Ένα ξεχωριστό ιστιοπλοϊκό σκάφος με πολυεθνική «ταυτότητα» έχει βρεθεί τις τελευταίες μέρες σε «ρότα» πλειστηριασμού.

Πρόκειται για το «Grit», με σημαία Μάλτας, που φέρεται να ανήκει σε ελληνικά συμφέροντα, αλλά με «βάση» στο Μονακό και το οποίο, όπως αποκαλύπτει σήμερα το newmoney, έχει προγραμματιστεί να βγει στο σφυρί, στις 8 Ιανουαρίου 2025, με τιμή πρώτης προσφοράς 1 εκατ. ευρώ.

Όλα αυτά βεβαίως εάν μέχρι τότε δεν έχει μεσολαβήσει κάποια κίνηση με στόχο την αναστολή της διαδικασίας.
Ο πλειστηριασμός, σύμφωνα με τα σχετικά έγγραφα, στρέφεται κατά της εταιρείας «Mariposa Grit Limited», που εδρεύει στη Βαλέτα της Μάλτας και ως νόμιμος εκπρόσωπός της εμφανίζεται ο Γεώργιος Πέτρος Μολυβιάτης, κάτοικος Μονακό.

Επισπεύδουσα είναι η «Ναυπηγεία Χαλκίτη Α.Ε.» που εδρεύει στο Πέραμα και, όπως σημειώνεται, η κατάσχεση έγινε για 113.380 ευρώ.

Το ιστιοπλοϊκό Grit

Σύμφωνα με την περιγραφή, πρόκειται για ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος με ιστιοφορία τύπου sloop performance και με κατάρτι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα. Είναι κατασκευασμένο από την Vitters Shipyards στo Zwartsluis της Ολλανδίας το 1994 από αλουμίνιο, με τη σχεδίαση του σκάφους να έχει γίνει από την Dubois Naval Architects και των εσωτερικών χώρων από την Mark Whiteley. Έχει ολικό μήκος 28,99 μέτρα, μήκος νηολόγησης 25,90μ., πλάτος 6,35μ., κοίλο 3,03μ. και βύθισμα 1,37μ. Έχει Κ.Ο.Χ. 68 κόρους και Κ.Κ.Χ. 20 κόρους.

Φέρει μια μηχανή εσωτερικής καύσεως μάρκας ΜΑΝ με πετρελαιομηχανή συνδεδεμένη με μειωτήρα και ελικοφόρο άξονα, ισχύος 190 KW.

«Μαζί με το πλοίο κατάσχονται και όλα τα απαραίτητα συστατικά και παραρτήματα και προσαυξήματά του, απαραίτητα για το αξιόπλοο αυτού» όπως αναφέρεται. Σημειώνεται ακόμη ότι «μεσεγγυούχος του πλοίου είναι, κατά νόμο, η κατέχουσα το πράγμα κατά την ώρα της κατάσχεσης, επειδή δε το πλοίο ήδη βρίσκεται στο εσωτερικό του χώρου των ναυπηγείων της επισπεύδουσας, μεσεγγυούχος είναι η επισπεύδουσα εταιρεία».

 

Σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης «πρόκειται για ένα από τα πρώτα σκάφη που κατασκευάστηκαν (με το όνομα CAMELIA) από το ναυπηγείο Vitters Shipyards στην Ολλανδία. Το ναυπηγείο Vitters Shipyards θεωρείται ένα από τα καλύτερα ναυπηγεία στην Ολλανδία και γενικά παγκοσμίως στην κατασκευή μεγάλων ιστιοπλοϊκών σκαφών».

Περαιτέρω τονίζεται ότι «το GRIT έλαβε το Βραβείο Σχεδιασμού Show Boats το 1994 για το καλύτερο ιστιοπλοϊκό σκάφος κάτω των 35 μέτρων. Αυτή η κλάση των 29 μέτρων (95 πόδια) έχει κομψές, κλασικές γραμμές. Η εσωτερική διάταξη αποτελείται από μια ευρύχωρη καμπίνα του ιδιοκτήτη και δύο καμπίνες επιβατών φινιρισμένες με ανοιχτόχρωμη ξύλινη επένδυση και δύο καμπίνες για το πλήρωμα. Ο ιστός είναι κατασκευασμένος από ανθρακονήματα ενώ η ιστιοφορία που φέρει του επιτρέπει υψηλές επιδόσεις με περιορισμένο αριθμό πληρώματος».

Κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης διαπιστώθηκε ότι το σκάφος ήταν ευρισκόμενο στο χώρο των Ναυπηγείων Χαλκίτη εδρασμένο επάνω σε καταλλήλως τοποθετημένα βάζα. Το σκάφος παραμένει στη συγκεκριμένη θέση για περισσότερο από 5 χρόνια και στο διάστημα αυτό έχουν εκτελεστεί διάφορες εργασίες όπως η ολική βαφή του, συντήρηση του εξαρτισμού του, εκτεταμένη συντήρηση στις γεννήτριες και στο αξονικό σύστημα. Η γάστρα του σκάφους είναι σε καλή κατάσταση με πολύ λίγα σημεία της να εμφανίζουν σημάδια διάβρωσης.

Ακόμη, το σκάφος δεν είναι σκεπασμένο με αποτέλεσμα να παρουσιάζει συσσώρευση σκόνης και άλλων ρυπαντών επάνω στις επιφάνειες της γάστρας του, όμως οι επιφάνειες του καταστρώματος και οι εσωτερικοί χώροι είναι εν γένει καθαροί.

