Μετρά ήδη αρκετές επιτυχημένες εκδηλώσεις σε απαιτητικές αγορές και συνεχίζει με τον σχεδιασμό νέων, παρά το δύσκολο περιβάλλον στο οποίο έχει εισέλθει η παγκόσμια οικονομία.
Η σειρά Greeking Out της Endeavor Greece ετοιμάζει βαλίτσες για Σιγκαπούρη και Σαν Φρανσίσκο, τους δύο πρώτους σταθμούς όπου θα παρουσιαστεί σε ξένους επενδυτές η ελληνική start up σκηνή για το 2023.
«Ίσως το πιο σημαντικό βήμα για την ελληνική καινοτομία αυτή την στιγμή είναι η ενίσχυση της διεθνούς της ταυτότητας και εξωστρέφειας» σημειώνει στο newmoney ο Παναγιώτης Καραμπίνης, managing director της Endeavor Greece.
«Για αυτό πραγματοποιούμε μεγάλες ή μικρότερες εκδηλώσεις σε μεγάλες πόλεις του εξωτερικού, στις οποίες καλούμε Έλληνες της Διασποράς, ξένους επενδυτές και στελέχη με ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Ο στόχος των Greeking Out events είναι διττός. Από τη μία, να ενημερώσουν το κοινό ενδιαφέροντος (investors, C-level executives, founders, talent) στο εξωτερικό σχετικά με τις προοπτικές του ελληνικού οικοσυστήματος, τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά του, τους high-impact επιχειρηματίες που ηγούνται του μετασχηματισμού και από την άλλη να ωθήσουμε το κοινό αυτό να σκεφτεί τη χώρα ως έδρα για μελλοντικές επενδύσεις ή για επέκταση. Επίσης, τα event αυτά αποτελούν μία εξαιρετική αφορμή για πιο στενή επαφή με την ελληνική Διασπορά, για την ενημέρωσή της σχετικά με τα όσα συμβαίνουν στη χώρα αλλά και για τη δημιουργία συνεργιών.»
Η Endeavor Greece πραγματοποίησε μέσα στο 2022 τρία Greeking Out events, σε Αθήνα, Λονδίνο και Νέα Υόρκη, όπου παρευρέθηκαν συνολικά πάνω από 600 δυνητικοί επενδυτές και στελέχη της αγοράς. Το 2023 ο σχεδιασμός προβλέπει τουλάχιστον έξι συναντήσεις σε μεγάλους διεθνείς προορισμούς.
Η πρώτη από αυτές τις εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθεί στην ελληνική πρεσβεία της Σιγκαπούρης, στις 25 Απριλίου. Το «παρόν» θα δώσουν οι Ρομπέρτο Κούστας (ιδρυτής της DeepSea), Κυριάκος Ζαννίκος (ιδρυτής της DCI με έδρα τη Σιγκαπούρη), Nick Nash (συνιδρυτής και διευθύνων εταίρος της Asia Partners με έδρα τη Σιγκαπούρη) και Lars Rasmussen (angel investor και δημιουργός των Google Maps με έδρα την Ελλάδα).
