Την καριέρα του ως private banker στο Λουξεμβούργο αποφάσισε να εγκαταλείψει ο Γρηγόρης Μπογράκος, προκειμένου να επιστρέψει στην Ελλάδα και να ασχοληθεί με τη νεοφυή επιχειρηματικότητα, ιδρύοντας τελικά την Plan(e)t Foods, την πρώτη vegan και carbon negative startup της χώρας.
«Σπούδασα χρηματοοικονομικά στο London School of Economics και για τέσσερα χρόνια εργάστηκα ως τραπεζικός, με την ευρύτερη έννοια του όρου, συμπεριλαμβανομένης και της απασχόλησής μου στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Δεν ήταν, ωστόσο, αυτό που θα ήθελα να κάνω μακροπρόθεσμα. Ανέκαθεν, επιδίωξή μου ήταν να ασχοληθώ με τις startups και έτσι, επιστρέφοντας από το εξωτερικό, εργάστηκα σε πολλές από αυτές, μεταξύ των οποίων και στη Welcome Pickups, η οποία μέσα σε διάστημα δύο ετών κατάφερε να αναπτυχθεί σημαντικά, αυξάνοντας το ανθρώπινο δυναμικό της από τα 20 στα 100 άτομα», τονίζει χαρακτηριστικά στο «business stories» και συνεχίζει: «Παράλληλα, εκείνο το διάστημα είχα ήδη γίνει vegan για ηθικούς λόγους. Αποφάσισα, λοιπόν, να παντρέψω τη vegan φιλοσοφία με τις startups. Ετσι, δημιούργησα την πρώτη vegan startup στην Ελλάδα, η οποία στον πρώτο γύρο χρηματοδότησης που ολοκληρώθηκε πρόσφατα άντλησε κεφάλαια ύψους άνω των 400.000 ευρώ, βασικά από ηθικούς επενδυτές που κινούνται αποκλειστικά στον χώρο του sustainability, την Εριέττα Κούρκουλου-Λάτση, τον Αλβέρτο Ρεβάχ της Humble Holdings και της ΑΜΒΥΞ και τον Δημήτρη Γεωργακόπουλο της Zeno Capital».
Η εταιρεία επίσης έχει και αρνητικό αποτύπωμα σε διοξείδιο του άνθρακα, αφού τις όποιες μειωμένες εκπομπές φροντίζει να τις αντισταθμίζει κατά 110% μέσω μιας πλατφόρμας στην Αμερική, χρηματοδοτώντας πράσινες ενέργειες, όπως, λόγου χάρη, δενδροφυτεύσεις κ.ο.κ. Την ίδια στιγμή, δηλαδή, που οι μεγάλες ανταγωνίστριες εταιρείες υπόσχονται ότι θα επιτύχουν ουδέτερο αποτύπωμα το αργότερο έως το 2050, η ελληνική startup το έχει ήδη καταφέρει, περνώντας σε αρνητικό έδαφος.
Το ξεκίνημα
Οπως εξηγεί ο Γρηγόρης Μπογράκος, στην προσπάθειά του να δημιουργήσει συνταγές οι οποίες θα ήταν ισάξιες με αυτές των κλασικών προϊόντων, κατέληξε στο παγωτό. Κι αυτό γιατί είναι δύσκολο, για παράδειγμα, να πετύχεις την ίδια υφή, γεύση και εμπειρία με τη φέτα ή το παραδοσιακό γιαούρτι. Ετσι, με πολύ λίγα ίδια κεφάλαια έβγαλε τα πρώτα δύο παγωτά στην αγορά: βανίλια Μαδαγασκάρης και σοκολάτα, με βάση ρόφημα ελληνικής βρώμης, το οποίο είναι πιο ουδέτερο γευστικά και κάνει το παγωτό πιο κρεμώδες σε σχέση με τα κλασικά σορμπέ. «Τα φυτικά ροφήματα έχουν μεγάλη αύξηση τα τελευταία χρόνια, αποτελώντας το 20% του συνολικού τζίρου του γάλακτος στα σούπερ μάρκετ. Στον αντίποδα, στη φυτική κατηγορία των παγωτών δεν είχαν κωδικούς. Κατόπιν, λοιπόν, συναντήσεων και σχετικών παρουσιάσεων καταφέραμε να μπούμε αρχικά σε κάποια μεγάλα καταστήματα του Σκλαβενίτη και πλέον -αφού εμπλουτίσαμε την γκάμα μας με ακόμη τέσσερις νέες γεύσεις- βρισκόμαστε σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες (ΑΒ, My Market, Κρητικός), αλλά και στις online πλατφόρμες (Pop Market, Wolt Market και E-fresh)», σημειώνει.
Πρόσφατα δε και συγκεκριμένα το περασμένο καλοκαίρι η Plan(e)t Foods άνοιξε και το πρώτο της παγωτοπωλείο στο Μοναστηράκι. «Εκεί», όπως εξηγεί ο ιδρυτής της, «έχουμε βγάλει πολύ περισσότερες γεύσεις και σκοπός μας είναι να προσελκύσουμε κόσμο, ο οποίος δεν είναι απαραίτητο ότι είναι vegan. Μπορεί να έχει δυσανεξία στη λακτόζη ή απλά θέλει να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό, που είναι σίγουρο ότι θα του αρέσει». Επίσης, το κατάστημα είναι όσο πιο waste free γίνεται, δηλαδή τα κυπελάκια που σερβίρεται το παγωτό είναι βαφλάκια, τα κουταλάκια είναι από μπισκότο κ.ο.κ.
Αξίζει να αναφερθεί πως η παρασκευή του φρέσκου παγωτού γίνεται στο εργαστήριό τους στο Μεταξουργείο, με την ομάδα της Plan(e)t Foods να ετοιμάζει προσεχώς την προώθηση και ειδών ζαχαροπλαστικής, όπως cupcakes.
Οι στόχοι
Σύμφωνα με τον Γρηγόρη Μπογράκο, ο κλάδος του παγωτού είναι άκρως ανταγωνιστικός, αφού σε αυτόν δραστηριοποιούνται μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως, όπως η Unilever, η Nestle, αλλά και η Κρι Κρι. «Στόχος μας είναι να εδραιωθούμε σε αυτόν τον χώρο, αποσπώντας μερίδιο έως και 5% στα αμέσως επόμενα χρόνια», σημειώνει στο «b.s.», υπογραμμίζοντας πως η εταιρεία έχει ξεκινήσει τη διαδικασία για έναν νέο -μεγαλύτερο- γύρο χρηματοδότησης, ο οποίος θα υποστηρίξει την ανάπτυξη στο κανάλι των σούπερ μάρκετ, με νέους κωδικούς.
Οσον αφορά το ενδεχόμενο επέκτασης στο εξωτερικό, ο ίδιος παραδέχεται πως είναι κάτι που το εξετάζει σοβαρά και θα μπορούσε να γίνει μέσω και των δύο καναλιών: είτε, δηλαδή, με την είσοδο σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ άλλων χωρών είτε και με το άνοιγμα καταστημάτων. «Στην πρώτη περίπτωση η παραγωγή του παγωτού γίνεται σε συνεργάτη, ο οποίος φέρει όλες τις σχετικές πιστοποιήσεις και άρα μπορεί να υποστηρίξει ένα τέτοιο πλάνο», καταλήγει.
Διαβάστε ακόμα:
Κατάρ 2022: Βusiness δισεκατομμυρίων και σκιές στο πιο ακριβό Μουντιάλ της ιστορίας
«Εποχή Μασκ» στο Twitter: Ξεκίνησε η συνδρομή των $8 – Γιατί απολογείται ο πρώην Ceo (tweets)
Μαρία Ρίτα Γκάλι: Η Ρεβυθούσα μπορεί να εξάγει LNG σε Ρουμανία, Μολδαβία, ακόμα και Ουκρανία