Κεφάλαια από 1,4 έως 1,8 δισ. ευρώ αναμένεται να απορροφήσουν κατά την πρώτη φάση έως το 2025 τα κτιριακά έργα στο project του Ελληνικού, την ίδια στιγμή που για τα έργα υποδομών και το Μητροπολιτικό Πάρκο τα αντίστοιχα κεφάλαια που θα απορροφηθούν κυμαίνονται από 390 έως 480 εκατ. ευρώ.
Αναλυτικότερα, με βάση το επενδυτικό πλάνο της Lamda Development για τα έργα της πρώτης φάσης, όπως αυτά παρουσιάστηκαν στην επενδυτική ημερίδα που διοργάνωσε η Goldman Sachs με τις τέσσερις συστημικές τράπεζες διαχωρίζονται σε δύο μεγάλες υποκατηγορίες.
Στην πρώτη υποκατηγορία, για τις γενικότερες υποδομές μέσα στην έκταση και το μητροπολιτικό πάρκο, τον υψηλότερο προϋπολογισμό απορροφά η υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος το κόστος της οποίας υπολογίζεται μεταξύ 70- 85 εκατ. ευρώ. Ακολουθούν τα έργα για την πρώτη φάση του μητροπολιτικού πάρκο ύψους από 50- 60 εκατ. ευρώ, το οδικό δίκτυο και η υπόγεια διάβαση στο mall του Ελληνικού ύψους 45- 57 εκατ. ευρώ, τα έργα κοινής ωφέλειας με 44- 54 εκατ. ευρώ. Το έργο για το τράμ έχει προϋπολογισμό μεταξύ 40- 50 εκατ. ευρώ, τα επιμέρους μικρότερα έργα (π.χ. κατεδαφίσεις, έρευνες στα οικόπεδα, θέματα ασφάλειας και περιβάλλοντος) 35-42 εκατ. ευρώ, εργασίες σε κοινόχρηστους χώρους 32- 40 εκατ. ευρώ, χωματουργικές εργασίες στα 32-40 εκατ. ευρώ, για το δίκτυο εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων διαχείρισης υδάτινων πόρων έχει προϋπολογιστεί κονδύλι μεταξύ 22- 27 εκατ. ευρώ, ενώ για τα πρώτα έργα στη μαρίνα από 20 έως 25 εκατ. ευρώ. Το σύνολο αυτών των έργων, όπως προαναφέρθηκε αντιστοιχεί σε κεφάλαια 390- 480 εκατ. ευρώ.
Για την περίοδο 2021-2025 έχει προγραμματιστεί μεγάλος όγκος κτιριακών έργων συνολικού ύψους όπως προαναφέρθηκε από 1,4 -1,8 δισ. ευρώ, ενώ από τις επενδύσεις αυτές υπολογίζεται ότι θα προέλθει και το μεγαλύτερο κομμάτι των εσόδων γι’ αυτή την πρώτη φάση. Αναλυτικότερα για τη συγκεκριμένη κατηγορία έργων η αξία του project για το νέο εμπορικό κέντρο κοντά στη λεωφόρο Βουλιαγμένης με συνολική επιφάνεια 130.000 τ.μ. είναι η υψηλότερη με ένα εύρος από τα 300 έως τα 400 εκατ. ευρώ, ενώ στα 300 εκατ. ευρώ εκτιμάται ο Πύργος Κατοικιών (Marina Tower) των 45.000 τ.μ. που παρουσιάστηκε πριν από λίγες ημέρες. Από 100 εκατ. έως 200 εκατ. ευρώ υπολογίζεται το οικιστικό κομμάτι μπροστά στο πάρκο που αντιστοιχεί σε 38.500 τ.μ. και στα πέριξ των 100 εκατ. ευρώ τα διαμερίσματα 22.500 τ.μ.. Η ‘’Marina Galleria’’ των 22.000 τ.μ. αντιστοιχεί σε 100 εκατ. ευρώ, οι χώροι γραφείων από 100 έως 200 εκατ. ευρώ, με συνολικά 80.000 τ.μ., ενώ η συμμετοχή της LAMDA στις κοινοπραξίες (βλ. ΤΕΜΕΣ με το ξενοδοχείο και κυοφορούμενη συνεργασία για το Μικτό Πύργο Γραφείων) αποτιμάται σε 100 εκατ. ευρώ. Από 100 εκατ- έως 200 εκατ. υπολογίζεται το κόστος για επιμέρους κτιριακά έργα.
Eπιπλέον των παραπάνω έργων είναι και το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με Καζίνο (IRC) για το οποίο έχει δοθεί περισσότερος χρόνος στο επενδυτικό σχήμα Mohegan- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έως το τέλος Σεπτεμβρίου προκειμένου να ξεκαθαριστεί το τί μέλλει γενέσθαι, με τη Lamda πάντως να δηλώνει ότι η ίδια έχει ‘’Plan B’’.
Όπως επισημάνθηκε στην παρουσίαση, οι πρώτες διαγωνιστικές διαδικασίες για το σκέλος των έργων υποδομών, ύψους 250 εκατ. ευρώ, αναμένονται ακόμη και μέσα στο καλοκαίρι, ενώ ο project manager για τα κτίρια θα ξεκινήσει τον Αύγουστο του 2021. Ηδη από το περασμένο έτος ολοκληρώθηκαν οι κατεδαφίσεις κατά 30% σε συγκεκριμένα κατασκευές εντός της έκτασης, ενώ οι απαιτούμενες κατεδαφίσεις που απομένουν θα ολοκληρωθούν εντός του δευτέρου εξαμήνου του έτους. Ηδη έχουν ξεκινήσει άλλες προκαταρκτικές εργασίες (γεωτεχνικές, ασφαλείας, έργα κοινής ωφέλειας, αρχαιολογικά κ.α.) με προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Με βάση τα όσα ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου, στη σχετική παρουσίαση, οι εκτιμώμενες προπωλήσεις, πωλήσεις και έσοδα από επιμέρους συμφωνίες μέχρι το τέλος του χρόνου αντιστοιχούν σε μία αξία 1,1,- 1,2 δισ. τόσο για το κομμάτι των κατοικιών όσο και για τα υπόλοιπα έργα (εμπορικά ακίνητα, γραφεία, ξενοδοχεία κ.α.). Η μερίδα του λέοντος από 300 έως 360 εκατ. ευρώ αφορά τις παραθαλάσσιες βίλλες και επίσης 300 έως 350 εκατ. ευρώ τις κατοικίες στον Πύργο Κατοικιών, ενώ επιπλέον 300- 330 εκατ. ευρώ είναι οι εκτιμήσεις από το εμπορικό πάρκο (βλ. Fourlis) και τα γραφεία (σ.σ. ήδη έχει επιτευχθεί σχετική συμφωνία με την τράπεζα Πειραιώς, ενώ σε προχωρημένο στάδιο είναι και οι συζητήσεις με την Βrooklane για τον Πύργο Γραφείων).
Η έναρξη κατασκευής υποδομών τοποθετείται το πρώτο εξάμηνο του 2022 και η έναρξη κατασκευής κτιρίων το δεύτερο εξάμηνο του 2022.
Διαβάστε ακόμα
Γιώργος Προκοπίου στο newmoney: Αυτά είναι τα σχέδιά μου για τον Σκαραμαγκά
Société Générale: Η Fitch Ratings δεν θα αναβαθμίσει προοπτικές ή αξιολόγηση για την Ελλάδα
Ελλάκτωρ: Γιατί δεν πρέπει να χάσει το χρυσό συμβόλαιο της Αττικής Οδού