Η αναστροφή του ελληνικού «brand»
«Η ελληνική Διασπορά είναι πιο ενεργοποιημένη και πιο αφοσιωμένη στην επιτυχία του ελληνικού μετασχηματισμού από ποτέ» τονίζει ο Π. Καραμπίνης. «Σε αυτό έχει σίγουρα συμβάλει η μεγάλη αναστροφή του κλίματος και του brand της Ελλάδας, τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Λειτουργεί επίσης καταλυτικά το γεγονός ότι πολλοί Έλληνες της διασποράς αλλά και κορυφαίοι διεθνείς επενδυτές αναγνωρίζουν πλέον ότι στην Ελλάδα υπάρχουν world-class ευκαιρίες για επενδύσεις, επαγγελματική αποκατάσταση, επέκταση των ομάδων τους και για ποιότητα ζωής σε μια παραγωγική και πολλά υποσχόμενη οικονομία. Μέσα από διάφορες μακροοικονομικές συγκυρίες, και με ένα τουριστικό προϊόν που αναβαθμίζεται άρδην τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα είναι πιο ανταγωνιστική από ότι νομίζουμε σε σχέση με άλλα hubs που διεκδικούν το ταλέντο και τις επενδύσεις, και παρά την οικονομική δυσχέρεια που διαφαίνεται να πλησιάζει, η Ελλάδα ίσως να είναι πιο προστατευμένη από ότι αρχικά θα νόμιζε κάποιος. Η Ελλάδα ανταγωνίζεται και πρέπει να βλέπει ανταγωνιστικά πόλεις – hubs, όπως η Βαρκελώνη, η Λισαβόνα, η Βαρσοβία, η Κωνσταντινούπολη, το Βουκουρέστι, το Ζάγκρεμπ, η Πράγα κ.α. Έχουμε αρκετά πλεονεκτήματα και συγκυριακές ευκαιρίες που μπορούν να μας κάνουν ακόμα πιο ανταγωνιστικούς ως προορισμό και δημιουργό παγκόσμιας καινοτομίας»
Η σημασία των ΗΠΑ
Μετά τη Σιγκαπούρη, επόμενος σταθμός είναι το Σαν Φρανσίσκο στις 4 Μαΐου. Η Endeavor Greece δίνει ιδιαίτερη σημασία στο «άνοιγμα» στις Ηνωμένες Πολιτείες.
«Είναι εξαιρετικά σημαντικό να χτίσουμε ένα brand awareness στην αμερικανική αγορά» εξηγεί ο Π. Καραμπίνης. «Είναι οι πιο δραστήριοι επενδυτές και έχουν την δύναμη να αγοράσουν αρκετή τεχνολογία, πληρώνοντας καλύτερο τίμημα από οποιοδήποτε άλλο επενδυτή. Τα τελευταία 3 χρόνια έχουν γίνει 3 μεγάλες εξαγορές ελληνικών startups από αμερικανικές εταιρείες και 2 πολύ μεγάλες επενδύσεις – η Softomotive (Endeavor Entrepreneur) εξαγοράστηκε από την Microsoft, η Pollfish (Endeavor Entrepreneur) εξαγοράστηκε από την Prodege και η Accusonus από την Meta. Ταυτόχρονα, η JP Morgan επένδυσε στην Viva Wallet περίπου 800 εκατομμύρια δολάρια και η CVC Capital Partners στην Skroutz. Πολλά ακόμα Αμερικανικά VCs & PEs έχουν επενδύσει σε ελληνικές εταιρείες (Insight Partners, Vesta, Tiger Global, General Catalyst, Kleiner Perkings κ.α). Χρωστάμε πολλά σε αυτές τις πρώτες ιστορίες επιτυχίας και οφείλουμε να τις προβάλλουμε και να μεγιστοποιήσουμε το πολλαπλασιαστικό τους αντίκτυπο. Οι Αμερικανοί βλέπουν μεγάλες ευκαιρίες στους κλάδους του fintech, health-tech, smart cities και retail στην Ελλάδα. Και αναμένουμε τα επόμενα χρόνια η Αμερική να συνεχίσει να ηγείται των ξένων επενδύσεων στην τεχνολογία στην χώρα μας. Το στοίχημα είναι να χτίσουμε με την Αμερική μια τέτοια σχέση που να δίνει τη δυνατότητα σε ελληνικές εταιρείες τεχνολογίας να πουλούν την τεχνολογία τους σε Αμερικανούς κολοσσούς ή επενδυτές από νωρίς σε μεγάλα αντίτιμα. »
Υπάρχει ήδη λόγος αισιοδοξίας. Η Endeavor Greece έχει οργανώσει τρία Greeking Out στη Νέα Υόρκη με θετικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, στο Greeking Out που πραγματοποιήθηκε το Δεκέμβριο του 2022 πάνω από 250 Έλληνες founders, επενδυτές και στελέχη από Νέα Υόρκη, Βοστώνη και άλλες αμερικανικές πόλεις έδωσαν το παρόν και ενημερώθηκαν για την πορεία του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας. Παράλληλα, είχαν την ευκαιρία να ακούσουν τους κορυφαίους επιχειρηματίες και Endeavor Entrepreneurs: Γιάννη Παπαδάκη (Pollfish), Μαρία Χάντζου (Lifebit), Σταύρο Παπαδόπουλο (TileDB) και Θωμά Δούζη (Ergon Foods) αλλά και κάποιους από τους καλύτερους επενδυτές παγκοσμίως, όπως τους Ανδρέας Σταυρόπουλος (Threshold και Endeavor Greece Board Member), James Christopoulos (CVC Capital Partners), Niko Bonatsos (General Catalyst), οι οποίοι εξέφρασαν την οπτική τους σχετικά με τις προοπτικές της Ελλάδας.
Η εποχή της λιγοστής ρευστότητας
Οι εκδηλώσεις αυτές αποκτούν ιδιαίτερη σημασία αυτή την περίοδο που η άφθονη ρευστότητα και οι χρηματοδοτικές ευκαιρίες του πρόσφατου παρελθόντος έχουν εξανεμιστεί και οι start up βρίσκονται αντιμέτωπες με ισχυρό ανταγωνισμό για περιορισμένα κεφάλαια.
«Τους τελευταίους μήνες παρατηρείται παγκοσμίως μία σημαντική πτώση στις επενδύσεις και τα μηνύματα για την ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας τα επόμενα χρόνια δεν είναι ενθαρρυντικά» παραδέχεται ο Π. Καραμπίνης. «Η νέα αυτή πραγματικότητα δεν θα αφήσει ανεπηρέαστη την Ελλάδα και η προσέλκυση κεφαλαίων θα είναι πρόκληση, την οποία όμως πιστεύουμε ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες θα κερδίσουν για δύο κύριους λόγους. Καταρχάς, οι ίδιοι έχουν σφυρηλατηθεί σε αντίξοες συνθήκες και μακροχρόνιες προκλήσεις και είναι πιο προετοιμασμένοι, οξυδερκείς και ανθεκτικοί από ποτέ. Επιπλέον, οι κοινότητες που υποστηρίζουν το ελληνικό οικοσύστημα είναι μεγαλύτερες, πιο ενεργές, διεθνείς, ποικιλόμορφες και εξωστρεφείς σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη στιγμή τα τελευταία τουλάχιστον δέκα χρόνια. Όσον αφορά στις εταιρίες που θα αναδυθούν νικητές τα επόμενα χρόνια, κριτήρια- κλειδιά αναμένουμε να είναι η δημιουργία ενός προϊόντος/υπηρεσίας που να ανταποκρίνεται σε μία πραγματική ανάγκη της αγοράς, να έχει βρει τον τρόπο να φθάσει στην αγορά της και τους πελάτες της με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, να έχει φροντίσει για την βιωσιμότητα της αλλά και να στοχεύει με ξεκάθαρο τρόπο στην κερδοφορία» καταλήγει ο Π. Καραμπίνης.
Διαβάστε ακόμη
«Διευκολύνσεις» σε όσους πωλούν ακίνητα για να εξοφλήσουν την εφορία
Γεωργούλης: Αγωνία για τις νέες καταγγελίες – «Είμαι θύμα πολιτικής σκοπιμότητας» επιμένει ο ίδιος
Ευτύχης Βασιλάκης: Σε υψηλά επίπεδα και φέτος η Autohellas μετά τη χρονιά-ρεκόρ του 2022
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