Λόγω της μακράς ακινησίας έχουν υποβαθμιστεί σημαντικά οι χώροι επιβατών. Οι ξύλινες επενδύσεις σε πολλά σημεία εμφανίζουν μαυρίσματα κι άλλες φθορές λόγω της υγρασίας. Τμήματα της οροφής έχουν χάσει τη στήριξή τους κι έχουν αποσπαστεί ενώ και η κατάσταση των ταπετσαριών έχει υποβαθμιστεί.

Αν και δεν κατέστη δυνατό να επιβεβαιωθεί η λειτουργική κατάσταση του μηχανολογικού και του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού, κατά την απλή οπτική όμως επιθεώρηση που διενεργήθηκε φάνηκε να είναι ικανοποιητική. Στο κατάστρωμα και στον εξαρτισμό δε διαπιστώθηκαν ζημιές ή έλλειψη συντήρησης.

Τα «συν» και τα «πλην»

Στην έκθεση σημειώνεται ότι για την εκτίμηση ελήφθησαν υπ’ όψιν:

– Η φήμη του ναυπηγείου κατασκευής του σκάφους, το οποίο θεωρείται υψηλού επιπέδου και διεθνώς αναγνωρισμένο στην κατασκευή ιστιοπλοϊκών σκαφών υψηλών προδιαγραφών.

σχετικά μικρός αριθμός των σκαφών τα οποία ευρίσκονται στην αγορά λόγω του μικρού γενικά αριθμού που έχει κατασκευάσει το συγκεκριμένο ναυπηγείο, που τα κάνει περισσότερο δυσεύρετα για τους δυνάμει αγοραστές κα λάτρεις της ιστιοπλοΐας.

ποιότητα υλικών και εξοπλισμού που είναι υψηλή, όπως εν γένει συμβαίνει με τα Ολλανδικά ναυπηγεία. Όμως μέρος του εξοπλισμού και των επενδύσεων χρήζει εκτενών αναβαθμίσεων.

μηχανολογικός και ο ηλεκτρολογικός εξοπλισμός που είναι σε φαινομενικά ικανοποιητική κατάσταση και το γεγονός ότι το σκάφος φέρει δύο γεννήτριες.

κατάσταση της γάστρας, που βρέθηκε καλή και χωρίς πολλά σημεία με διάβρωση, σημαντικό για σκάφη κατασκευασμένα από αλουμίνιο.

-Επίσης η υφιστάμενη βαφή παρότι σε μεγάλο μέρος έχει καλυφθεί από σκόνη φαίνεται ότι διατηρεί τη στιλπνότητά της και τη γυαλάδα της.

Υπάρχουν όμως και παράγοντες που συμβάλουν σημαντικά στην απομείωση της αξίας του σκάφους, όπως:

– Η ακινησία του για μεγάλο χρονικό διάστημα (άνω των 5 ετών).

απώλεια ισχύος πιστοποιητικών και άλλων εγγράφων και αδειών,

-Η μη λειτουργία του μηχανολογικού εξοπλισμού επί μακρόν και η μείωση της αξίας την οποία υφίσταται ένα σκάφος λόγω της ηλικίας του.

-Τελευταίο και σημαντικότερο, η δαπάνη προκειμένου να επισκευαστούν οι ξύλινες επενδύσεις στο εσωτερικό του οι οποίες έχουν υποστεί σημαντικές ζημιές.

Με βάση τα παραπάνω, ορίστηκε ως τιμή πρώτης προσφοράς το ποσό του 1 εκατ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με την από 18.11.2024 βεβαίωση του Νηολογίου Πειραιά δεν υφίστανται βάρη επί του πλοίου στην Ελλάδα.

Όπως αναφέρεται σε διεθνή εξειδικευμένα μέσα, το Grit είναι το μοναδικό μοντέλο Ostria 95 και μπορεί να φιλοξενήσει έως 6 άτομα σε 3 καμπίνες, με 4 μέλη πληρώματος. Στις περιγραφές τονίζεται ότι σχεδιάστηκε από τη Dubois Naval Architects, που έχει σχεδιάσει 77 γιοτ και εξ αυτών 72 άνω των 24 μέτρων. Αναφέρεται ακόμη ως ένα από τα πιο δημοφιλή σκάφη του είδους, ότι κατασκευάστηκε σύμφωνα με τους κανόνες του νηογνώμονα ABS (American Bureau of Shipping) καθώς και ότι ανακαινίστηκε τελευταία φορά το 2012.

Σημειώνεται επίσης, ότι τροφοδοτείται από 1 πετρελαιοκινητήρα MTU ισχύος 230hp, ταξιδεύει άνετα στους 10 κόμβους, ενώ φτάνει σε μέγιστη ταχύτητα 11 κόμβων με εμβέλεια έως και 2.764 ναυτικά μίλια.

Προστίθεται ωστόσο ότι το ιστιοφόρο Grit δεν είναι «προς το παρόν» διαθέσιμο για ιδιωτική ναύλωση.

Διαβάστε ακόμη

Τράπεζες: Ανοίγουν αυλαία τα τελευταία road shows στο Λονδίνο

Εurobank Equities: Σύσταση αγοράς για τον ΟΠΑΠ – Στα €17,90 η τιμή στόχος

Προϋπολογισμός 2025: Τι δίνει σε εργαζόμενους, συνταξιούχους και οικογένειες – Τι παίρνει από φόρους

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα