεθάνει. Η συνεργασία με την Daimler έδωσε αξιοπιστία στην Tesla που ένας μεγάλος κατασκευαστής τους έδωσε χρήματα και εμπιστοσύνη να εξελίξουν ένα τόσο πολλά υποσχόμενο σχέδιο.
Τα 50 εκατομμύρια δολάρια εξαγόρασαν περίπου το 10% της αξίας της εταιρίας. “Κερδίσαμε έξι μήνες ζωής” είπε στη συνέντευξη ο Μασκ, καθώς εκείνη την εποχή οι μεγάλες αμερικάνικες εταιρίες, η GM και η Chrysler είχαν χρεοκοπήσει.
Πάντως μέχρι το 2014, η Mercedes είχε προβεί σε πώληση όλου του μερίδιό της στην Tesla. Όμως, αν οι Γερμανοί είχαν κρατήσει τις μετοχές τους, η σημερινή αξία που θα είχαν στα χέρια τους θα ήταν περίπου 76 δισεκατομμύρια δολάρια. Μία κερδισμένη ευκαιρία για την Tesla, μία χαμένη για τη Mercedes.
Τα υπόλοιπα είναι ιστορία…
Διαβάστε ακόμη
Υποσχέσεις για φθηνή ενέργεια και επιχειρηματικά mega deals
Θάλεια Αγούδημου: Στο σφυρί μεζονέτα της στη Βουλιαγμένη (pics)